• glassk­ompott
    Äldre 31 Jan 21:49
    167530 visningar
    38 svar
    38
    167530

    Bröstförstoring betald av landstinget?

    Hej!
    Jag vet att landstinget har betalat bröstförstoringar till tjejer som inte har några bröst.

    Jag är helt platt och fullvuxen (de kommer inte växa) och undrar hur man går till väga? I sthlm finns ju så många sjukhus...!

    Någon som vet något om detta?
    Väntetider osv?

  • Svar på tråden Bröstförstoring betald av landstinget?
  • pickol­ina
    Äldre 31 Jan 21:57
    #0

    Vet inte alls vilka regler som gäller eller vilka undersökningar osv man måste genomgå men jag vet att Plastikirurgiska kliniken utför operationer å landstingets vägnar. Gjorde förr i alla fall. En kompis blev opererad där, av andra orsaker dock. Vänd dig dit så kan de säkert svara på dina frågor.

    www.plastikkirurgi.nu/

  • glassk­ompott
    Äldre 1 Feb 11:38
    #0

    Tack! Man kan komma til dem och få en bedömning!
    Nu behöver jag bara mer info om dem!

    Tack igen!

  • pickol­ina
    Äldre 1 Feb 15:05
    #0

    Vad bra, hoppas det går bra! -Lycka till! :)

  • pickol­ina
    Äldre 1 Feb 15:07
    #0

    Både jag och kompisen som jag berättade om har op våra bröst där och båda har varit nöjda...

    Nu har jag tagit ut mina implantat men det var av en massa andra olika anledningar.

  • glassk­ompott
    Äldre 1 Feb 15:09
    #0

    Pickolina:
    Vad hade Du för implantat? Vil Du berätta varför Du tog ut dem?
    Jag har som Du förstår inga bröst alls och har inte tänkt göra stora bröst utan bara em normal A ev. liten B...!

    Tack för hjälpen!

  • pickol­ina
    Äldre 1 Feb 15:26
    #0

    Jag hade redan ganska fina bröst, 75C i storlek men ville ha rundare bröst liksom. Jag valde anatomiska gelehallon pga att jag läst att de fick en naturligare form och framförallt aldrig skulle kunna läcka.

    Brösten blev jätte fina verkligen och jag var nöjd. Det enda som störde mig var att de satt på lite olika höjd. Vilket nästan alltid är fallet både före och efter operation men man tänkte väl på det mer efter.. Perfektionist som jag är så störde det mig i alla fall. Hade alldels för höga förväntningar. Som sagt, det blir nästan alltid så pga att de egna brösten oxå sitter lite olika... Nog om det. Jag tyckte redan från början att de kändes väldigt tunga. Jag hade dock bara lagt in 270cc. Eftersom jag har lite problem med ryggen, vilket jag inte tänkte på innan operationen, så förvärrades det väldigt pga tyngden. Fick värk i ryggen, tom när jag låg ner så värkte ryggen pga att den var så sliten eller vad man ska säga. Det var väl den största anledningen till att jag tog ut dem.. En annan sak var att ALLA på företaget jag jobbade visste vem jag var och när ryktet spred sig om mina bröst så blev det samtalsämnet på alls läppar och även efter 3års tid så tisslades och tasslades det om mina bröst osv.. Jag blev sååå trött på att alltid ha ont, känna att det var tungt, höra allas snack och kommentarer, se allas blickar osv... Det var inte värt det längre, det hade blivit en börda helt enkelt. Så jag tog ut dem och ångrar det inte en sekund. Nu har jag gått upp i vikt och har tom större bröst än jag hade då men mina naturliga väger ingenting i jämförelse med implantaten.

    Det är min historia.. Det är ju dock ingenting du behöver oroa dig för som har helt andra förutsättningar och bara vill lägga in så du får lite bröst. Det är de som får de snyggaste resultaten tycker jag personligen..

  • glassk­ompott
    Äldre 1 Feb 15:38
    #0

    Tack för all info!
    Vad skönt att Du är nöjd nu efter... Jag har försökt gå upp i vikt men... det går inte... eller ja.. höfter har jag så det räcker o blir över! Haha.

    Det kommer förhoppningsvis inte synas på mig efter... Jag slipper bara fylla ut med kuddar o gele o allt!

    Vem gjorde Du op hos? Agnes?

    Tack så hemskt mycket!

  • pickol­ina
    Äldre 1 Feb 15:54
    #0

    Jag kan ångra lite ibland att jag gjorde det, eftersom huden tänjdes ut. Nu syns det ju inte men om jag går ner i vikt igen, vilket jag försöker göra, så lär de bli ganska tomma... Men jag tycker ändå att det var rätt beslut att ta ut dem.

    Du kommer ju inte få helt naturliga bröst, det är viktigt att vara medveten om.. Men de kommer säkert att bli superfina och under kläder kommer det ju absolut inte synas om du väljer en storlek som passar din kropp.

    Ja både jag och min kompis op oss hos Agnes. Det var ett tag sedan 2000-2001 och jag har för mig att det bara var Agnes som jobbade där då. Jag kan ha fel dock... Mindre viktigt. :) Agnes var det i alla fall.

  • pickol­ina
    Äldre 1 Feb 15:56
    #0

    Ett tips är att kolla på före/efter-bilder på tex www.qvinna.info/

    Då kan du få en ungefärlig bild av hur resultatet skulle kunna bli...

  • pickol­ina
    Äldre 1 Feb 16:01
    #0

    www.viktoriakliniken.com har oxå många bilder, där är alla implantat med "gelehallon"..

Svar på tråden Bröstförstoring betald av landstinget?