• Tulpis
    Äldre 28 Jan 23:48
    17240 visningar
    20 svar
    20
    17240

    hårigt... hjälp!

    Jag är tjej och anser mig väldigt hårig. Ja, hår på ryggen, brösten, under hakan... osv. Är det någon annan här som har samma bekymmer som jag?

    Vad gör ni åt det? Det är jobbigt att rycka alla hår med pincett och att bara låta det vara? Nja, det är inte så vackert.

  • Svar på tråden hårigt... hjälp!
  • thesa2
    Äldre 30 Jan 15:11
    #0

    har du funderat på att försöka ta bort det med laser?

  • bagher­a
    Äldre 30 Jan 21:18
    #0

    Jag e oxå en apa/människa.. jag bränner bort allt hår! funkar klockrent! Be ngn göra det åt dig på ryggen och sånt.. nån som du inte känner dig som världens äckigaste inför alltså.. hahah
    Lycka till!! Krma

  • Tulpis
    Äldre 30 Jan 21:33
    #0

    baghera> På vilket sätt bränner du bort håren? Gör det ont? Hur länge håller det?

    Jag funderar på att skaffa en epilator. Är det någon som har erfarenhet av sådana?

  • anine
    Äldre 4 Feb 00:00
    #0

    Vaxa,det håller länge.
    kram

  • Äldre 4 Feb 11:30
    #0

    Det finns många dyra och bra metoder för permanent hårborttagning. IPL, Medilux osv. Jag har även testat laser och diatermi. Titta efter annonser eller i Gula sidorna. Visa upp dej på några olika ställen, fråga efter paketpriser och få prisförslag!

  • sabina­_b
    Äldre 20 Feb 19:54
    #0

    hejsan, jag ær utlændsk och dærmed ganska hårig. jag har en epilator. fungerar jættebra. gør vældigt ont førsta gången, men sedan gør det inte så ont om man anvænder den regelbundet. jag førsøker t.ex epilera mina ben och underarmar en gång i veckan, det gør absolut inte ont då håren knappt har hunnit væxa ut. (den plockar hårstrån som bara ær milimeter långa) så jag rekommenderar starkt att du skaffar en epilator. håren blir dessutom mindre med tiden om du gør det regelbundet.

  • Yamaha
    Äldre 20 Feb 22:57
    #0

    Jag har också välsignats med kraftig hårväxt... suck.

    sabina_b, vad är det för märke på din epilator? Är det något du kan rekommendera?

  • annagl­itter
    Äldre 21 Feb 19:02
    #0

    diatermi
    garanterat hårfritt efter ett tag :)

  • sabina­_b
    Äldre 27 Feb 18:00
    #0

    Yamaha:
    Min epilator ær ifrån Braun.

  • höst-0­5
    Äldre 28 Feb 07:03
    #0

    Hur är det att använda epilator till bikinilinjen?

  • sabina­_b
    Äldre 28 Feb 13:18
    #0

    bikinilinjen vet jag faktiskt inte... har aldrig prøvat sjælv, det ska væl gå bra, har vænner som gør det. Men sjælv vaxar jag helst.

  • Kurdov­ic
    Äldre 24 Apr 23:32
    #0

    oj, jag har oxå problem me hår, men de har börjat bli tunnare nu, visade sig att jag hade nåt fel på mina äggstockar att dom producerade för mkt manligahormoner el nåt :s

    Men! jag e ju fortfarande hårig, o jag har kört me allt, plockat, rakat, vaxat, laser, epilator, blekt, osv osv u name it...

    så mitt råd till: Tulpis o alla andra hårbollar här (haha sorry jag o syrran har alltid kallat varandra för hårboll :D )

    iaf...

    håret i ansiktet, tycker jag ni ska vaxa o plocka d enstaka som ite vill lossna... när d växt tebax ska ni bleka... o plocka d enstaka som inte vill blekas... o sen när dom växt så pass att dom syns i solen el från sidan typ som ett luddigt lager runt ansiktet ska ni vaxa igen :) så gör jag iaf... om o o m igen har blivit lite som en rutin el nåt för mig hahah

    och armar o ben o mage osv vaxa hälst, för de håller längre och det växer ut tunnare, men har man brottom då e de bara o raka, men raka inte jämnt gör det bara när ni har brottom :)

    den där epilator som vissa av er tyckte va bra, jag måste säga att jag håller inte med... jag köpte en för runt 700 o den rycker ju o håret går bort (ont som fan) men jag tycker huden blir konstig o torr o knaz helt enkelt och det ser inte så fint ut när man använt den ett tag... hålen som håret växer ut från ser liksom stor ut, dom syns mer helt enkelt o de gör dom inte när man vaxat... men d kanske bara är så på mig vet inte :s

    sist men inte minst så kanske d här inte gäller er, men jag har hår på rumpan oxå... och jag har inte riktigt komit på nåt sätt o fixa de än undrar om nån här har tips... jag har försökt vaxa sj hahaha men d har inte gått så bra, har bett syrran oxå men jag gillar liksom inte o visa min rumpa äns för syrran även om jag vet att hon oxå har samma problem så det gick inte där heller... men såg på en raklam att veet har en ny variant av sånn crem som tar bort hår (jag vet att den bara tar bort det hår som syns det vill säga de på grunden o inte från roten, men de e nåt iaf) som man kan använda medans man duschar, den ska man nog ite ha på rumpan men jag ska nog testa den ändå :D

    nån annan som har bättre ide?
    raka gjorde jag när jag va mindre o skulle till simhallen då rakade jag hela kroppen så dum som jag va... men jag va ju ba 10-15 år då, men jag slutate gå till simmhallen sen, o fick ig på gympa för d :( men va skulle jag gjort jag ville inte säga att jag är hårig o inte orkar raka mig varje gång vi ska simma liksom :s oj nu blev det för mkt...

    jag ska va tyst nu hehe

    bye :)

  • MrsNyb­erg2B
    Äldre 26 Apr 12:16
    #0

    Angående det där med äggstockar och att det är där problemet ligger, så pratade jag för ett tag sen med en arbetskamrat som, lixom vi här, har ganska kraftig hårväxtm (och hon tyckte att epilator var väldigt bra). Det jag vill komma till var att hon pratade om symptom som man ska ta upp med gynekolog, t.ex oregelbunden mens, hårväxt, viktökning som kan vara tecken på någon form av "sjukdom". Har någon en aning om vad den har för namn, vad den kallas... Hon berättade t.ex att man kunde få svårt att få barn, drabbas av hjärt och kärl sjukdomar, benskörhet och sånt.. Lite läskigt tycker jag, och då blir lixom själva håret ett mindre problem helt plötsligt, även om det är oroligt att ha....

    Vet någon något mer om det här?

  • Kurdov­ic
    Äldre 26 Apr 14:44
    #0

    MrsNyberg2B

    jo jag vet, eftersom det är vad jag har...

    det kallas för Polycystiska ovarier(pco) och man har exakt alla dom symptom som du tog upp... min läkare sa till mig att gå till en gynekolog men jag fick panik o gick därifrån... så jag får la leva me de här... men jag har en medecin som jag går på, som gör att jag får mens eftersom jag inte får det annars... den hjälper även kroppen att tillverka el vad man ska säga fler kvinligahormoner, vikket har gjort att jag faktist får tunnare hår på kroppen, men även på huvet :(

    men man behöver inte ha den sjukdommen för o vara hårig vissa har d i släkten :p

    mina syrror tex dom har ju ite den sjukdommen, men dom har oxå massa oönskadhårväxt, kommer från pappas sida min mamma har små fjun ba som svenskar har så avundsjuk på mamma... dumma mammaaaa hehe

  • MrsNyb­erg2B
    Äldre 27 Apr 12:09
    #0

    För jag har ju ändå mens varje månad, om än väldigt kort, för det mesta... Men min pappa är JÄTTEhårig... Det kanske är lite av varje...

  • Kurdov­ic
    Äldre 28 Apr 00:55
    #0

    japps för det kan vara ärftligt tråkigt nog...

  • MrsNyb­erg2B
    Äldre 28 Apr 10:03
    #0

    Nu blir jag upprörd igen... FAst jag blir alltid upprörd för allting som har med utseende och fixering och vad som är normalt och inte enligt "de som vet". Jag menar inte att man inte ska göra som man känner för,men eftersom t.ex hårproblemet uppenbarligen inte är helt ovanligt, så skulle det vl lika gärna klassas som normalt, som att inte vara det.. Killar som inte alls har mkt hår, blir ju inte precis sedda som onormala för det, medan tjejer blir det! F-n vad trött jag blir på sånt där.. *suck*

    Observera - det handlar inte om att jag tycker illa om att man gör nåt åt det, det gör jag ju själv åxå, bara man gör det för sin egen skull och inte någon annans, men man kan ju fråga sig vad som är vad i det här sammanhanget... Samma sak med storlek och allt. GGGGGGAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH, jag blir så frustrerad. Upp till kamp!

  • Kurdov­ic
    Äldre 28 Apr 13:11
    #0

    MrsNyberg2B

    lugn... lugn lila tjejen... visst hår ser inte bra ut på en kvinna, och en kvinna ska inte vara hårig... men verkligheten e ju att alla har hår både killar och tjejer vissa har mer vissa har mindre, vissa gör nåt åt saken andra orkar inte o vissa andra går igenom hela livet o försöker komma på nåt bra o smidigt sätt att få bort d jävla håret för gott...

    men men iaf...om du tänker efter... så blir man ba irriterad när man tänker på utseende o alla dessa fixeringar... så de e ba bäst o lägga ner skiten och acceptera att man ser ut som man gör och så e d... sen e d bara att göra d bästa av d...

    jag personligen har alltid hatat hår började raka hela kroppen när jag var i 10 års åldern... men en grej som alltid oroat mig... de har var kommer nån vilja gifta sig med mig så som jag ser ut? den frågan har jag ALLTID haft i huvet...

    så jag gjorde ett litet test nyligen me killar jag hade på min msn och frågade dom vad dom hade gjort och hur dom tycker och tänker om håriga tjejer... jag blev ganska nöjd me mitt svar... dom flesta sa att om dom verkligen älskar tjejen så spelar d ingen roll...

  • Fru200­6
    Äldre 28 Apr 14:38
    #0

    Hejsan!! Tänk vilken lycka att jag hittade denhär tråden. Jag är även beklädd med hår på de flesta ställen på kroppen. Har mycket hår på benen och armarna men det värsta är nog håret i ansiktet!!

    Jag plockade hårstråna förut med pincett, sen bröjade jag klippa med en liten sax... och det gjorde det hela mycket värre. Klipper fortfarande men jag vet att det syns ändå. Har hår på varsin sida om hakan och under hakan mot halsen.

    Det är jättejobbigt. Kanske borde vaxa, jag vet faktiskt inte. Äcklas av att se ut som jag gör. Stråna är mörka dessutom, eftersom jag har mörkt hår...

    Jag blir jätterädd när ni skriver om äggstockar och manliga hormoner. Men har läkarskräck också.

  • Kurdov­ic
    Äldre 28 Apr 15:37
    #0

    Fru2006

    du har väl läst mitt långa inlägg om hur du ska ta bort hår från ansiktet ;)

Svar på tråden hårigt... hjälp!