• trolla
    Äldre 14 Dec 08:44
    41474 visningar
    21 svar
    21
    41474

    Herbalife, nån som testat?

    Hej på er, har precis börjat med Herbalife och undrar om det är fler här eller nån som har testat och kan berätta hur det gått?
    Ha en fin dag, Trolla

  • Svar på tråden Herbalife, nån som testat?
  • vixen not a tramp
    Äldre 20 Dec 10:36
    #0

    Jag tror det var på hennes programs hemsida, någonslags krönika om bantning. Hon har ju varit ganska kraftig. sök på undercover och tv3. Hoppas du hitar den, den var bra skriven!"

  • sweet saint
    Äldre 20 Dec 11:09
    #0

    Nu hittade jag den och känner igen mig...
    Visst går man ner i vikt!!!!!
    Men den största anledningen varför jag inte vill gå på den kuren längre är faktiskt konsekvenserna som man får...
    Man mår ju superbra!!! Man HAR energi som räcker o blir över, man glömmer bort att äta för man har sån energi...
    Sen när man slutar så kraschar man i princip.. Man äter mycket och man sover iallafall 4-5 dagar...
    Först trodde jag att det var inbillning, så efter ett par månader provade jag igen, och samma sak hände..
    JAg tillhör faktiskt dem som TROR att det innehåller nåt extremt uppiggande, precis som hon trodde, amfetamin..
    Inte är det bara örter iallafall!!!!!
    Så jag rekomenderar inte Herbalife pga av detta faktiskt...
    har inte velat skriva det innan för risken finns att bli TOTALT nedbombad av bittra inlägg ang pulverdieter.
    Men detta gäller BARA HErbalife.

    Jag har fortfarande Proteindrinken som jag tar vid speciella tillfällen då jag behöver extra energi plus se lite extra piuffig ut, men som bantningsmedel: NO!
    Välj nån annan pulverdiet om ni vill gå ned på detta sätt. Själv vill jag minska omfånget med motion och rätt mat!

    Lycka till!!!

  • vixen not a tramp
    Äldre 20 Dec 11:24
    #0

    Så bra att du hittade den! Hoppas fler läser! Låter otroligt läskigt det där...

  • Kairi
    Äldre 20 Dec 21:07
    #0

    tvillingsjäl

    Stämmer tyvärr inte, det du skriver. Jag arbetar själv som personlig tränare och sysslar mycket med såna här frågor. Tidningarna är inte så bra på att förespråka dieterna som folk vill tro - många kommer och har helt fel bild av hur saker fungerar.

    Du tappar vikt i förhållande till hur många kalorier du förbrukar - äter du inte mindre än du behöver kommer du inte gå ner i vikt, oavsett hur nyttigt du äter. Det är farligt att äta för lite - man brukar sätta gränsen vid en minskning av 500 kcal per dag (nedgång 0,5 kg i veckan) för en normalviktig till lätt överviktig person.

    Däremot formulerade jag mig lite klantigt. Det jag ville ha fram var: om man tappar mer än 0,5 kg i veckan är det med största sannolikhet inte enbart fett som försvinner. Ett undantag är grovt överviktiga - dessa kan gå ner mer än 0,5 kg i veckan utan risk.

    Visst är GI bra -så länge man inte missbrukar det. Jag förespråkar själv Montignac men har även sett av komplikationerna hos de som överdrivit i sina dieter.

    Om du går på en diet där du förlorar 1 kg i veckan råder jag dig att snarast uppsöka en seriös PT eller hälsopedagog som kan hjälpa dig att lägga om ditt program till något som är snällare mot kroppen.

    Mvh

  • trolla
    Äldre 21 Dec 09:34
    #0

    Lite nyfiken, vad är det för "risk" med GI trodde det var helt kanon för kroppen.
    Trolla

  • Ehlian­a
    Äldre 22 Dec 14:10
    #0

    jag kör herballife nu coh jag har gått ner 10 kg sen i oktober , och förlorat över 35 cm på byst midja höft och lår sammanlagt.

  • trolla
    Äldre 22 Dec 14:50
    #0

    Så duktigt! Hur mkt gick du ner första veckan och hur fortsatte det sen och framför allt hur duktig var du att följa programmet? Har du motionerat mkt oxå?
    Trolla

  • Ehlian­a
    Äldre 22 Dec 16:27
    #0

    första vekcn gick jag nog ner 1,5 - 2 kg. sen gick jag nog ner ca 3-4 kg i månaden .
    första månaden följde jag programmet till punkt och prickar och de tgav resultat men som alla olika måltidsersättare så tröttnar man , nu äter jag mins 1 om dagen , jag går fortfarande ner , bara lite saktare.
    ang. motin så tränar ajg inte så väldans mycket . jag tränar kamsport 2 ggr i veckan och nu är det juluppehåll . sen går ajg varje dag me bara i 20 minuter till min buss fram och tbax blir det 40 minuter men det är inte jättemycket.

  • Äldre 16 Feb 19:55
    #19

    Äntligen någon som fattar att herbalife funkar! Det beror på dig och mig hur man tar produkten, och följer det som står på burkarna + att lyssna på din sponsor. Och om man gör det så ska det gå av bara farten! Så tack än en gång att du har förstått konceptet. /Berth

  • Äldre 17 Feb 15:11
    #20

    Har provat herbalife och det funkar helt ok för mig! Behöver jag gå ner snabbt så gör jag dock en juicefasta i ett par dagar och flyger ner typ 3 kilo på en vecka! Dessa kilona brukar dock komma tillbaka ganska snabbt efter man återgår till vanlig kur..

  • Mon 23 Jan 2023 15:36
    #21
    +1

    Bantningspiller - https://tonzes.com/slimse.htm Jag förlorade 12 kg i mindre än 2 månader och övervikten kom aldrig tillbaka.

Svar på tråden Herbalife, nån som testat?