• aircon­dition
    Äldre 9 Nov 13:47
    18976 visningar
    48 svar
    48
    18976

    Fettsugning

    Tänkte jag skulle starta en tråd om fettsugning. Problemet är att jag inte VET hur man skapar en tråd. Bröstförstoringstråden är ju väldigt bra.Tänkte nu att det kanske är fler än jag, som funderar på fettsugning. Hur är det...är det någon med erfarenhet av eller någon som funderar på att låta fettsuga sig. Ja vill "bli av med" en liten kula på magen + runt höfterna.

  • Svar på tråden Fettsugning
  • Prince­ssdiam­ond
    Äldre 10 Nov 22:18
    #0

    elsabeskow

    jo, det tror jag.. men vissa kanske behöver den där puffen i ryggen! jag tror inte att jag iaf skulle kunna låta bli att sköta mig bättre om jag ser hur snygg min kropp blivit efter en operation..

    ja, det e gratis att gå ut och gå - men också så jä'la trist! ursäkta min danska ;):D

  • anders­sonska­n midsom­maren 2004
    Äldre 11 Nov 07:38
    #0

    lilla-angelina
    jo dom hänger så ett ilägg till storlek c samt fixa hänget, jag har c idag med en del häng så det blir inga stora i lägg.

  • elsabe­skow
    Äldre 11 Nov 10:08
    #0

    Princessdiamond,

    Hoppas i så fall att du blir nöjd! Jag håller med dig om att det är trist att gå ut och gå, själv tränar jag friidrott, går på gym, springer, går på vattengympa mm. Min filosofi är att omväxling förnöjer!

  • elsabe­skow
    Äldre 11 Nov 10:14
    #0

    Vill bara tillägga:

    När jag läste mitt inlägg låter jag som en riktig hurtbulle. Det kan gå perioder då jag knappt tränar något alls (och äter för mycket!) och då kommer kilona krypande. Hade en sådan period för ett tag sedan, men nu har som sagt träningen kommit igång igen och jag märker stor skillnad på bara ett par veckor.

    Varför jag överhuvudtaget babblar på denna tråd är att jag vill uppmuntra er till att faktiskt ge träning/motion en chans. Jag tror att ni skulle må så mycket bättre om ni gick ner av egen kraft. Men ni som ändå vill lägga er under kniven önskar jag lycka till!

  • Prince­ssdiam­ond
    Äldre 11 Nov 10:35
    #0

    för min del kan jag säga att jag visserligen kan gå ner i vikt om jag kämpar, men eftersom jag som sagt inte gärna tränar så blir det ändå lite grann så att huden/fettet blir lite slappt.. (då bantning ju först tar på musklerna)
    så jag skulle änndå behöva få bort lite överflöd :)
    jag är väl eg inte överdrivet stor.. men har gått upp en del senaste 1,5 året.. men som sagt.. försöker faktiskt äta bättre nu och har väl tappat ett kilo än så länge.. men verkar ha fastnat lite där..

  • Min-Ah
    Äldre 11 Nov 11:47
    #0

    Hej!

    Tycker det är så trist att det är så himlans dyrt att fettsuga sig!
    Tusentals och åter tusentals kronor!
    (Vore ju en önskedröm att vinna en stor summa pengar och kunna göra det! )

    Får fortsätta med att kämpa "på naturligt sätt"... Suck!!

  • Prince­ssdiam­ond
    Äldre 11 Nov 12:02
    #0

    Min-Ah

    det ligger mig närmast om hjärtat i mina dagdrömmar för tillfäkket :) att vinna massor av pengar, och att hinna göra sig i ordning så man e riktigt vacker på bröllopsdagen :)

  • Gerda
    Äldre 11 Nov 12:15
    #0

    Men ni vet väl om att om man får tillbaka fett efter att ha fettsugit er så kan det bli rejält fult! Buckligt och riktigt hemskt om man har riktigt otur!

    Detta för att fettpåsarna som fettet normalt ligger i förstörs när man fettsuger sig. Så om man inte har vanan inne att motionera och röra på sig - då kommer man att gå upp igen - och resultatet kan bli sämre än innan.

    Nåja, kanske ngt burdus beskrivning - jag minns inte helt och hållet processen, men har en bekant som är sjuksköterska inom plastik... och det hon berättade avskräcker mig rejält - eftersom jag är just en viktpendlare!

  • Brunku­llan
    Äldre 11 Nov 12:21
    #0

    Fortfarande ingen med kunskap om fettsugning av hakan.......??

    *puffar*

  • anders­sonska­n midsom­maren 2004
    Äldre 11 Nov 13:00
    #0

    gerda
    det är nästan som du beskriver, fast dom fett depåer som sugs ut får du aldrig till baka & kan inte bildas nya där men dom som är kvar kan åter svälla & bli stora vilket leder till osymetrisk skillnad på kroppen & kan bli fult, då måste även dessa sugas bort tyvärr.
    så det gäller att hålla sig till rätt kost efter en sådan operation.

  • Here comes the bride!
    Äldre 11 Nov 13:17
    #0

    För två år sedan vägde jag 78 kilo men gick ner 16 kilo.
    Tyvärr har jag gått upp några utav dom men det gör inte så mycket.
    Men kvar finns en slapp "utkavlad deg" av skinn som hänger över byxkanten med ca 6-7 cm.
    Och då pratar jag inte om det där lilla vecket som blir när man sitter och byxorna tränger in som ALLA människor har.
    Ej heller det stora däcket man har över byxkanten om man är överviktig.
    Den här "degen" går INTE att träna bort!
    Träning fungerar faktiskt inte på alla.
    Det beror liksom lite på vad man vill bli av med!
    En bukplastik är det enda som skulle kunna få bort min kära "deg".
    Nu är det dock så att jag inte har en tanke på att operera mig.
    Jag duger som jag är. Jag är ju för övrigt snygg!
    Jag har en kille som avgudar mig och som helst skulle vilja att jag gick omkring naken hela tiden! Oavsett min "deg" (som iofs inte syns så mycket när jag står eller ligger, utan bara när jag sitter).

    Sen vill jag säga till alla er som tror att ni inte duger för att ni har de där extra kilona.
    När jag gick ner i vikt så blev min dåvarande sambo ledsen för att mina stora fylliga bröst och min härligt runda bak försvann!
    Jag blev "utskälld" utav pappor på förskolan där jag jobbade och av killkompisar och tom av brorsornas kompisar som alla sa: "Fan, du som var så läcker och kurvig! Måste du gå och bli så´n där smal bimbo som alla andra tråkiga brudar"! Visst tyckte dom att jag var snygg at titta på nu med, men nu kände dom tydligen att dom inte dög!
    Dom kunde inte prata och skoja med mig på samma sätt för nu är ju jag bara intresserad av att prata med snygga killar!

    De killar jag känner tycker att det är jättekul att titta på snygga bimbos med stora tuttar.
    Men dom vill inte ha dom till flickvänner!!!
    Jag har tio ggr svårare att träffa killar som smal än när jag var lite större!
    Nu har ju jag mitt på det torra men killar flirtar inte lika mycket med mig längre när jag går på stan. Dom törs inte!

    Lyckan sitter inte alltid i en smal kropp.
    Risken är att skinnet hänger löst så ni får komplex för det istället.
    Däremot kan det vara bra att gå ner i vikt av medicinska skäl om man är kraftigt överviktig.

    Måste säga att det känns lite löjligt att lägga sig under kniven för någon centimeter extra runt midjan.
    Men det är ju bara vad jag tycker :)

  • pickol­ina
    Äldre 11 Nov 16:42
    #0

    drömmare

    Visst kan man det. Fettsugningen är till för just sådana saker, skulptera om kroppen, ta bort depåer av fett som kan vara svåra att banta/träna bort.

    Gloriousgirl

    Att de föreslog "lilla-Angelina" att fettsuga även mage och rygg behöver inte alls vara pga att de vill tjäna pengar utan helt enkelt att det är vad som krävs för att få ett snyggt resultat och om patienten fortsätter att propsa på något som kirurgen vet med sig inte kommer bli bra så vägrar de ofta att operera.

    Tror inte alls att du skulle bli tillsagd att banta först. Jag ska själv fettsuga mage/midja/rygg samt dubbelhaka på just plastikkirurgiska, det som ligger på sabbatsberg (som lilla-Angelina skrev om) och jag är 164cm lång och väger 75kilo. Dvs, jag är något överviktig men vill helt enkelt forma om kroppen.

  • Glorio­usgirl
    Äldre 11 Nov 16:52
    #0

    pickolina:

    Åh, vad glad jag blev av din information! Jag väger nämligen nästan 75 jag med och är 165 cm lång och jag tänkte att jag var för tjock för fettsugning bara sådär... hur mycket kommer din operation kosta?
    Naturligtvis vill man se snygg ut och man får ju försöka lite på att kirurgen vet mer än mig ;)

  • pickol­ina
    Äldre 11 Nov 19:29
    #0

    Brunkullan

    Glömde bort dig i mitt förra svar men här kommer det.... Om du vill läsa om att fettsuga hakan, lite erfarenheter, så finns det en fettsugningstråd i dikussionsforumet som bla innehåller just det. :)

    Gloriousgirl

    Min operation kommer gå på 43,000:- och då tar man hela midjepartiet, dvs sidor/rygg/mage (hela magen inte bara buken) och även min dubbelhaka.

    Jag frågade om hon trodde det skulle bli bra med tanke på att de bara kan ta en viss mängd men det trodde hon så som du säger så får jag ju lita på det.

    Jag gick till Gabriella Sellman på plastikkirurgiska (sabbatsbergs sjukhus) efter rekommendationer från fettsugningstråden i dikussionsforumet och jag tyckte även hon verkade bra på konsultationen.

    Här är ett par intressanta bilder på en tjej med ungefär samma förutsättningar, kika på den: www.artclinic.se/pressartiklar/solo.pdf

  • Brunku­llan
    Äldre 11 Nov 22:15
    #0

    Pickolina:

    Vilken tråd, exakt, är det?? Hittar den inte.......

  • pickol­ina
    Äldre 11 Nov 22:29
    #0
  • Min-Ah
    Äldre 12 Nov 00:40
    #0

    Låter ju intressant med ultraljudsmetoden som står omskriven i den andra tråden!

    Undrar vad det kostar?
    Får kolla länkarna...

Svar på tråden Fettsugning