• nikki
    Äldre 3 Nov 13:22
    21520 visningar
    14 svar
    14
    21520

    bröstförstoring

    Till ni som har gjort bröstförstoring, jag följde nyss tråden om bröstförstoring, jag har länge tänkt på att jag vill göra detta, då jag har a-kupa och har alltid haft svårt att fylla ut diverse olika kläder, jag har många tankar och rågor kring detta, en är om jag ska vänta tills jag har fått barn,(är 27 år) vill helst inte vänta för länge men måste på grund av studentekonomin. Sen är jag är lite rädd för att det ska kännas konstgjort som om jag går omkring med ett par plastklumpar,och att man ska uppfattas som ytlig och materiell, är tacksam för många svar. vänliga hälsningar Nikki

  • Svar på tråden bröstförstoring
  • gustav­aa
    Äldre 7 Nov 15:30
    #0

    hej. jag är 25år och har gjort en bröstförstoring med anatomiska inlägg med silikonfyllnig. Gör inte det, mina och många andras drabbas av kapselbildningar och brösten blir hårda. känns inte alls naturligt och man ser kanten på implantaten. dessutom har jag hört att det kommer injektionstekniker snart där man kan spruta brösten större med aquamid , då slipper du både ärr och förhårdnader.

  • paret
    Äldre 7 Nov 17:27
    #0

    Bara en tanke:

    Har du bröstcancer i släkten, är det inte en så bra idé o troligen inte annars heller med tanke på lätthet att upptäcka cancer. Onkologer (cancerläkare) fick jag höra av en ssk är inte alls glada åt dessa bröstförstoringar, gör det svårare att upptäcka bröstcancer. Bara en sak till, det kan ju hända att det skiljer sig lite beroende på om man vill upptäcka en nytillkommen cancer, eller efter att man fått en, för att upptäcka återkomst.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 8 Nov 16:14
    #0

    hej igen. man har inga större problem med mammografi och man kan även göra ultraljud på brösten. det som är de största riskerna är vid operationen om du haft blodpropp,annars ska det nog inte vara någon fara.om du är fast besluten att förstora dem se till att hitta en riktigt bra läkare och välj inte det snabbaste och billigaste framför det säkraste. du ska kanske trots allt ha dem hela livet.

  • Rat
    Äldre 17 Nov 13:06
    #0

    Gustavaa:
    Vad tråkigt att du drabbats av kapselbildning. Hur länge har du haft implantaten? Hur mkt la du in? Känner du fler personligen som råkat ut för liknande?
    Jag planerar att snart försora brösten vid Viktoriakliniken med just anatomiska "gelehallon" och vill gärna veta mer från dem som har erfarenhet innan.
    Jag har också hört talas om den här nya tekniken att kunna spruta brösten större men det verkar som om det skjuts upp på framtiden innan det finns tillgänglit på marknaden tyvärr. Undrar om det inte har blivít komplikationer med den metoden också? Du menar väl Macrolane?

    Rädda råttan

  • gustav­aa
    Äldre 18 Nov 12:55
    #0

    hej rat. har haft mina implantat i 4 år. jag vet fler som drabbats av kapselbildningar, det e ju inte farligt men känns så onaturligt, särskilt när man inte är ett dugg lik en dokusåpakändis och inte vill vara det heller. man känner implantatet och jag kommer nog ta ut dem och invänta sprutteknik, nytt är att man kan göra det med aquamid som är permanent och har få biverkningar. lycka till och hoppas det blir bra hur du än gör. det behöver ju inte alls bli så för dig. jag har gjort en andra operation för att ta bort kapslarna men de kom tillbaka efter ett halvår.

  • Viktor­ia_
    Äldre 18 Nov 16:34
    #0

    Hej Gustavaa!

    Bokade forra veckan tid for brostoperation, tanken ar flytande silikon (de ansag pa kliniken att de var mest naturliga)... blev dock valdigt orolig nar jag laste ditt inlagg, ar d flytande silikon du har? Ar livradd for att brosten ska bli harda, vill ha naturliga brost som ar propertioneliga till min kropp, hellre nagot mindre! Ar oerhort tacksam for svar:)

    MVH Viktoria

  • aircon­dition
    Äldre 21 Nov 08:42
    #0

    Jag har inplantat av silicon. Det finns ingen som kan se att det är "fejk" Var häromdagen på momografi, hon trodde mig inte när jag sa att jag hade inplantat. Dom är inte hårda, man ser inga kanter, dom "faller runt" som naturliga bröst. Jag tror det mycket beror på kvaliteten på operationen...om du fattar vad jag menar...seriöst och ganska dyrt=bra resultat.

  • Theres­eV
    Äldre 21 Nov 10:01
    #0

    Jag är jätte nöjd med mina bröst implantat. Det är som en annan här sa, precis som riktiga. Tro det el ej, men jag har haft ett x-antal killar som inte märkt att jag har opererat brösten. De såg helt shockade ut då jag berättade det för dom. =)Många av mina vänner som klämmt på dom känner inte heller implantaten. Man måste lixom veta att de finns där och verkligen leta efter implantatet för att känna det. Jag har koksalt i mina.

  • Trance­queen
    Äldre 21 Nov 10:46
    #0

    Det är ju ganska naturligt att kroppen reagerar på ett eller annat sätt för saker som vi stoppar in i våra kroppar, som inte hör hemma där. Jag tycker du ska vara nöjd med din A-kupa. Själv har jag C, och försöker verkligen träna bört brösten, tycker bara dom är ivägen. Sen är det ju klart att det kommer kännar onaturligt, det ÄR ju onaturligt. Var nöjd med dina bröst som dom är :)

    Lycka till hur du än gör, kram

  • gustav­aa
    Äldre 24 Nov 10:51
    #0

    Hej. jag har de absolut dyraste implantaten. bästa kliniken. akademikliniken och bästa kvaliten, anatomiska gelehallon med 250 i varje bröst, inte jättestort. en lagom c- kupa. de är fina under kläder men mina pojkvänner har känt implantaten och de är väldigt hårda. för de flesta kan man göra en ytterligare operation för att få bort kapslarna men de kom tillbaka på mig, de la samtidigt implantatet bakom bröstmusklen men det hjälpte inte. tyvärr. ska ta bort dem eftersom jag hellre har små mjuka och sköna bröst än två hårda porrfilmsbröst!!

  • Äldre 24 Nov 14:02
    #0

    gustavaa: Jättetrist att du drabbats av komplikationer! Våra kroppar reagerar så väldigt olika, vissa mycket och en del inte alls. Det finns risker med ALLT och tyvärr går det riktigt illa ibland.

  • Äldre 1 Nov 22:54
    #13

    Små bröst är det vackraste som finns! Låt dom vara som dom är och var stolt över dom

  • Sun 3 Dec 2023 10:03
    #14
    +1

    Piller för bröstförstoring - https://tonzes.com/breastse.htm  Efter bara några veckors behandling började jag märka skillnad på mina bröst, de blev rundare och fastare. Nu har jag använt era tabletter 3 månader och jag känner mig mycket mer självsäker än tidigare.

Svar på tråden bröstförstoring