• Helen7­7
    Äldre 30 Oct 16:18
    16847 visningar
    35 svar
    35
    16847

    Budgett på ca 20000 - 30000, hur gör ni ?

    jag har tänkt hålla min budgett däromkring. Men även om jag gör allt själv ( skulle behöva klona mig ) och har festen hemma så skenar pengarna iväg.
    Hur har ni planerat och fått ihop det ?

  • Svar på tråden Budgett på ca 20000 - 30000, hur gör ni ?
  • weddin­gphoto
    Äldre 2 Nov 22:32
    #0

    100 gäster och budget på 26.000:-
    då är inte resa medräknat

  • decemb­erbrud­2
    Äldre 2 Nov 22:37
    #0

    Vi gifter oss om en månad och har en budget på 20.000 Vi har 35 gäster och har hyrt en relativt dyr lokal (3.500 samt min ring kostar det samma! Det går om man tex har buffé. handlar vin och sprit i utlandet och fixar alla trycksaker själv. Dock har vi "lyxat till" och beställt placeringskort. Blommor och hår kan man också spara pengar på, man behöver ju inte säga att det är till ett bröllop. Ta hjälp av kompisar!!

  • ~Annel­ie~
    Äldre 3 Nov 07:33
    #0

    Önskar att jag också hade kontakter så att det blev billigare.. *suck*

  • weddin­gphoto
    Äldre 3 Nov 11:33
    #0

    -Annelie- Var bor du i landet?

  • Lindha
    Äldre 3 Nov 11:49
    #0

    En granne till mig sparade in på fotografen och lät hennes pappa ta bilderna. Idag ångrar dom ihjäl sig att dom inte anlitade en riktig fotograf. Bilderna är ju nästan det enda man har kvar förutom minnen. Värt att tänka på kanske?

  • ~Annel­ie~
    Äldre 3 Nov 16:58
    #0

    weddingphoto.. i sthlm

  • Överly­cklig
    Äldre 3 Nov 17:15
    #0

    100 gäster budget 30 000:- (exlusive resa)
    Trycksaker: Gör själva snyggare, billigare och mer personliga.

    Kläder: Köpt tyg till min kläning i utlandet och sedan syr min mamma. Min m2b ska sy upp kläder även han (i utlandet om tre veckor) Bestman och tärna likaså

    Ring: Ska köpa en slät ring nu som vi i framtiden kommer att sätta i stenar i (när vi blir rika:D)

    Styling: Här vet vi inte ännu... Men vi hoppas på att få en kompis kompis... billigt...

    Blommor: Min, tärnans och två corsage 1000:- Köper i en handelsträdgård och inte vanlig butik, men jag VET att de blir minst lika fin. Dock får jag buketten (sju stora rosor) i en bunden bukett, inte i en hållare för det vill jag inte ha..

    Foto: Gratis, kompis jobbar som fotograf

    Mat: Vi ska låta en kockskola göra köttet. Vi betalar för köttet och 20:-/kg för att de tillagar och skivar och dyl. Potatis och sås catrar vi för 15:-/portion. Likaså porslin. Förfätt gör vi själva, har plockat kilovis med kantareller hela denna sommaren... Dessert ost och kex. Tårtan ska vi få av svärfar i present.

    Trubadur: 3500 ganska mycket men då finns han med under middagen = vi har mikrofonanläggning till ev tal.

    Lokal: 2000Kr + 1000kr för städning och 500kr för toavagn som vi hyr av kommunen.

    Ja det var väl de stora utgifterna, och som någon sa tidigare försök sprida ut kostnaderna under längre tid. MEN SNÅLA INTE FÖR MYCKET PÅ ER VIKTIGASTE DAG!!!!

  • Överly­cklig
    Äldre 3 Nov 17:17
    #0

    Glömde en kostnad, Alkohol...Vi kommer att åka till Tyskland och köpa till brudskål och till maten och sedan kommer vi att ha lite extra till dansen men det är ju ingen fyllefest utan ett bröllop så det kommer serveras av personal...

  • Sarita 2006
    Äldre 3 Nov 17:26
    #0

    Vi räknar med ca 100 gäster och hoppas kunna hålla vår budget till max 40000 kr. Visserligen lite mer än vad som efterlysts av TS men några tips har jag ändå..

    Alla trycksaker fixar vi själva, enkelt och snyggt med dataprogrammet InDesign.

    Jag är ingen stor anhängare av marsipan- eller kristyrtårta så bageri-kreation skippar vi. Istället ber vi mödrar, och andra kunniga släktingar, baka sina egna favvis-tårtor och har en tårtbuffé! Någon tårta dekoreras lite extra och får ett litet brudpar på det blir lite festligt ändå.

    Alkohol skippar vi helt...inte för att vi är nykterister men vi anser inte heller att det är något som är nödvändigt för att det ska kännas som fest. Det sparar ju en massa pengar. Å andra sidan är inte det ett alternativ för många.

  • Kotten­2004
    Äldre 3 Nov 21:40
    #0

    Vi hade 55 gäster och landade på 28 000 kr. Då är inte resan med. Vi snålade inte in på mycket och ändå blev kostnaden relativt liten.

    Glöm inte att räkna med framkallning av engångskameror, tackkortskostnader (porto mm) i budgeten. Vi handlade alkoholen i Tyskland så den resan räknade vi med i budgeten. Jag gjorde tackkorten kyrkoprogrammen och inbjudningarna själv och blev jättenöjd. Min mans bror är jätteduktig på att ta kort, så han var vår fotograf. Han fixade även musiken till festen.

    Önska er hjälp med saker till bröllopet i stället för presenter. Min mamma köpte tårtan, min bror fixade transporten (en amerikanare från 50-talet), en kompis fixade festprogrammen. Min mans föräldrar betalade solisten i kyrkan. Allt detta är ändå inräknade i kostnade för bröllopet.

Svar på tråden Budgett på ca 20000 - 30000, hur gör ni ?