• Sesa
    Äldre 14 Oct 10:26
    16630 visningar
    8 svar
    8
    16630

    Köpa hårfärg hos frisör!

    Hej allihopa!
    Jag har märkt att allt fler seriösa frisörer har börjat med att sälja hårfärg/toning.. Är det ngn som provat dessa och isf om de var bättre än dem man köper på kicks etc

    Jag bor i Uppsala och klipper mig på Klippunkten så om ngn köpt hårfärg därifrån eller någon annanstans kan ni väl tipsa!

  • Svar på tråden Köpa hårfärg hos frisör!
  • otroli­gt_men­_sant
    Äldre 14 Oct 11:50
    #0

    Är det sant? Är du verkligen säker att det är permanent färg de säljer och inte toning? I så fall blir jag riktig glad eftersom min favorit färg från Fudge har försvunnit från sortimentet och jag har inte lyckats hitta något annat frisörmärke.

    De vanliga färger skall, detta enligt frisörerna, innehålla mycket metaller och är svåra att jobba med. De krånglar till det om du senare bestämmer dig att ändra din hårfärg och är svårare att ta bort.

    Jag brukar även köpa toning (Wella Colour Touch) hos frisören för att skydda och få upp glansen i håret.

  • Sesa
    Äldre 14 Oct 16:47
    #0

    nej vågar inte lova någonting.. kan vara intensivtoning de säljer på klippunkten.
    Men har du provat frisörfärger/toning? Vad är skillnaden enligt dig.. för det är självklart att frisörerna säger att deras färg är bättre

  • otroli­gt_men­_sant
    Äldre 15 Oct 17:27
    #0

    Den största skillnaden är väl att man inte köper "grisen i säcken" man får alltid nyans som visas på förpackningen. Färgen blir djupare och ser mer naturligt ut. Sedan tycker jag att just Wella har ett mycket bra urval av naturliga nyanser. Håret får en fin glans som sitter ganska länge. När färger börjar tvättas ur som uppstår inga konstiga skiftningar.
    Det är skillnaden enligt mig

  • Glam
    Äldre 15 Oct 17:32
    #0

    Hejsan!
    Jag har fått höra av min kompis som jobbar i en salong i sthlm att man inte får köpa frisör färg om man inte är dvs en frisör o kan visa upp ett gesällbrev eller liknanade. Frågade henne eftersom jag färgar min utväxt hos henne varannan månad o hon sa att man inte får göra d.
    MAn kanske får göra d hos andra frisörer?

  • Maria E
    Äldre 16 Oct 12:20
    #0

    Jag köpte nyligen intensivtoning från Goldwell på Creative Zone här i Uppsala!
    Det som är bra med att köpa hos frisören är att de kan hjälpa till med att välja rätt färg så resultatet bli bra, annars var toningen ungefär som de man köper hos Kicks osv.

  • Sesa
    Äldre 16 Oct 20:16
    #0

    Glam: Det är tydligen ganska nytt att dem har börjat sälja hårfärg..

    Maria E : Jaa det var det jag undrade.. för är de likvärdiga dem på kicks så finns det ingen anledning att köpa från frisör!

  • Äldre 8 Mar 07:31
    #7

    Jag undrar vilka Toningar & Färger - märken som är Bäst just nu på senare år?

    (Kanske beror det på oxå VILKEN FÄRG nyans man vill ha oxå det brukar ju vara så.. Särskillt med dem starkt röda färgerna"..

    Men kom gärna med massor av tips! :D

    Fudge har jag aldrig provat, är dem bra?)

    Alltså vad jag söker är Färger/toningar/blekningar osv som man köper utanför frisören MEN som finns på nätet att köpa/beställa..?

    Jag har kollat mkt förr och sökt på nätet men inte testat någon ny alls själv ännu

    Än ALLA vanliga som mataffärer kicks h&m osv Har. Tex swarscofh Loreal osv

    Jag bleker blonderar min utväxt sen länge nu.. Men önskar Blanda i olika färger och hitta härliga färger att lägga i.. Vilka har jag inte helt bestämt men Jag är väldigt van vid att jobba med hår på mig själv & mina vänner.. Vore roligt att testa nya - önskar hitta Favorit Färger med Kvalité som är mkt bättre än dem vanliga som sagt. Tacksam för svar :))

  • Äldre 26 May 22:56
    #8

    Gärna rekommenderar hairfixing.se där finns bra grejer ????

Svar på tråden Köpa hårfärg hos frisör!