• *Blomm­an*
    Äldre 27 Sep 23:14
    9047 visningar
    12 svar
    12
    9047

    Desolett

    Jag vet att det är olika för alla men jag vill bara höra hur det var/är för er som äter Desolett.

    Hur mådde ni när ni började med Desolett? Hur mådde ni efter 2-3 månader?

  • Svar på tråden Desolett
  • Elisis
    Äldre 28 Sep 14:05
    #0

    Jag har ätit desolett i många år. Märkte ingen skillnad i hur jag mådde varken när jag började ta dem eller senare.

  • höst-0­5
    Äldre 28 Sep 15:18
    #0

    Jag har ätit desolett i snart 20 år och har aldrig mått dåligt av dom. Har bytt till andra p-piller i korta perioder, pga alla skriverier om desolett, men det har alltid blivit så jag har bytt tillbaks för att jag mår bäst och funkar bäst med dom. Det enda jag kan anmärka på eller märkt är att jag efter att ha fött barn, för snart 5 år sen, kan jag få ont i huvudet under mensperioden och den kan pågå i några dagar och då hjälper inte värktabletter eller någonting.
    För mig har iallafall desolett funkat väldigt bra!

  • hush
    Äldre 30 Sep 20:52
    #0

    Jag slutade med Desolett för några månader sedan efter att ha ätit dem i nästan ett år. Jag är alldeles för envis för mitt eget bästa, om jag inte hade varit det så hade jag slutat med Desolett efter bara några veckor. För mig funkade de nämnligen inte alls bra. Jag blev helt avtrubbad. Var aldrig riktigt glad, men heller aldrig riktigt ledsen eller arg. Jag bara var. Sexlusten försvann också och vad vi (jag och mitt ex) än provade så kunde jag verkligen inte bli upphetsad när jag väl kände att jag ville ha sex (vilket var ungefär en gång i månaden). Inte så skojigt för någon av oss och vi förlorade närheten som sex innebär, vilket tillslut gjorde att vi bröt. Kort sagt - Desolett var precis skit för mig.

  • loppal­ina
    Äldre 30 Sep 21:30
    #0

    Jag åt Desolett i ca 6 mån men biverkningen på mig blev att jag inte fick någon mens (nu e man ju bara glad åt att inte ha så mycket mens) men men.....
    Så jag bytte p-piller ;)

  • Sanja2­3
    Äldre 30 Sep 22:00
    #0

    Jag käkade desolett p.g.a att jag ville ha större bröst, men tyvärr hände det inget spec. förutom att jag gick upp i vikt så jag slutade direkt.

  • *Blomm­an*
    Äldre 1 Oct 00:27
    #0

    Tack för att ni har delat med er av era erfarenheter. :) Jag hoppas verkligen att Desolett fungerar för mig, annars blir det kombinationen p-piller och lyckopiller för mig som gäller och det har jag inte så stor lust med.

    Hush
    Mår du bättre av gestagenbaserade p-piller eller mini-piller? Jag har liknande erfarenheter av mini-piller.

    Sanja23
    Det verkar tyvärr bara vara vissa som får större bröst av p-piller. Jag blir inte större av någonting så jag lär inte få större bröst den här gången heller.

  • hush
    Äldre 1 Oct 09:38
    #0

    *Blomman*: Gestagenbaserade p-piller är ännu värre. Har tidigare ätit Trionetta och Trinovum och blev djupt deprimerad av dem. Ingen hit direkt. Minipiller har jag inte provat.

  • *Blomm­an*
    Äldre 1 Oct 15:57
    #0

    hush
    Usch, det låter inte bra. :( Mini-piller är nog inte din grej då eftersom de innehåller bara gestagen.

  • Ei saa peitää
    Äldre 1 Oct 20:30
    #0

    Jag har ätit desolett sen jag var 20 år och är snart 32. De har funkat bra ända från början. Innan åt jag Trinovum vilka inte alls passade mig. Det var som dag och natt med Desolett. Mensen kommer nästan på klockslaget varje gång. De enda biverkningar jag kan säga är att jag får finnar på rumpan men det är smällar man får ta.

  • bröllo­ps häxan
    Äldre 3 Oct 00:26
    #0

    Jag åt Desolett från jaag var 18 tills jag var 24. Ca en månadd efter jag slutade så började jag må så himla bra. Jag vart gladare och livet kändes lättare(svårt att förklara)..

    Jag är inte, och var inte, (under tiden jag åt pillren) en deprimerad filur. Men efter stoppet hittade jag mig själv och kom på vem/hur min personlighet verkligen var. Har inte ätit p-piller sen dess. :D

  • *Blomm­an*
    Äldre 3 Oct 11:01
    #0

    C.T
    Vad härligt att du mår bra nu. Det skulle vara skönt att slippa alla piller. :)

  • Okänd
    Äldre 5 Oct 15:20
    #0
    Meddelande borttaget
Svar på tråden Desolett