• johann­a_helm­ersson
    Äldre 27 Sep 06:33
    10707 visningar
    22 svar
    22
    10707

    mörka ringar

    det är så att jag har alltid haft mörka ringar under ögonen... är det någon som vet hur man kan göra för att slippa desssa..

  • Svar på tråden mörka ringar
  • R&F
    Äldre 27 Sep 07:12
    #0

    stressa mindre, dricka mer vatten, sova ordentligt.

  • Swedie
    Äldre 27 Sep 07:12
    #0

    Jag använder en kräm som heter "anti-shade eyecare" av Nivea Visage. Men jag använder den mest för fukt runt ögonen (är för ung för rynkkrämer) och har inte haft mörka ringar, så jag vet inte om den funkar för det. Den är rätt så billig dock, så det kan vara värt ett försök kanske. Finns säkerligen mer effektiva och dyrare alternativ, men jag låter hudexperterna här tipsa dig om dem :)

  • johann­a_helm­ersson
    Äldre 27 Sep 07:15
    #0

    jag tcker inte attjag stressar och jag sover jättemycket.. vet inte vad det är för fel på mina ögon

  • johann­a_helm­ersson
    Äldre 27 Sep 08:37
    #0

    puffar

  • johann­a_helm­ersson
    Äldre 27 Sep 11:40
    #0

    ingen som vet??

  • kanada
    Äldre 27 Sep 13:49
    #0

    Jag har oxå mörka ringar under ögonen, det är nog jätte vanligt!!! det beror ofta på att man har så tunn hud runt ögonen och då lyser blodådrorna igenom så att man ser mörk ut. jag är ganska så ljus och blek och därför syns det tyvärr så väl. jag kör ofta med någon form av täckande kräm eller stift så att det ska dämpas lite. Har provat en kräm fr Body Shop som funkade bra, den är till för att bla dölja mörka ringar. Har nu en täckande från Make-up store som oxå e bra.
    Du e inte ensam, jag lovar!!!

  • Solkat­ten_77
    Äldre 27 Sep 13:53
    #0

    Jag har oxå mörka ringar under ögonen..detta gör att jag måste sminka mig jättemycket för att dölja dem...och utan smink ser jag ut som om jag fått två smockor!

    Jag har egentligen ingen lösning på detta men på sommarn försöker jag sola lite..då blir det faktiskt bättre...

    Nu har jag slutat täcka ringarna med foundation så att solljuset når fram till den mörka huden...det är faktiskt lite bättre...

  • EvaJoh­anna
    Äldre 27 Sep 20:37
    #0

    Johanna!

    Jag har samma problem som du! Har haft det i ca 20 år och har därmed testat det som finns på marknaden. Tycker att i.d:s mineralprodukter är bäst. Med en borste appliceras tills önskat resultat. Konsistensen är som puder ungefär.

  • otroli­gt_men­_sant
    Äldre 27 Sep 20:54
    #0

    Det finns en hel del täckande produkter och i.d:s mineralprodukter anser jag vara bäst.

    Sedan vill man finna orsaken till att mörka ringar uppstår och detta tror jag, för det mesta, är ärftligt. Rätta mig om jag har fel.
    Tycker att det inte skadar om du testar att dricka minst 2 l vatten om dagen för att hjälpa njurarna att rensa kroppen på föroreningar. Testa att någon gång i veckan göra gurksaft, doppa en bomull "pad" och lägga den under ögonen när du exemplevis ligger och kollar på tv. Se till att trycka till den så att den kommer i kontakt med huden under ögat och fastnar. Låt den ligga i 10 min. Du kan även testa med kamomill te ibland.

    Lycka till!

  • Solkat­ten_77
    Äldre 30 Sep 17:12
    #0

    Tror oxå att det iofs kan vara dessvärre ärftligt....=(

Svar på tråden mörka ringar