• Little lottie
    Äldre 21 Sep 11:50
    31947 visningar
    20 svar
    20
    31947

    kräm mot celluliter?

    Hejsan!

    Jag undrar om det är någon som har hittat en kräm/olja mot celluliter som funkar?
    Även om den kanske inte tar bort dom helt...

    Är själv en tjugoårig tjej med ökande celluliter, trots att jag e ganska smal, tränar och äter bra.

    Hoppas nån har några bra tips! :)

  • Svar på tråden kräm mot celluliter?
  • emm_sm­ile
    Äldre 21 Sep 14:58
    #0

    Jag skulle åxå vilja veta.. Är också rätt smal men dessa jäklar sätter sig som berget. Vill ha bort dem nu!!!

  • Snärta­n
    Äldre 21 Sep 15:13
    #0

    Jaaa.... hjälp oss!!!

  • Billa
    Äldre 21 Sep 15:31
    #0

    Så vitt jag har hört så finns det inga som hjälper mot celluliter, men jag kan ju ha fel....läste inte så noga eftersom jag är skonad från celluliter än så länge! Hehehe!

  • Little lottie
    Äldre 21 Sep 21:07
    #0

    jag tror att det var en tjej här för några månader sen som hade fått bukt med dem i en cellulit-tråd...minns inte exakt hur hon gjort.. har tappat bort tråden:( men jag tror att det krävdes en jäklans massa masserande o skrubbande:(

  • Sverre­s
    Äldre 21 Sep 23:23
    #0

    Kräm funkar dårligt! Slå in benen i plastfolie (!) eller påsar och ut och jogga/cykla. Då svettas man extra på benen och svettas ut mycket av den skit som ligger i huden. Funkar faktiskt, särskilt om man gör det flera gånger. Är tyvärr ingen lätt metod men man blir ju vältränad på köpet :)

  • Jenna
    Äldre 22 Sep 08:47
    #0

    Tjejer så här ligger det till
    Celluliter är ett namn påhittat av skönhetsindustrin för nåt som inte finns!
    Celluliter är ingenting annat än gropar i fettet under huden och det går inte bort med nån kräm i världen. Träna och äta rätt är det enda som hjälper.
    Trist, jag vet, men det finns ingen enkel genväg där.

  • Little lottie
    Äldre 22 Sep 08:59
    #0

    mm...kanske sant...men om man redan tränar för glatta livet o äter sunt m mycket grönsaker.:(

    ..ska nog försöka med masserandet iaf...synd att jag har så känslig hud, lär få massa utslag av massering o borstning:(

  • Little lottie
    Äldre 22 Sep 09:01
    #0

    Fast ändå;)...Finns det verkligen ingen som har testat en kräm som åtminstonde stramar upp lite, döljer problemen?
    (ger inte upp:P)

  • QueenB­eeLilo­u
    Äldre 22 Sep 09:19
    #0

    Kolla in Clarins produkter...deras kramer ar bra

  • Jillia­n
    Äldre 22 Sep 17:34
    #0

    Måste bara få dela med mig av ett ganska annorlunda tips som jag läste på ett annat skönhetsforum:

    Blanda kaffesump med en olja av något slag och massera sedan "problem områdena".

    Tjejen som skrev inlägget tyckte iaf att det var bra (plus att det var ett tips hon hade fått av sin hudterapeut)och som jag har förstått det innehåller de flesta cellulit krämer koffein så man kanske inte ska förskasta ovanstående metod helt? ;)

  • Ariel The Mermai­d
    Äldre 25 Sep 23:33
    #0

    Eftersom celluliter är små förhårdnader i fettvävnaden, så är tyvärr det enda som hjälper massage. Åhlens ha en jättebra liten "ryktborste# med små träpiggar som jag använder - kostar inte så mycket. Tänk bara på att smörja in huden ordentligt först med olja eller hudkräm, så du inte sliter så mkt på huden. För att få bort celluliterna, så måste blodgenomströmningen i fettet komma igång. Själv använder jag hudkräm i kombination med liniment när jag masserar och det funkar jättebra!
    /Ariel

  • Filli
    Äldre 26 Sep 09:12
    #0

    prova tigerbalsam! det sätter i gång blodcirkulationen. Skrubba med socker elelr kaffepulver i duschen. Nyp och´massera huden på problem områden så ofta du kan! gör knip övningar med rumpan så ofta du kan. lite tips =)

  • otroli­gt_men­_sant
    Äldre 26 Sep 10:38
    #0

    Jag har hört mycket gott om Elancyl by Galenic, har inte testat själv.

    www.feelbest.com/elancyl.cfm

  • dior12
    Äldre 26 Sep 14:26
    #0

    Jag testade Karin Herzog Silhouette och Tonus B12 innan sommaren och det gav faktiskt jätte fint resultat!
    Silhouetten går djupt ner i huden och sätter igång blodcirkulationen och attakerar fettansamlingarna.
    Det sticker och kittlar enormt.Man ser hur det bubblar på huden.(häftigt)
    Sen tar man Tonus B12 (med grönt te o B12 vitamin, jojoba och avokadoolja) och masserar in den på de ställerna Silhouetten legat. Naturlig utdränering!
    kolla på www.karinherzog.co.uk
    Hej svejs!

  • Pokerg­irl
    Äldre 28 Sep 19:57
    #0

    Jag har läst att LPG eller endermologi ska fungera mot celluliter. Det är en mekanisk djup bindvävsmassage som ska vara riktigt djupverkande och effektiv. Kanske värt ett försök?

  • Fru Jacobs­son
    Äldre 4 Oct 21:13
    #0

    LPG /Endermologie är en superbra metod mot celluliter. Har själv testat och uppnått ett bra resultat, gick även ner en hel del i cm runt både midja och höft.
    Är jätte nöjd. Dock ganska dyrt.

  • Lilla-­Linda
    Äldre 5 Oct 22:34
    #0

    Celesse!Den apparaten funkar perfekt!!!

  • macare­na
    Äldre 16 Nov 19:10
    #0

    puffar...det kanske finns ännu mer tips:)

    jag vågar inte köpa nåt mot celluliterna förrän jag hört flera med riktigt positiv erfarenhet av det...

    Har någon provat weledas cellulitolja? den har jag köpt , men inte provat ihärdigt..

    Lilla-Linda:

    var kan man köpa en sån där celessemaskin? är dom dyra?

  • Linda3­1571
    Äldre 27 Jan 04:28
    #19

    Jag har använt Cellinea för mina celluliter och det är verkligen ingen bluff. Det fungerar verkligen, jag tvivlade i början men nu är jag flitig användare! http://track.cellinea.se/product/Cellinea/?uid=2484&sid=819&pid=122&bid=advandec

  • Äldre 19 Nov 16:14
    #20
    Kräm mot celluliter - http://tomzes.com/celuse.htm Jag har använt OligoDX för mina celluliter och det är verkligen ingen bluff. Det fungerar verkligen, jag tvivlade i början men nu är jag flitig användare!  
Svar på tråden kräm mot celluliter?