• Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 30 Jun 15:33
    19768 visningar
    15 svar
    15
    19768

    Rimlig kostnad för DJ?

    Vi fick rekommendationer om en DJ som skulle vara bra, men nu när vi pratade med honom fick vi veta att han tar 5000:- för en kväll.. Kostar det verkligen så mycket här i Stockholm??
    Vi vill ju bara ha honom några timmar (middagen kommer nog inte vara slut förrän vid 22-tiden och vi får inte spela musik längre än till kl 01).

    Ni som ska ha DJ - hur mycket betalar ni?

  • Svar på tråden Rimlig kostnad för DJ?
  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 30 Jun 15:36
    #0

    hej goofy
    han verkar väldigt dyr. jag har hört att de kostar någonstans mellan 2-3500 och då ska det vara en proffsig dj. Kolla under företagssidan här du kan säkert hitta en billigare. Annars är möjligheten att hyra utrutning och dj bara kommer och spelar. Om du är intresserad skriv så ska jag ge dig adressen till en uthyrare.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 30 Jun 16:16
    #0

    hejsan

    Min blivande man är proffisionell DJ och så här mycket tar han tex.

    Om man fixar anläggning själv så kostar det c:a 2000:- för bara dj´n då alltså.

    Ska han där emot ta med sig egen anläggning så tar han 3000:-

    Nu är ju detta inte alls i stockholm, så det är kanske dyrare där uppe.
    Men jag hade aldrig velat lägga ut 5000:- för bara ett par timmar.
    Så kolla om du hittar någon annan som är minst lika duktig fast billigare.
    Vill du vara säker på att dom har erfarenhet, så fråga hur länge dom har spelat och på vad för slags fester.

    Lycka till!

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 30 Jun 16:24
    #0

    goofy, varför inte höra med kompisar småbröder, barn, någon som känner någon glad amatör?
    Brukar bli rätt mycket billigare då.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 8 Jul 08:20
    #0

    Hej!
    Detta är ett geografiskt betonat problem. 5000:- låter dyrt för 3 timmars jobb, men ta hänyn till följande:
    -Tar han med sig egen utrustning?
    -I så fall, hur stor är lokalen?
    Om lokalen är stor, kan han tvingas hyra i sin tur, och hyra av ljud/ljus i sthlm är dyrt. Men hur som helst...
    PRUTA!!!
    Priserna bygger ofta på ett överpris, får han jobbet för dom pengarna blir han överlycklig men han räknar säkert med en prisdisskussion! Tänk på att det finns många som spelar!
    kolla in djservice.org
    där kan man hyra både dj och utrustning. aldrig provat dom men dom har ett bra rykte!

    Lycka Till!!

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 8 Jul 08:46
    #0

    Hej,
    Nu bryter jag trenden och säger att jag inte tycker det är dyrt. Jag tycker det är jätteviktigt att ha en bra DJ som är van att spela och ser representativ ut. Vi kommer att betala ca 4500 kr för vår och det känns mkt rimligt. Musiken/dansen är jätteviktig för att stämmningen och glädjen på festen ska bli bra. Jag vill gärna att gästerna ska få en bra kväll också. Det är skönt att slippa bekymra sig över detta på den stora dagen, och låta ngn som är van vid bröllopsfester ta ansvar för det.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 8 Jul 08:49
    #0

    Fast bara för att han kostar 5000:- betyder ju inte att han är bra! En som kostar 3000:- kan ju vara minst lika bra!

    Hör er för om någon kan rekommendera någon som är billigare. Jag tycker 5000:- låter lite väl dyrt.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 8 Jul 08:51
    #0

    Vi hyrde in en kompis kompis som var dj hos oss. Min man och hans kompisar från deras band tog med sig engen anläggning och dj några saker till den och han tog 1200, svart.
    Det var himla bra att ha någon man kunde bestämma lite låtar med innan, dessutom tog vi med en hel del egna plattor!!
    5000 låter lite väl för tre timmar...
    Lycka till!

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 8 Jul 08:55
    #0

    Vi har en DJ som tar 3500 kr inkl moms för spelning mellan kl 21-01. Då har han med sig all utrustning som högtalare, ljus etc. Resa + 1 timmes arbete med att rigga utrustningen tidigare på dagen tillkommer. Det är säkert lite dyrare pga att det är "vitt" men samtidigt har jag upplevt att firman som ordnar detta är himla proffsiga (de gör ca 50-100 bröllop per år) så jag hoppas det blir bra. Dessutom kan han fixa vilken musik vi vill, vi får sätta ihop en önskelista så han tar med sig precis det vi vill rocka loss till!

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 8 Jul 11:13
    #0

    Vi betalar 6.000 kr för vår DJ men då får vi en ljudanläggning utan dess like. I vanliga fall är han billigare men eftersom vi vill ha riktig live-känsla drar han till med superduperpaketet. För det priset spelar han dessutom så länge vi vill. Vi räknar med att det blir från ca 21.30 fram till 03.00 men om partyt fortfarande håller igång fortsätter han att spela. Han är otroligt duktig och har fått mycket bra rekommendationer vilket gör att det känns helt OK att betala några tusenlappar extra. (Detta är i Sthlm)

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 8 Jul 11:52
    #0

    Vår kostar 4000 svart eller 6000 vitt. Men då ingår ju all utrustning. Tror att det är ungefär vad DJ:s tar i Sthlm

    Lycka till

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 8 Jul 12:01
    #0

    5000:- tycker jag också är alldeles för dyrt! Vår DJ har vi fått tag på genom rekommendationer från restaurangen som vi har festen på. Han har spelat på massor av bröllop och när jag pratade med honom lät han väldigt duktig och lyhörd. Han tar 3750 ch då reser han ändå från Uppsala till Sthlm och spelar från 22 - 02, inklusive utrustning. Dessutom är detta vitt, alltså med kvitto. Vi hade bokat en annan först som ville ha 3 500:- svart, och det är ju lite skillnad tycker jag. Vill du ha nummer till "vår" DJ kan jag maila det till dig senare ikväll om du lägger ut din mailadress.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 8 Jul 12:30
    #0

    5000 för en DJ låter ganska mycket tycker jag. Samtidigt är det jätte viktigt för hela festen och stämningen med bra musik. Själva har vi ett live band på fyra personer som spelar från 2130-0200 någonting för 6500.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 8 Jul 13:36
    #0

    Vi betalade 1 500 kr. för ljudanläggning och 2 500 för DJ som spelade mln kl.20.00 och 01.00 och som vi blev mkt nöjda med.

  • Bröllo­pstoki­ig
    Äldre 8 Jul 19:16
    #0

    Tack Hanna för erbjudandet om telnr, men jag tror att det skulle bli lite körigt för DJ:n - vi gifter oss oxå 24/8...

    Vi håller på och lyssnar runt lite efter ngn annan och i annat fall spelar vi kanske in cd-skivor (egentligen helt emot vad jag vill - i första hand ville jag ha ett band och i andra hand DJ och nu lutar det alltså åt egenbrända skivor... suck, men med tanke på att vi har riktiga partykompisar, så blir det nog ingen lugn stund ialla fall!)

    Tack för alla tips och råd!

  • Tue 3 Jan 2023 23:00
    #15
    +1

    Hej,
    När jag började så spelade jag gratis bara för att det vart kul, sen efter investeringar och erfarenhet så började jag ta betalt, då var jag glad att få 2000kr för 6-8 timmar speltid.
    Nu efter minst 15år i branschen och flera hundratusentals investeringar så tycker jag att 6000kr är det minsta jag kan ta för 4 timmar spelning.
    Jag lägger minst 3timmar på att lätta efter musik inför varje spelning, PA högtalarna är tunga, bärhjälp kostar pengar, att rigga tar en timme, lika mycket tid att plocka, musiken kostar, datorn ska bytas vart femte år och den är inte bilig. 
    5000kr för en dj som kommer med allt inom Stockholm är ingenting. 
    https://fb.watch/hOELg_tq1i/
    /DJ Rony Stockholm

Svar på tråden Rimlig kostnad för DJ?