• BlaBla
    Äldre 1 Sep 16:55
    26643 visningar
    36 svar
    36
    26643

    Intimrakning IGEN!

    Vet att det har funnits miljontals (typ :D) trådar om ämnet, men man kan ju inte söka längre, vilket gör att det blir svårt att ta reda på vad ni tycker!
    Hur gör ni för att slippa röda prickar?
    Engångsrakhyvlar känns ju naturligt, för att slippa gamla bakterier, men det verkar inte hjälpa att "bara" använda detta? TIPS?!

  • Svar på tråden Intimrakning IGEN!
  • Hej baberi­ba
    Äldre 1 Sep 17:00
    #0

    Veet skum med deras rakhyvel (utan vasst rakblad) finns i två olika varianter: Flower eller AloeVera. Du smörjer på skummet låter det sitta ett par minuter och sen tar du deras hyvel och tar bort håret. Inga skärsår och inget som gör ont.

  • BlaBla
    Äldre 1 Sep 17:25
    #0

    Cheerful; Jag har testat, det funkar verkligen jättebra! Men jag vill kunna kompletera med rakningibland, det går ju så mkt snabbare och lättare!

  • Brolli­e
    Äldre 1 Sep 18:25
    #0

    Tycker som blabla, måste fixa lite extra med rakhyvel efteråt. Här har du om du vill söka på nåt: www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m1182919.html

  • BlaBla
    Äldre 1 Sep 20:41
    #0

    Tusen tack Brollie !!!

  • BlaBla
    Äldre 1 Sep 21:02
    #0

    NI får gärna fortsätta komma med tips också! Funderar på att testa after shave grejs som många skrivit om?

  • snör1
    Äldre 2 Sep 16:46
    #0

    puffar

  • Pixeli­na
    Äldre 2 Sep 21:41
    #0

    För mig fungerar varken rakning, hårborttagningskrämer eller Brazil wax. Alla dessa har lämnat efter sig antingen fult stubb eller röda irriterade prickar. Så nuförtiden gör jag något som är extremt effektivt, men tar lång tid:

    Jag epilerar. Tar bort längst upp och vid bikinilinjen med en epilator och resten noppar jag med en pincett. Till detta har jag köpt en helt vanlig pincett från Åhlens. Fungerar hur bra som helst och huden är både hårfri och fin. Visst gör det riktigt ont att noppa vissa hårstrån, men man vänjer sig. Bikinilinjen och längre upp med epilatorn tycker jag det är helt smärtfritt.

  • BlaBla
    Äldre 3 Sep 12:21
    #0

    Pixelina ; Blir inte huden irriterad av epileringen? Att håret rycks upp så snabbt, eller så?

  • Brolli­e
    Äldre 4 Sep 20:23
    #0

    Tänkte köpa babyliss twinliss, har hört såå mycket bra om den på bt! Är bara tvungen att vänta på min födelsedag, får inte handla en grej innan för pojkvännen Halva önskelistan är nu mera saker jag blivit tipsad om här! Ett husmors knep är att kyla huden med is innan noppring o epilering...

  • loloso
    Äldre 4 Sep 20:29
    #0

    Sträck huden så att den är spänd!
    Använd rakcreme och löddra ordentligt!
    Ny rakhyvel. Sno inte sambons!
    Dra inte rakhyvlen flera gånger över samma ställe!
    Skölj bara av, tvätta inte med tvål.
    Aloe Vera efteråt.

    Sugaring från Body Shop är bra!

Svar på tråden Intimrakning IGEN!