• confet­ti
    Äldre 7 Aug 23:51
    21154 visningar
    15 svar
    15
    21154

    mellanblödningar av yasmin?

    Är det någon här som äter/har ätit p-pillret Yasmin? Jag har ätit dem en månad nu och haft ngn sorts liten blödning hela tiden.

    När jag åt Follimin hade jag aldrig någon mellanblödning. Jag undrar om ni som har/hade Yasmin också hade mellanblödningar i början och hur länge det höll på?

  • Svar på tråden mellanblödningar av yasmin?
  • Jajose­fina
    Äldre 8 Aug 16:51
    #0

    Är också nyfiken! Ska börja med yasmin snart.. och man vill inte gärna ha mellanblödningar hela tiden. Jag får vänta och se, men de kan va intressant å höra vad andra säger..

  • M Magdal­ena
    Äldre 8 Aug 18:56
    #0

    jag äter dem och har inga problem som helst med mellanblödningar, däremot kan jag mitt i kartan få en mag-ont-känsla som om jag skulle få mens fastän det e länge kvar tills dess. Ägglossning? Vet ej, e så dålig på å veta sånt.

  • Jajose­fina
    Äldre 8 Aug 19:47
    #0

    M magdalena

    Har du märkt av någon förbättring på din hy? Ska börja äta yasmin, både på grund av min dåliga hy och som preventivmedel förstås :)

  • M Magdal­ena
    Äldre 8 Aug 20:45
    #0

    ingen större förändring på min hy, kanske lite-lite. Jag får inte längre nån stor finne, men pormaskar har jag fortfarande problem med så jag måste köpa produkter som peeling och ansiktsvatten..

    Läste nån annan tråd om att man kan få större bröst. Inte märkt nån märkbar skillnad där heller.

    Bättre sexlust iaf än med mina förra, desolett. ;)

  • Marran­05
    Äldre 21 Aug 21:12
    #0

    Confetti
    Hej,
    Jag har ätit Yasmin i 2 månader och jag hade som du beskriver också flera mellanblödningar första månaden och mådde jätte illa första 2 veckorna med yasmin, så det var nära att jag gav upp
    Men jag är glad att jag inte gjorde det för nu går jag in på in tredje karta och mår hur bra som helst. Dessutom mår min hud mycket bättre än tidigare.

    Ha det så bra och ge inte upp

  • SadPsy­choBit­ch
    Äldre 21 Aug 22:55
    #0

    Jag har ätit Yasmin i 4 år och har aldrig haft en mellanblödning. Jag mår bättre av att äta dom.

    Jag har inte fått bättre hy, men inte lika fet som den var innan.

    Kram

  • Billa
    Äldre 25 Aug 13:29
    #0

    Vet ni om det är mycke östrogen i yasmin?! Är lite nyfiken på dom , men är känslig för östrogenet, resulterar i illamående dygnet runt vecka ut å vecka in!

  • Liten Filur
    Äldre 11 Sep 14:16
    #0

    Jag har ätit Tasmin i två månader och har haft en mellanblödning. Hoppas det ger sigför jag vil ALDRIG sluta med dessa fantastiska piller!!!

    No 1: Jag tänker numera ständigt på sex och har en enorm aptit vilket jag inte hade innan. Hehe....

    No 2: Helt klart har jag fått större bröst, mina gamla bh:ar spänner numera. Detta är jag väldigt glad över!!

    No 3: Min blandhy har försvunnit!!! Kan säker även bero på nya hudvårdsprodukter. Nu är tiden med glans i ansiktet ett minne blott.

    Världens bästa p-piller!!!

  • Noomi
    Äldre 11 Sep 14:31
    #0

    Märkligt vad man reagerar olika på piller.
    Jag hade Yasmin i ett par år och hade mellanblödningar nån månad, sen försvann det helt. Dock led jag av smärtor när vi hade sex (något som bm sa inte hade med pillrena att göra) och hade stora humörsvängningar och minskad sexlust. Jag bytte piller men gav det bara en månad, har beslutat mig för att lägga av med det helt. Humöret har förbättrats som tusan nu, men tyvärr har inte min sexaptit återkommit... men det jobbar jag på.

  • Hilde
    Äldre 12 Sep 21:54
    #0

    Har ätit yasmin ett tag nu. Måste bara säga att för mig så förbättrades nästan allt som jag tidigare hade problem med. När jag åt den första kartan så mådde jag rejält illa, men min barnmorska hade informerat mig om det, så jag var inte så orolig. I övrigt är jag supernöjd.

  • Hilde
    Äldre 12 Sep 21:54
    #0

    oj glömde svara på frågan... nej jag har inte haft några mellanblödningar alls.

  • Okänd
    Äldre 12 Sep 23:51
    #0
    Meddelande borttaget
  • Ei saa peitää
    Äldre 13 Sep 20:59
    #0

    Hehe. Lilltån. Där kan jag inte hålla med dig för jag fick just mellanblödningar och grymt ont i brösten av Trinovum. Det försvann när jag bytte mot Desolett så jag tror det är väldigt individuellt vilket p-piller som passar en.

  • Carma
    Äldre 13 Sep 22:48
    #0

    Liten Filur,

    Vet du om Tasmin liknar Yasmin (som det låter ialf). Har aldrig hört om det tidigare.
    Jag åt nämligen Yasmin i ngt år. Inga mellanblödningar, mådde bra, hyn var bättre. Nu har jag varit fri från p-piller sen i mars & vill börja äta de igen. Fått sämre hud nämligen. Sen tycker inte heller att kådis skyddar till 100 % (det gör inget p-medel iofs)
    Märkt bara en nackdel med att inte äta piller... brösten har krympt. Inte bra. Vill inte byta ut min vackra garderob Det kommer bli dyrt! Men det kanske har också att göra att jag gått ner i vikt 5 kg & tränar mkt.
    Ska prata med BM om Tasmin men berätta gärna om ni vet ngt om den.
    Vet ngn också om mini-piller är bättre??
    Confetti, hoppas jag inte bryter in för mkt i ditt tråd!

  • Imperi­a
    Äldre 17 Sep 10:21
    #0

    Carma:
    Är ganska så säker på att Liten Filur slant lite på tangenterna. Y och T är bredvidvarnadra så det är lätt hänt. Hon menar nog med största sannolikhet Yasmin

Svar på tråden mellanblödningar av yasmin?