• Marish­a-69
    Äldre 7 Jul 14:04
    43625 visningar
    40 svar
    40
    43625

    Nattamat, kvälls tilltugg..........Vad ska man ha?

    Snälla, hjälp mig med förslag!
    Vad ska man ha som är enkelt, gott och gärna billigt som tilltugg eller nattamat när det börjar knorra i magen och festen inte är slut?
    Vi har ganska många gäster (75st)och matbudgeten är redan spräckt, vi har personal som kan ta hand om detta och förbereda allt innan de går hem men det ska helst inte vara för krångligt eller dyrt.

    Vad skulle just du vilja ha på kvällen efter en fin middag när du dansat fötterna gula och blå och magen börjar kurra igen?

  • Svar på tråden Nattamat, kvälls tilltugg..........Vad ska man ha?
  • Texas
    Äldre 7 Jul 14:08
    #0

    Korv med bröd
    Pizza slices

  • stress­ad brud
    Äldre 7 Jul 14:08
    #0

    på ett bröllop förra året fick vi små piroger, det var jättegott! och man kan äta dom med handen när de är små!

  • Jema
    Äldre 7 Jul 14:10
    #0

    * Korv med bröd
    * Piroger
    * Pizzabitar
    * Pytt i panna med rödbetor
    * Lasagne
    * Olika saller med dressing och bröd
    * Bröd, pålägg (ost eller korv), sill, potatis, mjölk, öl

    Jema

  • Millem­o
    Äldre 7 Jul 14:10
    #0

    Vi ska pytt i panna - klassiskt tror jag. M2B är kock - så jag har lämnat över matenbestyren helt o hållet till han. Själv äter jag inte på natten....

  • HippKa­rin
    Äldre 7 Jul 14:13
    #0

    Vi ska ha pastasallad. Blir nog någon med kyckling och nåt mer.

  • johans­son
    Äldre 7 Jul 14:17
    #0

    Vi kör med korv med bröd.
    Superenkelt att göra.
    Har fått det på tidigare bröllop och det har känts som helt rätt då.

  • drea
    Äldre 7 Jul 14:17
    #0

    Varför inte bara nötter, chips, grönsaker och dipp? Jag tror inte man orkar äta så mycket mitt i natten, inte jag i alla fall, men chips och nötter får alltid ner!

  • Aurell­a
    Äldre 7 Jul 14:23
    #0

    funderar på att ha någon form av hembakade frallor eller dylikt...men vet inte säkert.

    Kul att se vad andr har tänkt att ha. :)

    SÅ pytt i panna är klassisk nattmat på bröllop? hade jag ingen som helst aning om. Lite kul! :)

  • Marish­a-69
    Äldre 7 Jul 14:25
    #0

    Chips och nötter mm. har vi tänkt att ha i alla fall, men jag tänkte att det inte räcker.
    Korv med bröd har vi fått som förslag förut och det känns så himla fattigt på något vis, men jag håller med om att det kan vara jättegott just på kvällkvisten efter lite alkohol intag

    Flera förslag någon?!!

  • stress­ad brud
    Äldre 7 Jul 14:26
    #0

    ngn sorts paj som man äter kall kanske?

Svar på tråden Nattamat, kvälls tilltugg..........Vad ska man ha?