• Turtry­ne
    Äldre 21 Jun 22:27
    27890 visningar
    6 svar
    6
    27890

    Sjöstugan i Nösund

    Vi gifter oss i juli nästa år och vi har så smått börjat att kolla runt på lokaler att ha festen i. Är det någon här som har erfarenhet av sjöstugan i Nösund på Orust och hur den fungerar som festlokal? Vi kommer att vara mellan 50-60 personer.

    Vi har funderat på Regementsparken i Uddevalla också men efter att ha smugit runt lite på området så kom vi fram till att det var lite slitet och nedgånget så det blev en besvikelse...

  • Svar på tråden Sjöstugan i Nösund
  • amris
    Äldre 21 Jun 22:52
    #0

    Var på bröllop där för ett par år sedan. De var 52 personer så 50-60 personer blir perfekt. Jättetrevlig lokal som ligger superfint vid vattnet! Det enda negativa skulle väl vara att toaletterna ligger en bit bort (alltså inte i anslutning till lokalen), men jag tycker att det fungerade bra. Go for it!

  • Turtry­ne
    Äldre 21 Jun 23:08
    #0

    Vad glad jag blir att den verkar fungera! Kommer du ihåg hur det var med mat ock så... finns det något litet kök i anslutning till stugan? Vi tänkte oss att ha en kall förrätt (tex lax) och sedan en buffé av något slag som inte kräver så mycket tillagning.

  • amris
    Äldre 22 Jun 21:59
    #0

    De caterade mat på det bröllopet jag var. Det fanns ett litet kök, men vet ej hur mycket man kan laga där. Tror dock säkert att det går att lösa bra om er mat inte kräver så mycket tillagning som du skriver. Lycka till!

  • Turtry­ne
    Äldre 17 Aug 20:48
    #0

    Ville bara säga att vi nu har bokat sjöstugan! Vilken underbar lokal!!! Jag kan knappt vänta trots att det är över ett år kvar... Vi hade tänkt oss 29 juli först men lokalen var bokad från mitten av juni till 26 augusti så vi fick ändra våra planer lite. Men vi är supernöjda i alla fall!

  • Thu 16 Feb 2023 16:45
    #5
    Hej,

    Hoppas du hade ett fantastiskt bröllop!

    Jag och min sambo planerar att ha vår bröllopsfest i sjöstugan i Nösund och jag är nyfiken på hur ni hade det. Fördelar nackdelar, hur gjorde ni med maten? Hur hårda var dom med musikförbudet från kl 02.?

    Om det är något annat du vill berätta om stället så tar jag emot alla tips du har! 
  • Thu 16 Feb 2023 16:45
    #6
    Hej,

    Hoppas du hade ett fantastiskt bröllop!

    Jag och min sambo planerar att ha vår bröllopsfest i sjöstugan i Nösund och jag är nyfiken på hur ni hade det. Fördelar nackdelar, hur gjorde ni med maten? Hur hårda var dom med musikförbudet från kl 02.?

    Om det är något annat du vill berätta om stället så tar jag emot alla tips du har! 
Svar på tråden Sjöstugan i Nösund