• Miracl­e
    Äldre 2 Jun 18:48
    56615 visningar
    18 svar
    18
    56615

    70-årspresent

    Snälla hjälp mig med förslag på 70-årspresent till min pappa.Det börjar bli bråttom

  • Svar på tråden 70-årspresent
  • Kåär
    Äldre 2 Jun 19:09
    #0

    Behäver han inget praktiskt? Min pappa kommer att få en öl-pump när han fyller 60 år. Fast det kanske inte finns att köpa i Sverige. De ser ut ungefär som en stor espressomaskin med en 10liters öl-tunna i.
    Annars kanske han vill ha en espressomaskin? Äldre människor brukar gilla lite starkare kaffe.

  • Miracl­e
    Äldre 2 Jun 19:21
    #0

    Han hatar espresso. Vanligt kok-kaffe sa det helst vara
    Tackar ändå för förslagen

  • Kåär
    Äldre 2 Jun 19:23
    #0

    Om han gillar att resa kanske ni kan ta med honom på en resa eller om hans fru fortfarande lever kan de åka på er bekostnad.

  • Miracl­e
    Äldre 2 Jun 21:17
    #0

    Mmm, bra idé, fast då kostar det en slant förstås

    Fler förslag?

  • dala82
    Äldre 2 Jun 21:22
    #0

    Kanske ett album med kort från alla möjliga tillfällen och tillställnignar i hans liv. Kan ju kanske också skriva in anledningar varför du älskar honom. Håller själv på att göra ett album till mina föräldrar till deras silverbröllopsfirande. :)

  • LisaML
    Äldre 2 Jun 21:22
    #0

    Jag brukar inte vara så nogrann med att det ska vara alldeles speciellt bara för att det är en jämn födelsedag, min farfar tex blir inte glad för en massa pynt, så jag brukar ge honom praktiska vardagsgrejer. Förra gången han fyllde år gav jag bort en korg med badrumsgrejer; wc-rent, shampo, flytande tvål i pumpflaska, tandbortse till honom och hans dam, raklödder, ny rakhyvel och liknande. Han blev jätteglad och tyckte att det var en användbar gåva.

    Annars tycker jag även att det är bra att ge (och få) prenumerationer på tidningar. Det finns ju massor av specialare, så du kan säkert hitta någon som passar din pappa. Dessutom varar ju gåvan ett tag.

  • Miracl­e
    Äldre 2 Jun 21:27
    #0

    LisaML- ingen dum idé..ska se om jag hittar någon jakttidning som han ännu inte fått korn på

  • Kåär
    Äldre 2 Jun 21:43
    #0

    När min mormor fyllde 80 så fick hon en kortare resa av hennes döttrar som de skulle åka på tillsammans. Det var bara en rutt med inlandsbanan och det blev hon jätteglad för. De ska åka i sommar. Det behöver ju inte vara en dyr resa. Fast det beror ju också på hur pigg man är och om man gillar att resa.
    Annars tycker jag också att den prenumeration låter jättebra.

  • Wih
    Äldre 3 Jun 19:00
    #0

    En motorisborr kanske?

  • Miracl­e
    Äldre 5 Jun 08:09
    #0

    Mera! Mera!!

  • Miracl­e
    Äldre 6 Jun 18:42
    #0

    Fler förslag på presenter till en 70-åring som inte känns en dag äldre än 60

  • Wih
    Äldre 6 Jun 20:54
    #0

    Om han jagar kanske han skulle uppskatta presentkort på en jaktaffär eller en ny gore-tex-jacka kanske? En ny jaktryggsäck med JÄTTESKÖN inbyggd pall med ryggstöd? En ny jakthatt och nya hängslen? Patronbälte? Skinnbyxor?

  • Jema
    Äldre 8 Jun 00:09
    #0

    * Fräck/dyr grill
    * Fin/dyr whiskey
    * Nya utemöbler
    * Vinprovning
    * Weekend-resa
    * Resturangbesök på en lite lyxigare sådan
    * Prenumeration på en tidning
    * Ny pryl till hans hobby (golf, fiske)
    * Träd eller annans större växt till trädgården

    Jema

  • Miracl­e
    Äldre 8 Jun 21:18
    #0

    Jema- tack för massor av tips! Ska nog ut på stan och botanisera imorgon

    Wih- visst är et en jägare och fiskare vi talar om. Tyvärr har han nog allt man kan tänka sig

  • Wih
    Äldre 8 Jun 22:56
    #0

    Hm....

    En jaktresa då? (tex Björnjakt i Kanada) Eller kanske en fiskeresa till Kolahalvön? Fast det är svindyrt...

  • Miracl­e
    Äldre 9 Jun 16:49
    #0

    Hrmm.. e väl inte gjort av pengar heller

    Jag klurar vidare

  • JonasP
    Äldre 11 Jun 16:06
    #0

    Varför inte en upplevelse i någon form? Jag har fått tips på denna sajt tidigare om en site som säljer upplevelser i olika former. Jag köpte en champagneprovning men det fanns en massa olika varianter och priser. Kolla på Google. Sajten hette Box Experience.com

  • Äldre 28 Jun 23:03
    #18

    Hej på er,

    Ett panik inlägg här i hopp om att få hjälp med att hitta present. Har hittat en nackmassage som jag tycker är kul här http://www.xn--presenthjlpen-jfb.se/produkt-kategori/present-till-farfar/ . Hur brukar ni tänka när ni ska köpa present? Någon som har något bra tips?? :)


Svar på tråden 70-årspresent