• Junior
    Äldre 1 May 13:19
    190857 visningar
    32 svar
    32
    190857

    Zink mot acne?!

    Hej.
    Jag vill så gärna bli kvitt med min acne i ansiktet. Har vid flera tillfällen hört litegrann om att zink skulle vara bra.
    Är det någon här på forumet som har erfarenhet av det?? Vilken form av zink isf...
    Elller andra tips för mig att få en bättre hy.

    Hoppas på svar!!!!
    Tack.

  • Svar på tråden Zink mot acne?!
  • Lenche­n
    Äldre 2 May 12:27
    #0

    Men jag vill alltsa inte fa folk att tro att detta ar ett undermedel eller sa. For mig var det ju det, men det ar ju inte sakert att det fungerar for alla. Men da man tanker att en burk kostar runt 70 kronor i Sverige och racker i tre manader ar det kanske vart att prova!

  • Gamime­ni
    Äldre 6 May 11:42
    #0

    Zink har funkat jättebra för mgi! Har mycket få orenheter kvar! Men ett viktigt tips är att hålla fingrarna borta från ansiktet. Ibland kan jag inte låta bli att pilla och min hy blir alltid sämre då. Pilla inte, även om fingrarna är rena. Att dricka vatten tycker jag också har hjälpt mig på lång sikt min hy har blivit så fin !

  • Lenche­n
    Äldre 9 May 23:14
    #0

    Har det fungerat för dig! Vad kul.

  • JennyG­ranber­g
    Äldre 10 May 10:12
    #0

    Men hur e det egetligen sen? Jag menar så man inte får några bieffekter?? Man hör ju alltid en massa som e skadligt...??

  • JennyG­ranber­g
    Äldre 10 May 10:12
    #0

    Glömde nämna - Tänkte speciellt tabletterna

  • Gamime­ni
    Äldre 10 May 15:53
    #0

    Jag märkte de första dagarna att huden var lite torrare än vanligt och jag var rätt törstig. Nu är det som normalt igen. Annars har jag inte märkt av nånting. Jag tror inte det är farligt med zink!

  • Lenche­n
    Äldre 10 May 18:15
    #0

    Min läkare har i alla fall inte sagt något. jag fick det ju på recept. Och det står inte nämnt några biverkningar alls i förpackningen. Det enda är att man kan få lite ont i magen om man redan har magkatarr.

    Och alternativet för mig hade varit Roaccutan, som är ett läkemedel med många(och då menar jag verkligen många) biverkningar, så jämförelsevis är detta en fantastisk upptäckt!

  • Gamime­ni
    Äldre 11 May 08:23
    #0

    Nej det är nog bara skadligt om man tar i stora mängder... Annars är det nog bara nyttigt. Bra för immunförsvaret tex. Hur mycket zink om dagen tar ni?

  • FoxyGi­rl
    Äldre 11 May 10:09
    #0

    Gamimeni

    Vad heter zinktabletterna som du tar?

  • Lenche­n
    Äldre 11 May 11:29
    #0

    Min läkare sa att jag skulle ta 30 mg i tre månader, sedan får vi se. Har en ny tid i juni. Men vi har diskuterat mängd och hur man ska ta tabletterna osv. i andra trådar.

Svar på tråden Zink mot acne?!