• Sarge
    Äldre 27 Apr 12:41
    28769 visningar
    9 svar
    9
    28769

    Permanent hårborttagning ??

    Hej !

    Någon som testat permanent hårborttagning ?
    Har det funkat bra ?
    Gjorde det väldigt ont?

    Jag skulle vilja ta bort håret under armarna ....till att börja med..

    Kan någon av Er rekomendera någon bra klinik i Stockholm med omnejd !?

    /Sarge

  • Svar på tråden Permanent hårborttagning ??
  • Äldre 27 Apr 12:59
    #0

    Jag har gjort Eplilight och den nya metoden Medilux på Stockholm Skincare Center SSCC, Kungsgatan. www.sscc.se
    MYCKET dyrt, går snabbt, inte så smärtsamt men effektivt! Jag rekommenderar det.

    Har även testat rubinlaser på ett par olika salonger. Något billigare, tar tid, gör ont och kan ge skorpor på huden. Ni skulle sett hur jag såg ut efter första behandlingen, hon använde FÖR STARK effekt! Fick pigmentförändringar på benen. De ska visst försvinna med tiden och det hoppas jag verkligen. Nu är jag fläckig....

    Jag har tagit bort massor av hår, så skönt att slippa mattorna under armarma, lurvet vid bikinilinjen osv.

  • Sarge
    Äldre 27 Apr 15:09
    #0

    Hej swing !

    Hur många behandlingar behövde du gå på !?
    Det är väl ganska individuellt antar jag...
    Är / VAR du mkt hårig ?
    Jag har mörkt ganska kraftigt hår, men är ingen "grottmänniska" till hårväxten

    Vad har det kostat för dig att få bort håret under armarna !?

  • Äldre 27 Apr 16:10
    #0

    Oj! All hårborttagning jag gjort hittills har kostat mig... (nej, det vågar jag inte skriva här, då blir jag bara påhoppad!). Mejla mig på mineraladdict@hotmail.com

    Behövde 10 behandlingar var under armarna och vid bikinilinjen. Jag började med armarna och gjorde väl en 6 ggr, sen tog jag bikinin 6 ggr och sen på slutet behandlades båda ställena samtidigt, eftersom det var glest då.

    Jag har mellanblont hår och var inte "grottmänniska" men hade ganska mörka hår på kroppen.

  • Sarge
    Äldre 28 Apr 08:02
    #0

    Har mailat dig

  • Lillis­2
    Äldre 28 Apr 10:21
    #0

    Swing

    Jag håller också på och funderar på att ta bort håren permanent och undrar naturligtvis över priser... Skulle man kunna få veta vad du betalade, så jag vet hur mycket mer jag ska spara?

    Tack på förhand!
    olgaakerblad@hotmail.com

  • Mini-M­e
    Äldre 29 Apr 05:11
    #0

    Jag rekommenderar absolut Akademikliniken.
    Dom hör ju till dom som är mest uppdaterade i alla fall i Stockholm =)
    Sedan så har jag väl hört (som Swing skrev)..att Stockholm Skincare Center också är helt ok =)
    Men som jag skrev...kontakta akademikliniken och hör om deras nya laser som heter ELOS.
    Lycka till!

  • Mini-M­e
    Äldre 29 Apr 05:12
    #0

    Ooops...kke borde ha skrivit länken =/

    www.akademikliniken.se

  • Leksan­dsbrud
    Äldre 29 Apr 12:33
    #0

    Swing,

    Jag skulle också vilja veta vad du har betalat då jag länge gått och funderat på att genomföra en permanent hårborttagning.

    asa_bjorck@hotmail.com

    Tack, tack!

    //Åsa

  • Okänd
    Äldre 9 Aug 22:42
    #9
    Meddelande borttaget
Svar på tråden Permanent hårborttagning ??