• garbo7­6
    Äldre 18 Apr 12:40
    3083 visningar
    7 svar
    7
    3083

    Hund som ringbärare???

    Vi har en liten papillion som är 4 år.Han är ganska lugn och min bortskämda bebis.... Jag skulle vilja ha honom med i kyrkan som ringbärare. Men min blivande tycker inte att han ska vara med. Vad ska man göra? Några tips?

  • Svar på tråden Hund som ringbärare???
  • Tolin
    Äldre 18 Apr 12:43
    #0

    Jag läste om en tjej här på BT som skulle ha sin hund med sig i kyrkan. Det var dock väldigt ovanligt att kyrkor tillät det, men för henne gick det alltså bra. Det första du bör göra är nog att kolla med kyrkan om det är okej alltså...

  • K.C
    Äldre 18 Apr 12:48
    #0

    jag tycker det är en supermysig idé! slåss för den!

    fattar inte att kyrkor kan neka djur - har inte gud gjort oss allihop?

  • kajsa2
    Äldre 18 Apr 12:51
    #0

    Håller med. Det skulle vara både gulligt och småroligt.

  • Jeez
    Äldre 18 Apr 12:56
    #0

    Av hänsyn till allergiker så tillåts inte djur i de flesta kyrkor.

  • okt200­6?
    Äldre 18 Apr 12:57
    #0

    Kanske har det med allergier att göra? Fast kyrkor brukar ju vara rätt luftiga, så det kanske funkar ändå?

  • Amris
    Äldre 18 Apr 17:18
    #0

    Precis vad vi oxå hade tänkt!!! Det hade ju varit såååå himla gulligt! Men tyvärr har vi några av våra gäster som är superallergiska så tyvärr får vi hoppa över den idéen och lilla vovven får vara hemma hos grannhunden... Lycka till för er!

  • frulan
    Äldre 18 Apr 18:45
    #0

    Vi ville jättegärna ha med vår lille plupp (han har t o m fått en fluga av samma tyg som min klänning). Men han är inte så lugn... o vi vigde oss ute. Han skulle nog flugit efter en hare eller ett rådjur i stället
    Han fick ha flugan på sig på nyår i stället

    Om ni får ha honom med så kan ni kanske ha någon som leder honom till er? Eller var problemet att din blivande inte ville ha med honom?
    Ska ni ha med honom på festen? Kanske är bättre för lilla vovven att vara hemma hos någon o gnaga på ett ben i stället

Svar på tråden Hund som ringbärare???