• _loove­ly_
    Äldre 10 Apr 14:03
    39657 visningar
    67 svar
    67
    39657

    *Ta lån trots man inte har arbete, hur ska jag göra?

    Hejsan!

    Jag behöver låna pengar nu, men jag har inget arbete, så jag
    vet inte vilken bank eller vart nånstans jag skulle ha en chans
    att få låna.
    Jag har en borgensman som har arbete, men han har betalningsanmärkningar,
    Så jag vet inte ifall det är någon idé, att ange han som borgensman.
    Någon annan som kan vara borgensman har jag inte.
    Jag behöver tips om ställen där man kan låna pengar där dom inte är så
    hårda med att man måste ha ett arbete, eller där socialbidrag kan räknas
    som inkomst. ???*

  • Svar på tråden *Ta lån trots man inte har arbete, hur ska jag göra?
  • ellieb­ubban
    Äldre 27 Apr 20:20
    #0

    CSN räknas visst som inkomst. jag har CSN och har precis fått ett lån från banken... :)

  • Paulin­a&Thom­as
    Äldre 27 Apr 21:03
    #0

    elliebubbam: från vilken bank? *nyfiken*

  • _loove­ly_
    Äldre 28 Apr 13:10
    #0

    elliebubban :

    Vilken bank var det som du fick lån från då???? snälla svara.. =)

  • _loove­ly_
    Äldre 28 Apr 13:22
    #0

    Tack så mycket för alla tippsen!!!! =)
    Men tyvärr så har jag inte fått något lån,
    jag har försökt hos ikano banken, ica banken GE capital, men dom skrev att det inte gick för att jag inte hade någon fast inkomst.
    När jag ansöker om lån så kan bankerna kolla upp hur många gånger som jag har ansökt tidigare, och ifall det är allt för många gånger, så kan det vara negativt..
    därför så vill jag vara lite försiktig med fler ansökningar.. men vet någon något ställe som jag kanske kan få lån på så söker jag det ändå... så snälla vet nån något... tipsa mig ändå.. =)

  • ELA
    Äldre 28 Apr 14:19
    #0

    Tror du fått alla tips och ideér som går att frambringa! Du har en länk högre upp om att låna pengar utan fast inkomst och säkerhet.

  • ellieb­ubban
    Äldre 28 Apr 18:19
    #0

    Både från Föreningssparbanken och från SEB. A-kassa räknas inte som inkomst, men studielån gör det...

    Dessutom fick jag utan problem IKEA-familykort med kredit på bara mitt studielån... :)

  • 6aug
    Äldre 11 May 09:30
    #0

    Ett litet tips citybank....

  • _loove­ly_
    Äldre 11 May 22:54
    #0

    ok.. tack så mycket för tipsen.. vad har citybank för villkor, är det någon som vet det? och vad dom har för ränta, det är 7000 som jag behöver låna.. =)

  • SYL
    Äldre 11 May 23:45
    #0

    _loovely_ har last i en annan trad att du haft manga fragor ang brostoperationer. tanken slog mig att det kanske var till detta du behovde pengarna? kan inte det vanta lite isafall, till senare, nar du kanske fatt lite mer ordning pa spargrisen?
    Citibank har i princip samma villkor som ovriga banker, sasom SEB, Nordea odyl.
    Mitt basta tips ar nog som flera andra sagt, forsok hitta ett extraknack som tex servitris eller bartender, dar kan du nog fa ihop pengarna pa 2-3 manader iallafall. Eller om du soker o far extraknack pa tex ICA el Systemet odyl och jobbar helger, da far du ju ratt bra timpenning.

  • Wih
    Äldre 13 May 08:48
    #0

    Jag har också CSN som inkomst och får banklån, men frågan är väl mer VAD man lånar till? I vårt fall är det bostadsrättslägenhet, så det var inga problem. Dessutom står ju min sambo med på lånet, så det _kan_ väl ha något med saken att göra...!

  • mommox
    Äldre 17 May 11:09
    #0

    Var får man klistra kuvert 5 nätter för 5000 kr?
    Tack för tipset!

  • Rystal­l
    Äldre 17 May 11:20
    #0

    _loovely_ Jag tycker att du skall gå till din bank och höra med dom om dom på något sätt kan hjälpa dig. Jag satt med en skatteskuld på 7000 för många år sedan och jag gick till Sparbanken som den hette då och berättade om mina problem. Då ordnade dom så att jag fick kredit på mitt VISA på 7000 fast jag inte hade fast arbete (pluggade med studiestöd ej lån). 7000:- är ju faktiskt inte så stor summa pengar och då är det väl bättre att få lån i en seriös bank med låg ränta. Gå och prata med din bank.

  • Äldre 18 Aug 20:27
    #63

    Så du går på soc och skall låna pengar?

    Till vad om man får fråga. Någon nämnde du prata bröstoperation. Hoppas verkligen inte mina skatterna skall gå till att du skall operera dig.

    Och varför skaffar du inte ett jobb istället för att gå på soc


    Live free, ride free
  • Äldre 18 Aug 20:32
    #64

    Fast tråden är från 2005.


    9 år gammal alltså.
    Så det kanske inte är värt att bli arg eller upprörd över det här nu ?

  • Äldre 18 Aug 20:37
    #65

    Men va fan. Den låg ju överst på nya inlägg på min sida.

    Då ber jag ön en gång om ursäkt...


    Live free, ride free
  • Äldre 18 Aug 20:43
    #66
    Nightrod skrev 2014-08-18 20:37:40 följande:

    Men va fan. Den låg ju överst på nya inlägg på min sida.

    Då ber jag ön en gång om ursäkt...


    Det kan vara så att någon har skrivit något reklam-aktigt i tråden (typ *låna pengar av det här företaget*) och så har någon anmält det inlägget.


    Inlägget tas bort, men av någon anledning så ligger inläggen kvar bland dom senaste då.

    Har lärt mig att när det dyker upp "skumma" inlägg eller inlägg som bara känns sådär lite smågamla, så kollar jag när det är skrivet och när senaste inlägget är gjort :) 

  • Aniara­4
    Äldre 21 Dec 14:21
    #68
    +1
    Chicita skrev 2014-08-18 20:43:08 följande:

    Det kan vara så att någon har skrivit något reklam-aktigt i tråden (typ *låna pengar av det här företaget*) och så har någon anmält det inlägget.


    Inlägget tas bort, men av någon anledning så ligger inläggen kvar bland dom senaste då.

    Har lärt mig att när det dyker upp "skumma" inlägg eller inlägg som bara känns sådär lite smågamla, så kollar jag när det är skrivet och när senaste inlägget är gjort :) 


    Ja sånt kan ju hända...
    David Peterson skrev 2015-12-21 12:56:14 följande:

    Bra dag Sir / fru:
    Att få en legitim lån har alltid varit ett stort problem att människor
    som har ekonomiska problem och behöver lösning på det. Frågan om
    kredit och säkerhet är något som kunderna är alltid orolig
    om när de söker ett lån från en legitim långivare. Våra tjänster
    Inkludera följande:
    Skuldkonsolidering
    Topplån
    Business lån
    personliga lån
    Internationella lån
    familj lån




Svar på tråden *Ta lån trots man inte har arbete, hur ska jag göra?