• Maira

Oktoberbrudar 2005!

Hej!

Jag tror nästan inte att jag sett några inlägg från oktoberbrudar här. Visst måste vi väl vara flera?

Skulle det inte vara trevlig med en tråd där vi kan följas åt?

• Svar på tråden Oktoberbrudar 2005!
  • okt2006?

Grattis Monica! Gifta sig kan man alltid göra senare!

• Meddelande borttaget
  • barkbrud

Hej alla oktobrudar! Känner mig så nöjd att äntligen ha gjort klart alla inbjudningar. Fick lite problem med utskriften för vår skrivare är paj, och på jobbet fanns inte fonten vi valt. Tillslut ringde jag ett litet tryckeri och bad dem skriva ut sidan. De gjorde det gratis! :)(Jag hade erbjudit mig att betala kontant, men när jag hämtade ut sidan sa de att det kostar inget. Dagen därpå bakade jag en rulltårta åt dem.) Inbjudan kopierade vi upp på ett lite tjockare gulmelerat papper som vi vek dubbla och band om med brett presentsnöre med hjärtan på, så det blev som ett inslaget paket med snörena på diagonalen om ni förstår.

Tyvärr slutar min lista på vad som är klart ungefär där:(. Klänningen börjar kännas riktigt krisig, ska prova nästa vecka och hoppas jag hittar något som känns rätt. Hoppas även på att hitta fina skor.

• Tissa

Så kul att det e så många den 29:e okt

Har ni hittat klänning tjejer? Vi har nog best. det mest nu. Väntar på lite sakaer från usa kul kul!!
    Kram kram & trevlig lördag

• Meddelande borttaget
  • Olga77

Tycker också att det är kul att det är så många som ska gifta sig den 29:e! Har varit lite rädd för att det ska vara för sent om man vill ha lite höstfärger och så kvar - vad tror ni? Jag minns inte hur det brukar vara vid den tiden. Fast det blir ju säkert bra ändå! Är det nån mer som ska gifta sig i Vetlanda-trakten? Vi gifter oss i Näshults kyrka och ska ha festen i Näshults bygdegård.

• Meddelande borttaget
  • i höst?

Fick ett bra tips från 1:a oktober tråden ang. solnedgång.

www.timeanddate.com/worldclock/astronomy.html&obj=sun&month=10&year=2005&day=1

Det går fort i oktober... 1:a oktober går solen ner 18.21 och 29:e oktober redan 17.02. Mysigt att kunna ha lite marschaller och annat.

Hittade denna beskrivning på smhi om oktobervädret 2004:
    www.smhi.se/sgn0102/n0203/manv2004_10.htm

Här kan man också se medeltemperaturen i oktober:
    www.smhi.se/sgn0102/images/p44.gif

• Meddelande borttaget
  • maniko

Jag fyller år sista oktober och den första snön (här i stockholmsområdet) brukar alltid komma någon gång runt denna dag, vi brukar varje år säga att det slår aldrig fel...

Vi får hoppas på att den kommer efter den 31:a i år!

• joan

Maniko, jag tar din upplysning om snö i oktober tidigare år som ett argument FÖR att jag ska "investera" i en jättesöt fuskpälsbolero att ha över klänningen. Har haft lite svårt att övertyga mig själv om att det är en nödvändig kostnad för ett oktoberbröllop tidigare.

• EPJE

Hur många av er oktoberbrudar gifter sig den 8 oktober och var? Lite nyfiken!

• Kouklie

Hej!
    Här är en till 29 oktoberbrud! Vad glad jag blev när jag hittade den här tråden. Har precis startat en ny innan jag såg denna. Hur går planeringen. Just nu är jag lite stressad över inbjudningarna. Jag har köpt allt material, pennor osv. Nu måste gästlistan bli helt färdig och så behövs lite tid också. Svårt när vi håller på att totalrenovera köket och med två småbarn....

• Meddelande borttaget
  • Kouklie

för evigt

Vi gifter oss i Bromma Kyrka och kommer att ha fest i Ängby slott som liiger i närheten. Skönt att höra att ni kommer skicka inbjudningarna i augusti. Det kommer det nog bli för oss oxå. Är rädd att inbjudningarna försvinner på postlagring eller i eftersändning under semestern annars...

Svar på tråden Oktoberbrudar 2005!