• Princessdiamond

Någon mer som gifter sig om ett år?

Hej alla blivande brudar och makar!

Jag funderade bara på om det är någon mer där ute som gifter sig nästa vår?
    Vi gifter oss i april, och samtidigt som det är vettigt att vänta tills dess börjar jag bli rastlös då vi egentligen har det mesta färdigplanerat..
    Någon mer som upplever det så?
    Skulle vara kul att prata med någon annan i samma sits, och jag pratar gärna med alla er andra också såklart!

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig om ett år?
  • Princessdiamond

lindha

tell me about it!
    jag e likadan! kan inte bestämma mig..

• Lindha

Det var en vanlig enkel klänning med tubtop, men man kunde även sätta dit smala axelband (det vill nog jag ha). Den såg nästan tvådelad ut. På "toppen" var det broderier, blommor, små hjärtan och lite "snirklar", men det var inga pärlor eller så utan bara broderat med tråd. Enkel och klassisk! Hoppas nån av bilderna i Johans telefon blev bra. Isf får ni se den! :)

• Princessdiamond

det låter väldigt fint förståss!
    *vill se*

• Princessdiamond

yrvädret

hallå???
    vart har du tagit vägen??

• Lindha

Åhh vad jag är glad!!!! :) Johan överraskade mig idag med att ha fixat killar i kilt som ska spela säckpipa på bröllopet. Det har jag alltid drömt om, men trodde absolut inte att han kom ihåg det. Men jo då :) Åhh va söt han är!

• Princessdiamond

vad kul för dig!!

*avis*

• yrvädret

Jag lever fortfarande Har bara haft lite annat att göra - har inte hunnit sitta så jättemycket vid datorn de senaste dagarna bara.

Hoppas allt är bra med er andra!

• Princessdiamond

yrvädret

det va ju tur :)
    snart dag att köra flyttlass också va??
    hur känns det?

• yrvädret

hehe, jo om en månad håller på vi på att måla om i vårt sovrum! Innan dess har jag en hemtenta, min lillebrors student, en examensfest för kompisar, en till för släkten och så ska vi packa. Så juni ser ut att bli en fullspäckad månad. Sedan flyttar vi över alla möbler runt den 5-6-7:e juli, och efter helgen hämtar vi vår lilla kattunge!
    Så det känns bra, lite lagom stressigt sådär. Fast det som är mest stressande är jobbsökandet - bara hoppas att man får komma på intervju...

• Princessdiamond

yrvädret

har ni bestämt namn än??
    det blir nog fler jobbtillfällen när du väl kommit hit..
    så blev det för mig iaf..

• yrvädret

Jo vi har funderat på namn och hittat två - antingen Siri eller Tara, beroende på vad som känns bäst när vi träffar henne.

Vi får hoppas att det löser sig med jobb, får jag inte tag på något lärarjobb, finns det ju massor av förskollärartjänster.
    Värre är det för min sambo, han är gymnasielärare i samhäll och historia, som dels är väldigt populärt att läsa till, samtidigt som att det inte finns så många jobb.
    Fast å andra sidan, min kusin har varit färdig biolog i snart två år och det finns inte ett enda biologjobb för henne att söka i hela Sverige (och de få som kommer upp kräver en massa erfarenhet inom området - vilket är svårt att få om man aldrig får jobb...)

• Princessdiamond

hur går det med planeringen?

• Lindha

Får man fråga ungefär hur mycket ni kommer lägga på klänningen? Ska ni hyra, köpa eller sy upp en? Jag kan inte bestämma mig för hur jag ska gör. Känns lite onödigt att köpa, men samtidigt vill jag ju ha "min egen" klänning. Suck svårt! Det handlar ju bara om en dag, men ändå....

• Princessdiamond

jag har satt gränsen på 2500..
    bara att besälla av lavendar så blir det billigt :)

• Soon

Hej hej!

Jag har satt min absoluta gräns vid 5000:- men jag skall göra mitt bästa för att komma under det...

• Lindha

Men då ska ni köpa klänningen va? Det kan väl inte kosta så mycket att hyra hoppas jag?! Då kanska jag kan sänka min klänningsbudget lite... :)

• Princessdiamond

Lindha

beror naturligtvis på vart du skall hyra

ramonas verkar ta ca halva priset av avd klänningen kostar.. den jag va intresserad av skulle kosta 5000 att hyra, och då ingick vare sig underkjol eller slöja eller nåt sånt, det fick man hyra utöver det..

på remanns ska det tydligen vara billigare, men jag har inte fått någon positiv bild av dem! väldigt tråkigt bemötande där!

Johans uppe på linnégatan är toppen! men vad gäller uthyrning där har jag ingen koll på.. men kolla med dem!

• yrvädret

Hur är det med Tony´s högtidskläder?

När jag var på bröllopsmässan i Göteborg i februari så var de bra mycket trevligare än någon av de andra kläduthyrarna.

• Lindha

Hyrde min balklänning på Remanns tror jag. Då var dom iaf trevliga, men det var ju en massa år sen! :)

Den klänningen jag tittade på i förra veckan skulle kosta ca 1000kr att hyra och 2300kr att köpa. Men måste kolla runt mer innan jag bestämmer mig. Är lite skeptisk till att hyra eftersom jag är ganska liten. Känns som att det kommer bli knöligt med allt tyg dom har sytt in. Men så kanske det inte är... Får kolla! :)

• Soon

Det finns en jätteliten affär på såggatan i majorna som heter Paris tror jag. Där har hon jättebilliga köpklänningar. Jag var inne en snabbis en gång och då såg jag 2 fina klänningar och båda låg mellan 2000 kr och 3000 kr. Hon kan beställa in mycket från Frankrike också...ett litet tips!

Jag vet inte hur jag skall ordna min klänninge, men det blir det som blir bäst, men billigast!

Svar på tråden Någon mer som gifter sig om ett år?