Septemberbrudar 2005 tråd 3 ;)
Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!
Hm, förra tråden återigen avstäng för svar... Kom igen nu tjejer! ;) Nu är vi igång igen!
Emelud: Vad gör du om strecken är kvar? Jag vet inte om jag ska nämna det för dem när jag hämtar toppen (ska kolla den också noga)?
Agronom: jag har faktiskt inte hunnit tänka så långt....Frågan är om just thai-siden kan ha såna "skavanker", precis som du sa? Isf kan man kanske inte göra så mycket, mer än att bara påpeka att de ska syna tyget mera innan de syr.
Bride2B, HJÄLP! Du verkar ju vara en hejare på det här med bilder i msn. Första dagen gick det lätt att lägga in bilder men nu kommer jag inte åt min egen sida och hittar inget ställe att logga in (kan inte minnas att jag registrerade något lösenord). Kan du hjälpa mig?
Fru Larsson... hmm, vi gör så här att jag hjälper dig steg för steg... (o hoppas vi kan lösa det på det sättet). Gå in på groups.msn.com/
sedan längst upp till höger så finns det en ruta där det står "Logga in" (beror på om du har den engelska eller den svenska versionen, men jag antar att du förstår vad jag menar :))
Klicka då på "logga in" rutan och skriv in din hotmail adress samt lösen. (om du har msn messenger så är du oftast inloggad automatiskt men kolla det i alla fall. Vem vet, det kanske redan står "logga ut" istället för "logga in" på den rutan.... rapportera vad som händer....
Tack bride2b. Det märkliga är att jag inte uppgav någon hotmailadress när jag gjorde i ordning sidan, vet i 17 hur det gick till egentligen.... Jag har mailat msn så jag hoppas jag får hjälp!
Nämen jag skulle ju skriva mer! Jag har just köpt en ring. Över nätet. Igen. Förra gången fick jag ju skicka tillbaka. Den här har jag köpt. Hoppas verkligen att jag blir nöjd. Har hjärtklappning! Puh! Ev passar den inte med förlovningsringen som är ganska tunn, men den tänkte jag vid tillfälle försöka göra lite "fetare". Här är ringen:
cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll&item=4998112577&rd=1&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&rd=1
Fru Larsson, jag hoppas det ordnar/har ordnat sig med msn.groups grejen... Ringen som du köpt är jättefin :)
Jättefin ring Fru Larsson!! Precis sådan som min fast jag köper min i Sverige så jag får nöja mig med färre baguetter...
Pratade med en av mina bästa kompisar igår. Hon frågade om hon och hennes nya pojkvän ska sitta bredvid varandra på middagen.
Vi har placerat henne nära honörsbordet och honom lite längre bort eftersom vi upplever honom som en som har lätt för att prata och ta kontakt med nya människor. Då berättade hon att han hatar att gå på bröllop och hatar bordsplacering, så vi ska sätta honom vid henne.
Men vi va ju så nöjda med bordsplaceringen!! Det finns ingen vi vill flytta på direkt...
Hur hade ni gjort?
Jag skulle låtit de sitta vid varandra. Min tärna frågade mig just också ifall vi skall sära på de gifta och bara låta de som är förlovade sitta vid varandra.. NEJ sa jag direkt... man skall/man borde få sitta med den man trivs med tycker jag.. Ingen etikett hit eller dit... de flesta skall vara i samma åldersgrupp dock så det inte blir alltför tråkigt tror jag!!
Men det är ju upp till var och en...
Jag hade nog också försökt ordna så de får sitta brevid varandra. Eftersom de frågar i god tid!
Jag har inte ens börjat fundera på bordsplacering, får ont i huvudet bara jag hör ordet....
Kan man inte sätta dem mitt emot eller snett emot varandra? Då kan man sätta någon ny bekant brevid och samtidigt känner dom sig bekväma med att ha varandra nära.
ska ni verkligen göra så som man "brukar", att dela på de som är gifta och tillsammans men låta de som är förlovade sitta vid varandra? jag visste inte ens att det var så förrän igår!
Nä vi går inte efter etikett! Det e jättesvårt att få ihop det bra! Vi funderar på att sätta de mitt emot varandra. Jag vill ju ha henne nära mig, men då puttar vi bort en av min m2b:s bästa vänner... suck! Det ordnar sig väl.. ville bara höra era synpunkter..
Är det inte så att de som "bara" är tillsammans och sambor ska (enligt etikett) sitta intill varandra och att de som är förlovade och gifta inte ska göra det?
ja jag blir inte klok på allt sånt där. Vi kommer göra bordsplaceringen som vi själva tycker... det enda vi följer "reglerna" med är honörsbordet. Så skönt att inget är ett måste!! :)
Ettiketten säger (Jag kommer inte följa den) att gifa ej sitter tillsammans. Enda undantaget är på eget bröllop! Förlovade eller nu för tiden NYförlovade sitter brevid varandra. Pojk & flickvänner samt sambos finns nog inte med i ettikettboken då sån´t inte fanns förr...
Sambos räknas som gifta idag...