Man får försöka tänka på allt roligt man upplevt med sina nära och kära efter de gått bort.
Förlorade själv en kompis i en bilolycka för 5 år sedan i april. Det går fortfarande knappt en dag som jag inte har henne i tankarna någon gång. Från början blev jag ledsen så fort jag tänkte på henne, men nu blir jag inte det så ofta. Jag kan till och med bli riktigt glad när jag tänker på de roliga saker vi hittade på. Visst kan det fortfarande vara jättejobbigt, men samtidigt så vet jag nu att hon har det bra. Jag är inte direkt troende men jag tror att man kommer till ett bättre ställe när man dör.
Det jag upplever som jobbigast med hennes död är att hon aldrig han uppleva ett bra och fint förhållande med någon. Hon var under flera år tillsammans med en kille som upprepade ggr var otrogen, även när hon var hemma kunde han ta hem andra tjejjer.Hon däremot fick inte gå ut pga hans svartsjuka. Efter hennes död fick jag veta att han misshandlat henne även fysiskt. Trots detta gick hon alltid tillbaka till honom, trots att vi försökte och försökte tala med henne. Både vi kompisar och hennes familj.
Den dagen hon krockade med en långtradare kommer jag aldrig att glömma, jag hade haft en känsla av obehag hela dagen, det var tö, slaskigt, och snö yrde i blåsten och av och till hela dagen hördes sirener och jag förstog att det var många trafikolyckor och avåkningar. Hon hade fått sladd på väg från sitt ena heltidsarbete till sitt extrajobb, (hon jobbade dubbla jobb men det var hennes pojkvän som spenderade pengarna) och hade bråttom. Hon dog på en gång.
Nej, unga människr ska inte dö, egentligen. Men förhoppningsvis så har det någon mening, även om vi kanske inte alltid ser den. Och som sagt, jag tror att vi hamnar någonstans bra. Som jag ser det har jag en "ängelkompis" i himlen och vi kommer träffas när jag också blivit en ängel.
/Ingrid