• sweden

hur ska jag göra....

hej, säkert tror jag att det finns många andra med samma problem....min sambo snarkar så högt att jag kan inte sova bredvid honom. Varje natt sover jag i gäst rummet, jag väcker honom, vänder på honom, jag har gjört allt... Snälla jag vill kramas och sova bredvid , men inte om han låter som en traktor....hu r gör ni??????

• Svar på tråden hur ska jag göra....
  • CyberPet

Öronproppar!

När inget hjälper, när jag puttar i honom så han ska vända sig och han inte rör sig en milimeter så stoppar jag i öronproppar och sover som ett barn.

Min faster säger att öronproppar räddat hennes äktenskap, så jag tror på det helskarpt. Funderar på att fixa proppar som är anpassade till mina hörselgångar då de är ganska trånga, så det inte spänner i öronen (nu använder jag "small" och de är bättre, men jag vill ha perfekt passform).

Petra

• Gudde

Min make snarkade också en hel del , men jag har köpt en spray som heter Snoreeze på hälsokostaffären (sprayas i svalget) och den har faktiskt hjälpt. Han har slutat snarka. Sprayen kostade 199 och den har varit värd alla pengar.

• Vitklädd i vinter

Min sambo snarkar lite grand o det tycker jag kna vara jobbigt så jag kan tänka mig hur du har det.

Om han snarkar jättemycket så ska ni nog försöka göra nått åt det för jag har hört att det är inte bara omgivningen som får dålig sömn, utan oxå den som snarkar sover dåligt och det är inte bra i längden.

En kompis till mig hennes pappa snarkar jättemycket och det var han som fått det rådet.

• Tvillingmamma

Hehe.. Lustgit att du skulle ta upp det. Jag har också en snarkis, men inte tänkt på att få tips om hur lösa "problemet"..

Vi/han (!?) har testat Snoreeze, men den hjälpe föga.
    Tandläkaren kan skriva ut en tandskena, som hjälper mot tandgnissel, och den har oxå lättat på snarket.
    Det finns också (nu vet jag inte vad de heter) men en lite "gummi-plast"sak som vidgar näsborrarna. Om jag kommer på vart vi/han köpt den så återkommer jag.
    Den tyckte inte jag hjälpte dock..

Tyvärr så är öronproppar inget alternativ, efetrosm vi har små barn som sover i rummet bredvid, och dem vill jag ju gärna höra...

Sist, tala med husläkaren, men det är två års väntetid på undersökning/sömnregistrering där vi bor. Hoppas det är bättre där du bor!

• Tvillingmamma

Åh! Jag kom på det som hjälpt oss!!!
    En sådan där formad kudde(vad-heter-dom?), som avlastning för nacken. Då får gubben en bättre sovställning, och det verkar fria luftvägarna lite.

• Irmelie

Det kan gå att operera, vilket kan vara bra både för dig och honom.

Gör som Tvillingmamma föreslog kontakta en läkare.

• Ung drömmare

Oftast ligger någonting bakom snarkningarna. Kanske ni behöver kolla upp det med läkare. Övervikt, astma, sömnapné kan vara några orsaker varför han snarkar. Du ska ju inte behöva lida för hans snarkningar, speciellt när det går så långt att du kan inte sova i samma rum som han.

• Ananas

Den där gummimanicken som vidgar näsborrarna bör finnas på apoteket. Det fanns i alla fall när jag jobbade där för 1 1/2 år sedan. Det kanske inte är alla apotek som har det hemma dock, men då borde de kunna beställa hem.

• perssonskan

min mamma har en snarkskena som är otroligt bra! Förr kunde man inte vara på samma plan som hon när hon sov men nu hörs det betydligt mindre!

Hon fick kontakt med en snarkspecalist genom sin läkare...

Svar på tråden hur ska jag göra....