• Kärlek6

Djupa känslor

Hej!

För ett tag sen pratade jag med min exkille. Han som vägrade förlora mig som vän för han tycker mycket mycket om mig som vän.
    Vad jag upplever att jag har en stark närhet och även en stark band till honom. Har inte frågat honom hur han upplever med mig..
    Som nämnt att han tycker väldigt mkt om mig som vän men har inga djupa känslor för mig. Jag själv förstår inte riktigt vad är det för med djupa känslor? Hur kan man få djupa känslor?
    Måste man träffa oftare för att få djupa känslor eller vad?
    Hur tolkar jag att han vägrar förlora mig som vän?

//"frågetecken"

• Svar på tråden Djupa känslor
  • branwen

Vem var det som gjorde slut?

• EmmaPemma

jag kan ju bara berätta hur JAG tolkar det hela.

Om en kille säger till mig att han inte vill förlora mig som vän - så tar jag det bokstavligt (han vill vara vän men inte kärlekspartner).
    Att en kille saknar "djupa känslor" innebär för mig att han inte är intresserad av en seriös relation och att han faktiskt inte älskar mig på "rätt sätt".

Djupa känslor uppkommer, enligt mig, inte på grund av att man umgås mycket - utan de kommer till en följd av att man är kär i en person och inte vill leva utan honom/henne. Det krävs alltså att man är kär och attraherad i personen för att dessa djupa känslor skall kunna uppstå överhuvudtaget.

Nu var ju detta endast en redogörelse över hur jag skulle ha upplevt det. Om du själv är kär i killen och vill att ni skall vara tillsammans så tycker jag att du skall prata med honom. Fråga rakt ut vad han menar med "djupa känslor" och om det finns en chans... Det är enda sättet att få reda på vad han tänker och känner.

• Kärlek6

Det var han som gjorde slut med mig för han träffade en annan för han som nämnt att han har inga djupa känslor för mig.. Hmmm det är ngt som inte stämmer har jag fått en känsla...

• Kärlek6

EmmaPemma

Tack för din synpunkt!

• Kärlek6

EmmaPemma

Förlåt mig att tillägga - Jo jag har tänkt mig att prata med honom vad han menar med djupa känslor!

• abnocto

Jag håller med EmmaPemma om djupa känslor. Jag är vän med mitt ex för jag tycker fortfarande mycket om honom och han kommer alltid att ha en liten plats i mitt hjärta MEN jag har inga djupa känslor för honom och vill inte var tillsammans med honom. (detsamma gäller honom om mig)
    Djupa känslor har man om man vill gå vidare och tror på något gemensamt.

• Kärlek6

abnocto

Tack för synpunkt men vill höra av dig, abnocto vad menar man med "djupa känslor"? Hur vet man att ni har inga djupa känslor för varandra trots ni tycker mycket om varandra???

//Kärlek6

• Moddy

Det låter som att när han säger att han inte har några "djupa känslor" för dig helt enkelt menar att han inte är kär i dig. Det är ett uttryck helt enkelt och jag tror att det är dumt att lägga ner en massa tid och energi på att analysera just det uttrycket. Han vill uppenbarligen vara vän men inte mer.

• branwen

om det är han som gjort slut så får du nog ta honom på orden. Jag förstår att det är svårt för dig och det är lätt att söka tecken som inte finns..

Om du tycker att det är jobbigt tror jag att det är bäst för dig om ni slutar träffas ett tag.

• Nyfiken gul , nu fru

frågan är kanske snarare HUR TOG DET SLUT?

var det bråk o gräl? eller slutade det som vänner och samförstånd o båda var överrens om att det skulle vara slut?

är det sistnämnda som gäller så kan jag förstå att man kan ha djupa känslor.. om det tex i praktiken inte fungerar men känslorna vill fortfarande... ja då har man djupa känslor...

• Kärlek6

Jag förstår helt vad du, Moddy tänker men jag måste göra för min egen skull.. Jag har faktiskt en mycket besvärlig situation så att jag måste stanna och fundera varför blev det så här... tex jag har två olika grupper, tex en grupp som de, män var mkt kär i mig men själv är jag inte kär i dem... Men den andra gruppen är vi båda intresserad men bara kort stund efter några träffar, vanligtvis tre ggr har flesta av dem inga känslor för mig.. Det känns inte kul att det blev samma upprepning hela tiden. Till slut måste jag stanna och börja undra varför blev det samma mönster hela tiden..Har också undrat om jag själv har hindrat dem att ha djupa känslor för mig i min omedveten.. Vet inte.. det är därför att jag vill veta vad menar man med "djupa känslor" och vilken känslor tänker man på om man har djupa känslor... Det är det som jag vill undersöka... men tack för din omtanke iaf!

• Kärlek6

Tack för din, branwens omtanke!

Jooo är medveten om det här om det är jobbigt att träffa eller ha kontakt med honom men jag vill ändå ha lite kontakt med honom just nu för min egen skull.. När jag har förstått mig själv så kan jag avgöra om jag vill ha eller inte med honom.... Det var han som var mkt envis att inte vill förlora mig som vän trots han har träffat en annan. Men nu har jag mer makt att jag får bestämma över mig själv vad jag vill.... Får se hur det blir sen när jag kanske har fått "svaret"...
    men Tack iaf...

• abnocto

Har man djupa känslor för någon älskar man den personen och vill leva med han/henne och vara nära varandra. Man planerar ett gemensamt liv.
    Tycker man om någon vill man ju inte leva med personen, bara ha kontakt för att man trivs i han/hennes sällskap vid olika tillfällen.
    Är detta bättre förklaring?

Svar på tråden Djupa känslor