Yasmin mot torra slemhinnor?
Jag har hört att Yasmin är bra mot torra slemhinnor? Någon som har erfarenhet av detta? Hur mycket kostar dom?
Jag har hört att Yasmin är bra mot torra slemhinnor? Någon som har erfarenhet av detta? Hur mycket kostar dom?
p-piller verkar olika på olika personer - så du får väl testa? Yasmin skulle även vara bra mot finnar - men jag gick finnar av yasmin . Yasmin tillhör de lite dyrare p-pillren.
På mig hade de motsatt effekt, jättetorra slemhinnor och ville aldrig ha sex. Men som sagt du måste testa själv!
Har ätit Yasmin i ca tre år, fick mycket torra slemhinnor och framförallt väldigt mycket svamp! Hade svamp ca 3 veckor i månaden... Nu har jag bytt till Cerazette, utan östrogen, och alla besvär är borta! Men som sagt, alla pilelr verkar olika på olika personer!
För mig blev det tvärt om, tog Cerazette först och fick jättetorra slemhinnor. Nu har jag bytt till Yasmin och alla mina problem har försvunnit. Tyvärr så får jag ungefär 50 finnar på en gång varannan månad plus att min sexlust har minskat.
Men som sagt, Yasmin kanske fungerar utmärkt på det. Jag tror det kostar 250 för tre månader.
Fattar inte detta med Yasmine... De verkar rekommenderas för allting... Själv fick jag dem för att hon trodde att jag skulle få mindre huvudvärk samt gå ner i vikt. Ingetdera funkade kan jag tillägga... Har barnmorskor och gynekologer nån slags provision på Yasmine??? ;)
Hejsan!
Jag har ätit Yasmin i ett år nu och ska fortsätta, det är hittills det bästa p-piller som jag har haft. Alla som har problem med att hitta rätt p-piller. Vill ni inte pröva kopparspiral. Jag har en kompis som inte kunde äta några p-piller och efter att hon satte in kopparspiralen har det gått jättebra. Den går även att använda även om man inte fött barn. Lycka till allesammans!
Kram
Jag åt Yasmin i ungefär två år. I början fungerade de jättebra! Orsaken till att jag fick dessa var minskad sexlust med mina tidigare p-piller. Efter ungefär ett år började det krångla för mig. Sedan jag var 16 år har jag haft migrän, ca en gång varannan månad. Helt plötsligt fick jag svåra migränanfall två gånger i veckan. Tack och lov för en förstående arbetsgivare!
I våras påbörjade jag en migränutredning. Röntgen och alla undersökningar visade att allting var som det skulle. Boven i dramat ansågs vara Yasmin. Jag slutade med dem i september och har sedan dess haft migrän två gånger.
Aldrig mera p-piller för mig. Det är ett som är säkert.
Yasmin 28 kostar 730 kronor!