Anonym brevskrivare!
Hjääälp!
Fick ett brev på posten häromdagen från en anonym person som påstår att min kille är otrogen. I brevet namnges en kvinna med adress och telefonnr och en uppmaning att ringa henne. Den som skriver brevet påstår sig vara en "beundrare till mig" men det tror jag inte på. Intrycket jag får är att det är den påstådda älskarinnan själv som skrivit eller någon i hennes närhet. Jag visade genast min kille brevet och han vet vem kvinnan är. Hans slutsats var också att det på något sätt är hon som är källan till brevet. Han ringde henne igår och sa som det var, att jag fått ett brev där det står att de har ett förhållande. Hon nekade och sa att hon inte visste nåt om det och att det måste vara ett missförstånd. Han sa till mig att hon "inte lät förvånad" och troligen visste vad det handlade om. Jag tror honom när han säger att han är oskyldig, men inom mig väller rädsla och osäkerhet upp i alla fall, hur ska jag nånsin kunna veta? Trots att min inställning från början var att detta bara var ett test på vår tillit som vi kunde klara så har det redan slagit in en kil mellan oss. Vi är båda förtvivlade nu. Jag älskar honom och vet att han älskar mig, men ändå känns det som vi är på väg in i en kris. Bortsett från det, hur läskigt är det inte att en människa som vill oss illa gör intrång i vårt/mitt privatliv?? Vad ska jag göra?