Snart blir jag sällsynt här!
Ja ännu mer sällsynt än den senaste tiden. Vi ska nämligen snart förenas med vår efterlängtade älskade son.
Vi har preliminärbokat resan för att hämta vår lille Simon i Kolkata, Indien. Det blir ingen vit jul, utan en jul i Kolkata :0) Resan går prel. den 19 december och vi kommer hem den 27:e. De är SNART ju!! En 6½ år lång väntan på att få hålla vårt egna barn i vår famn är snart över... En 3 år lång adoptionsprocess är på väg mot sitt slut (utredning startade hösten 2001, ansökan sändes till Indien juni 2002, barnbesked månadsskiftet juli-augusti i år). Det känns ofattbart, märkligt, mäktigt, underbart, nervös, ja allt på en gång. Det är svårt att koncentrera sig på annat, svårt att engagera sig i jobbet, svårt att släppa tankarna på det som väntar oss. Jag antar att många här som redan är föräldrar känner igen sig?
Förhoppningsvis åker vi dock den 18:e istället, får vi de biljetter vi där står på kö för så blir det en smidigare, snabbare och billigare resa med direktflyg London - Kolkata. De biljetter vi har nu är via Amsterdam och Dehli.
På fredag ska vi vaccineras samt leta presenter till barnhemsföreståndarinnan och andra inblandade i Indien. Till helgen ska vi prova att montera bilbarnstolen, sätta ihop sängen, sätta ihop Simons stol, möblera om i vårt sovrum, sätta upp hyllor och en massa annat praktiskt. På måndag ska vi ta kontakt med Försäkringskassan. Ansökan om semester och förldraldighet ska lämnas in på jobbet. Frysen ska fyllas med färdiglagad mat som kan vara bra att ha när vi kommer hem. Och här ska julpyntas oanständigt tidigt så det är klart när vi kommer hem.
Det är full rulle! Och jag är SÅÅÅÅ lycklig :0)
Förberedelserna och sedan sonen kommer ju att ta sin lilla tid, och den tid jag har tid, ork och lust att sitta vid datorn så finns det andra forum som ger mig, rent personligen alltså, mer än BT så de "går före". Helt kommer jag inte att släppa er, men ganska mycket. Men tusen tack för den tid som varit!!!!!