• Jennie med ie

Snart blir jag sällsynt här!

Ja ännu mer sällsynt än den senaste tiden. Vi ska nämligen snart förenas med vår efterlängtade älskade son.

Vi har preliminärbokat resan för att hämta vår lille Simon i Kolkata, Indien. Det blir ingen vit jul, utan en jul i Kolkata :0) Resan går prel. den 19 december och vi kommer hem den 27:e. De är SNART ju!! En 6½ år lång väntan på att få hålla vårt egna barn i vår famn är snart över... En 3 år lång adoptionsprocess är på väg mot sitt slut (utredning startade hösten 2001, ansökan sändes till Indien juni 2002, barnbesked månadsskiftet juli-augusti i år). Det känns ofattbart, märkligt, mäktigt, underbart, nervös, ja allt på en gång. Det är svårt att koncentrera sig på annat, svårt att engagera sig i jobbet, svårt att släppa tankarna på det som väntar oss. Jag antar att många här som redan är föräldrar känner igen sig?

Förhoppningsvis åker vi dock den 18:e istället, får vi de biljetter vi där står på kö för så blir det en smidigare, snabbare och billigare resa med direktflyg London - Kolkata. De biljetter vi har nu är via Amsterdam och Dehli.

På fredag ska vi vaccineras samt leta presenter till barnhemsföreståndarinnan och andra inblandade i Indien. Till helgen ska vi prova att montera bilbarnstolen, sätta ihop sängen, sätta ihop Simons stol, möblera om i vårt sovrum, sätta upp hyllor och en massa annat praktiskt. På måndag ska vi ta kontakt med Försäkringskassan. Ansökan om semester och förldraldighet ska lämnas in på jobbet. Frysen ska fyllas med färdiglagad mat som kan vara bra att ha när vi kommer hem. Och här ska julpyntas oanständigt tidigt så det är klart när vi kommer hem.

Det är full rulle! Och jag är SÅÅÅÅ lycklig :0)

Förberedelserna och sedan sonen kommer ju att ta sin lilla tid, och den tid jag har tid, ork och lust att sitta vid datorn så finns det andra forum som ger mig, rent personligen alltså, mer än BT så de "går före". Helt kommer jag inte att släppa er, men ganska mycket. Men tusen tack för den tid som varit!!!!!

• Svar på tråden Snart blir jag sällsynt här!
  • Forsfors

Gud vad roligt! Grattis!

Du är ursäktad för frånvaro från BT för en lång tid framåt

• Ejla

Ahaaa... är det därför du inte har tid att svara på mail

Grattis vännen, nu är det andra tider som har kommit - äntligen!

• ChristiansBrud

jag blir alldeles lycklig av att läsa vad ni ska vara med om! så jag kan tänka mig hur lyckliga ni är! Grattis!

• CyberPet

Jennie med ie, du får ursäkta att jag asgarvar, men något roligare har jag inte sett... bowlingklotet på magen är bara sååå komiskt. Ser pojken också, en riktig sötnos!!!!! Han kommer att smälta inte bara era hjärtan utan även alla flickor han växer upp med. MUMS!

Lycka till nu nästa vecka och håll oss underrättade!!!!!!!

*lyckosparkar i baken*

Själv får jag njuta av nytt hus nästa vecka... inte så dumt det heller. :D

Petra

• Jennie med ie

CyberPet, garva på du! ;0) Vad tror du jag själv gjorde? Och maken? ;0)

Grattis till nya huset! Det är en stor grej det också :0) Själv har jag en ny stor grej med: jag fick körkort i onsdags :0) Yiihaa *s*

• StorTiger

Jennie: GRATTIS till sonen och även körkortet. Har själv haft körkort i tre månader- underbart skööönt!
    Barn har jag dock inte- än...

Det verkar som du har flyt just nu!
    Ha en underbar resa!

• CyberPet

Jennie med ie, jag kan nog misstänka att det är för att träna upp era veka muskler för att bära omkring denna lilla guldklimp. Men om ett år så knallar han nog omkring själv, för egen maskin.

Själv skulle jag försöka vänja mig vid doften av att byta blöjor, jag har typ jättelätt för att spy av dofter jag inte tycker om... så det skulle bli en pärs!

Grattis till körkortet! Det är inte så lätt som man tror, men det är en sån befrielse att ha. Speciellt nu när ni har barn och det blir svårare att ta sig fram på kommunala färdmedel.

Jo, hus är en stor grej också... många vuxenpoäng blir det. :D

Har köpt fler lampor och sånt, för de vi har räcker ju inte på långa vägar att lysa upp 250 kvm. *gulp* Sen fick jag ett ryck och gick och köpte 4 adventsstakar som vi ska ha i fönstren ut mot gatan. De är så fina och blå (ska köpa blå soffor från IKEA när vi får sålt lägenheten). *längt längt*

Petra

• Jennie med ie

Han kan gå utan stöd, men är han hyfsat normal tycker han det är bekvämare att bäras såklart *s* De blir tydligen burna ganska mycket på barnhemmet så an är van, och det tycker vi är bra för vi vill gärna bära i början för anknytningens skull. Bärselen blir förhoppningsvis värd sina pengar, upp till ca 3 år kan man bära i den....

Jag byter blöjor på jobbet, så jag är van ;)

250 kvm boyta? det var stort det ,) Kul att städa *s*

• Ananas

Grattis till körkortet Jennie och ha en riktigt bra resa!!! :)

• Silje21

Åh vilken herlig pojke! Han är bland de sötaste jag sett! Ville bara gratulera er, det måste vara underbart att ha blivit mamma!

Lycka till! Kram från Silje

Svar på tråden Snart blir jag sällsynt här!