• Frances

Annu en trad om p*rr plus sambo

Ja alltsa, jag ville bara hora om NI tycker att jag overreagerar.

Jag har aldrig haft nagot emot p*rr generellt, kan kolla med sambon osv, jag har absolut inga problem med det. Jag har heller inga problem med att han har cirka femton filmer pa datorn. Har aldrig varit 'svartsjuk' pa det satt, jag menar man kan ju 'bli upphetsade tillsammans av det.

Men for ett par dagar sedan nar jag gick igenom fotoalbum pa datorn sa hittade jag 900 (!!!!!!!!) p*rrbilder pa hans dator, liksom tusentals nakna, smala, vackra tjejer. Jag kande mig ratt illa till mods.. jag menar, porrfilm blir man val k*t pa for att man ser folk ha sex, dessa bilder var mer 'tjejen flaker ut sig', sa man tittar alltsa enbart pa tjejen o blir k*t pa henne.

Jag fragade lite om det pa morgonen darpa, absolut inte anklagande utan bara att jag var forvanad over att det var 900 st, ratt manga med andra ord.. han sa att de tar mindre plats an filmer, och att han inte sett de flesta.

Jag fragade inte mer, men det har gnagt i mig lite. Jag gillar liksom inte tanken pa att han ska kolla pa andra tjejer och bli k*t, fraga mig inte varfor jag tycker det ar nat helt annorlunda med p*rrfilm an sadana har bilder, det vet jag inte sjalv.

Sa jag kunde inte lata bli att falla en kommentar nyss, mest skamtsam men med en liten undran bakom anda 'sa du brukade spendera viss tid pa kvallen med att kolla in tjejer (syftade pa hans 900 bilder) och r*nka till dem'? Sjalvklart menade jag 'innan vi traffades', det var liksom underforstatt. Da sager han 'jo ibland, men alltsa jag kan radera 450 st av dem om du vill'.

Da blev jag ledsen, jag menar vadda 450 st?? Sa han ska behalla 450 st for att kolla pa o r*nka till nar han har mig? Jag tycker redan att jag ar valdigt oppen nar det galler sadant har, men det ar val for sjutton en sak att gora det (kolla pa och njuta av) tillsammans an att sitta o r*nka at en annan brud som sitter och sarar pa benen?

Jag blev ledsen o fragade vad sjutton han menade med det, fragade som jag skrev ovan. Da blir han skitsur, deletade alla och sa SER DU? BORTA! Sen hoppade han in i duschen utan att snacka mer med mig.

Ar det har mitt fel, overreagerar jag? Jag har ju aldrig anklagat honom, jag undrade verkligen bara varfor han hade dem? Jag har ratt daligt sjalvfortroende, sa det hjalps val inte av nar jag ser att tjejerna pa alla bilderna ar helt perfekta. Jag som inte ens brukar vara ett dugg svartsjuk, nar det kommer till 'verkliga livet', men jag mar illa nar jag tanker pa att han kanske sitter och r*nkar till dessa tjejer aven nar han ar ihop med mig....

...typ duger inte jag?

• Svar på tråden Annu en trad om p*rr plus sambo
  • Ei saa peitää

Men då tar jag frågan igen. Hur vet man vad den andra fantiserar om?

•  jansson

tar mej friheten att hoppa rakt in i diskussionen utan att ha läst allas inlägg störtnoggrant.

Ei saa peitää:
    man får helt enkelt Lita på varandra!

•  jansson

en sak till, jag menar inte, och tror inte heller att snuttegurkan gör det, att man inte kan tycka att ngn annan är sexig och attraktiv, det är klart att man kan tycka,
    grejen som jag menar är väl att man inte behöver spinna vidare på det, "låta tanken bygga bo" som sagt...

• skogstösen

Jag håller helt med Snuttegurkan, K.C och Jansson. Jag förstår inte hur somliga kan bli så upprörda över snuttegurkans inlägg och kalla henne benhård. Jag tycker att hon har en sund syn på förhållandet. Om andra tycker annorlunda så kan det också vara rätt för dem, men det är definitivt inget fel på snuttegurkans syn. En del kanske tror att det är någon idealbild som ingen kan leva upp till. Då beror det kanske bara på att man inte försökt, eller inte vill leva upp till det. Men jag är övertygad om att det går, och att det är väldigt bra för ett förhållande. Förutsatt att båda parter tycker ungefär likadant och vågar tal om sådana saker.

• skogstösen

Jag måste bara tillägga det här med den vidriga porrindustrin med dess sexualiserade och objektifierande kvinnosyn. För att inte tala om hur själva aktörerna mår i träsk med droger och utnyttjande. Lite tjatigt, jag vet. Men detta borde i sig räcka för att inte vilja ha något som helst med porrindusrtrin att göra oavsett hur man definierar trohet i förhållandet o.s.v.

•  jansson

skogstösen:

Eller hur!!

• Genus

Jansson: Jovisst får man tycka som man vill, men jag tycker att man ska kunna argumentera för det med underbyggda åsikter, inte bara slänga ur sig. Om jag vill replikera över att Snuttegurkan kallar mig omogen må så vara, jag talar om för henne varför jag tycker om henne som jag gör, men hon slänger bara ur sig något om omogenhet bara för att hon känner sig personligen stucken. Det är inte så där särdeles proffsigt ur debattsynpunkt och detta är ett debattforum. Tro mig, jag uppskattar olikheter (de ger dynamik), det är ju Snuttegurkan som inte gör det...Nog om Snuttegurkan, jag tänker inte hacka mer nu. Snuttegurkan! Om du verkligen tagit illa vid dig över vad jag skrivit så ber jag om ursäkt! Jag blir alltid till mig vid debatt och ibland går det för långt. Jag vill inte såra, men ändå tala om var jag står och varför. Förlåt mig. //G

• Ei saa peitää

Det var nog det att jag hakade upp mig att Snuttegurkan såg fantasier som otrohet. Isåfall måste det ju vara så att det är man själv som man kan tycka är otrogen för det går ju aldrig att veta om en annan person är otrogen i sina tankar.

Klart man ska lita på varann vad än den andra personen tänker och tycker. Så länge den andra personen är tyst med sina tankar så är det ju ingen som lider heller.

• K.C

måste bara få säga att det känns hemskt om det finns något man inte skulle stå ut med om man fick veta men att folk fantiserar i smyg gör att man aldrig får veta... tankar är ju högst privata, men om min man skulle fantisera om min bästa väninna eller min kusin skulle jag nog inte uppskatta att han gör det i smyg. det vore sjukt jobbigt att inte få veta att man BORDE lida, liksom...

• Galenpanna

K.C - Nej snälla, det man inte vet har man inte ont utav!
    Att sitta och grubbla över om ens partner drömmer våta sexdrömmar om väninnor etc, ja då får man väl sitta och fortsätta grubbla över det eller skaffa sig ett liv.
    Jag skulle bli förbannad om min kille berättade för mig vad han fantiserade om, så länge det inte rör oss båda dvs för då är det ju bara trevligt

Mvh
    G

• Ei saa peitää

Håller med dig Galenpanna. Jag skulle inte vilja veta fantasier som kan såra mig. Då lever jag hellre lyckligt ovetande. Fantasier är ju ändå bara fantasier och inget man måste praktisera i verkligheten.

Svar på tråden Annu en trad om p*rr plus sambo