• Äldre 19 Aug 12:54
    1730 visningar
    3 svar
    3
    1730

    Axelbandslös klänning från Lilly?

    Är det någon som haft en axelbandslös klänning från Lilly som kan svara på om den sitter uppe? Jag har liten byst så jag behöver helt klart stödskenor eller silikonkant i klänningen. Har Lillys klänningar något sånt? Jag vill verkligen inte behöva dra upp klänningen hela tiden! Men axelbandslöst är ju så snyggt!

  • Svar på tråden Axelbandslös klänning från Lilly?
  • Äldre 19 Aug 14:54
    #1

    Hej, jag har en sådan klänning och du behöver inte va orolig! Dels spänns den med ett elastiskt band och sen är det oftast snörning (med korsetteffekt) baktill. Så den sitter garanterat uppe.

  • Äldre 19 Aug 21:05
    #2

    Jag valde en axelbandslös klänning och sydde dit "axelband/armar" men det var inte för att den inte satt uppe utan för jag dels ville ha ngt mer i med det var vinter plus dölja ett ärr jag har.

    Men det var inga problem att ha den utan axelband. Jag har typ b/c kupa och inte så särskilt stor byst. La i lösa push up kuddar och körde utan bh.

  • Äldre 19 Aug 22:22
    #3

    jag har a/b-kupa och kommer ha en lilly-klänning, men den sitter uppe för att, som någon annan har sagt, det finns resår-grej på insidan av klänning+snörning som gör att klänningen sitter uppe, snarare än att brösten ska hålla upp klänningen

Svar på tråden Axelbandslös klänning från Lilly?