• Äldre 22 Feb 14:50
    20940 visningar
    37 svar
    37
    20940

    Stockholmsbrudar 2016

    Det finns redan en grupp för brudar som bor i Stockholm och gifter sig 2015, jag tycker därför att det är dags för en grupp för oss som gifter sig 2016!

    Alla som bor i sthlmsområdet eller ska gifta sig i området är välkomna att bolla idéer och få stöd här var väl tanken

    Vi planerar bröllop 13/8-16, hur ser det ut för er andra?

  • Svar på tråden Stockholmsbrudar 2016
  • Äldre 6 Jul 12:20
    #21

    Vi hade tänkt gifta oss i år, i september. Men vi fick knuffa på det, till som det ser ut nu 21 maj. Eftersom vi var lite redo att gifta oss i år så är vissa saker redan klart, som klänning, ring, och lite smådetaljer. Nu måste vi hitta en kyrka som inte ligger allt för långt ifrån Gamla Stan, eftersom vi har prelbokat Stralsund där vi ska ha mottagning efter vigseln ????

  • Äldre 8 Jul 00:53
    #22
    +1

    Men åh, vi gifter oss också 13e augusti 2016!

    Vi blir 100 personer totalt och har en ganska stor budget. Vi valde att boka Winterviken där mat, dukning, städning och en hel del dricka ingår för att vi ska slippa göra så mycket som möjligt. 
    Vigseln blir borgerlig nere vid vattnet precis bredvid Winterviken, och vi kommer köra på tema guld/mörkblått. Har även bestämt klänning som jag har förbokat och som beställs så fort jag gått ner några kilo ;p

    Är sjuuuukt taggad. Har en Pinterest som är helt smockfylld med inspiration för hur festen kan bli extra-extra skoj. Kan knappt bärga mig! Vill genomföra allt nuuuuuu! Ihk!

  • Äldre 19 Jul 19:37
    #23

    Håller på att leta upp kyrka nu att gifta oss i. Har bokat en festlokal i Gamla Stan, så vi börjar med kyrkorna i närheten, så det kanske kan bli promenad avstånd Kungsholmens kyrka står först i tur att frågas. Det är inte den kyrka eller församling vi tillhör, men m2b är gammal Kungsholmsbo så då vore det kul att ha vigseln där

  • Äldre 23 Jul 10:29
    #24
    Krystal skrev 2015-07-19 19:37:54 följande:

    Håller på att leta upp kyrka nu att gifta oss i. Har bokat en festlokal i Gamla Stan, så vi börjar med kyrkorna i närheten, så det kanske kan bli promenad avstånd Kungsholmens kyrka står först i tur att frågas. Det är inte den kyrka eller församling vi tillhör, men m2b är gammal Kungsholmsbo så då vore det kul att ha vigseln där


    Kungsholmen är jättefin Glad vi var så nära på att välja där, men sen besökte vi Sofia på söder och föll totalt. Så nu blir det där Skrattande
  • Äldre 10 Nov 09:55
    #25

    Hej!

    Vi gifter oss 13 augusti 2016 :) På Hasselbacken. Det svåra tycker jag är frisör/smink och DJ! Vi ska ha marockanska och persiska ceremonier (vilket komplicerar det hela gaaanska så mycket!)

  • Äldre 10 Nov 12:06
    #26

    Hur går det med all planering för alla? Nu är det bara 2.5 mån kvar för oss:) skickar ut inbjudningar idag annars är allt utom menyn färdigt. A juste min ring tillverkas as we speak, och min klänning ska kortas av i nästa vecka.

    Om någon är intresserad har jag en fantastiskt fin enkel gräddbakelse från alfred angelo i strl 34 som är lite liten som jag säljer billigt. Pma om intresse finns

  • Äldre 10 Nov 16:41
    #27

    Jag hoppar också in här. Vi ska gifta oss i april i stadshuset och sen middag i ett separat rum på en restaurang med bara familjen på ca 20 personer närvarande. Det som vi behöver boka är väl egentligen fotograf och blommor. Några tips på vart man ska vända sig? Klänning ska jag försöka mig på att sy skälv med hjälp av min mamma då jag inte hittat det jag söker i butikerna. Får se hur det går.. :)

  • Anonym (Under­bara Sthlm)
    Äldre 11 Nov 05:43
    #28

    Emsie jag kan tipsa om foto i sthlm fotografmalinnorlen.viewbook.com/sommarbrollop-1 och blommor floristkompaniet på regeringsgatan lycka till med all planering

  • Äldre 11 Nov 07:33
    #29

    Tack så mycket! Ska kika på dom :)

  • Äldre 11 Nov 10:28
    #30

    80 dagar kvar idag! Det känns så bra nu när allt börjar bli klar, men självklart ska man inte få vara helt lyckligt. Vi skickade ut inbjudningar i fredags och nu börjar viss släktingar bråka om att andra släktingar inte blivit bjudna. Suck! Kunde dem inte sagt något innan liksom.

  • Äldre 12 Nov 17:00
    #31
    Tenshi skrev 2015-02-23 13:14:21 följande:

    Hej! Jag hoppar in här också! :)


    Efter många år av övervägande fram och tillbaka pga dålig ekonomi har vi äntligen bestämt oss för att gifta oss! :D


    Vi kommer att gifta oss borgerligt 16/6-2016 inför 30 st. utav våra närmaste familj och vänner, och vi har en liten budget på 10.000 kr då vi inte vill lägga för mycket pengar på en dag + att jag har en ganska knaper inkomst som begränsar en del. 


    Vi har tänkt att viga oss i Eric Ericsonhallen på skäppsholmen, men lokal för festen har vi inte riktigt titta på då vi inte vet vilka ställen runt om som är billiga där man kan servera egenlagad mat. 

    Nån som också skall gifta sig i samma lokal eller har tips att ge på billiga festlokaler i närheten? ^^


    Ska bli kul att följa er alla! :D


    Jag har inga tips på lokaler på Skeppsholmen där man kan ta med eget, men vet att Kastellet (som både har själva kastellet på Kastellholmen och en båt som ligger precis nedanför Hotell Skeppsholmen/Skridskopaviljongen) kan erbjuda ganska humana priser på mat, särskilt om man väljer buffé. Det kanske inte ligger så långt ifrån vad ni tänkt er i budget? Både båten och Kastellet är perfekta för mindre bröllop.
  • Äldre 14 Dec 21:46
    #32

    Hej väldigt mycket senare!

    Vi tänkte ha festen i Eric Ericsonhallen. Någon som vet vad de tar i hyra för en kväll?

    Kram ??

    Ps. Kastellet är fint. Ett tips är också att hyra en fin båt, kolla tex. Strömma, de chartrar. Kaptenerna har vigselrätt på sjön.

  • Äldre 14 Dec 21:48
    #33

    Ett hjärta blev två ??, sorry.

  • Äldre 16 Dec 09:52
    #34

    Vi gifter oss i slutet av juni 2016 :) Kyrka, lokal (där de även ordnar mat, dryck och dekorationer) samt bröllopsresa är bokade. Save-the-date (magneter som vi designade, skrev ut och klippte till själva, och blev supernöjda med :D ) är skickade sen någon månad tillbaka och hemsida ligger uppe.

    I februari blir det provsmakning av maten så vi kan välja meny och letande efter kläder, skor, vigselring, tårta och fotograf är i full gång. Även om vi nog inte kommer bestämma oss slutgiltigt för något av detta förrän efter bröllopsmässorna i Stockholm i januari. Förutom förmodligen mina skor då, jag har hittat ett par fantastiska vita dansskor i en butik på andra sidan landet så det blir att åka och testa dem när vi är hos fästmannens familj efter jul. Det är tur att jag ska gifta mig med en kille som tycker att det är helt rimligt att köra 2,5h enkel väg för att prova skor. <3 

    Om ni har tips på var i Stockholm man får tag på den klassiska typen av staplad bröllopstårta där ställningen är gömd inåti den (nej, vi kan inte tänka oss någon annan form av ställning eller separata tårtor) så blir jag väldigt glad!

    Och även om någon har tips på var man kan testa följande halvalliansringar från Schalins (vi har tittat i några butiker som de anger som återförsäljare på sin hemsida, men ingen hade dessa inne): Fjällbrud ? MG030, Snödroppe ? MG014, Blåklint ? MG006  

    Sen känns det konstant som att vi har glöm något, så ni som har kommit längre i planeringen får gärna berätta vad som är lätt att missa :)

  • Äldre 16 Dec 15:44
    #35
    zoet skrev 2015-12-16 09:52:20 följande:

    Om ni har tips på var i Stockholm man får tag på den klassiska typen av staplad bröllopstårta där ställningen är gömd inåti den (nej, vi kan inte tänka oss någon annan form av ställning eller separata tårtor) så blir jag väldigt glad!


    Tips är att kika på bröllopsmässan om ni ska dit. Dem har alltid sjukt många utställare och många säljer eller gör tårtor. Vissa är riktiga konstverk Glad
  • Äldre 16 Dec 19:36
    #36

    Vår tårta beställer vi från

    www.ankanstartverkstad.se

    Vi har designat en trevåningstårta tillsammans. Hittils helnöjd med dem!

  • Äldre 22 Feb 08:58
    #37
    SpaceHorse skrev 2015-07-08 00:53:05 följande:

    Men åh, vi gifter oss också 13e augusti 2016!

    Vi blir 100 personer totalt och har en ganska stor budget. Vi valde att boka Winterviken där mat, dukning, städning och en hel del dricka ingår för att vi ska slippa göra så mycket som möjligt. 
    Vigseln blir borgerlig nere vid vattnet precis bredvid Winterviken, och vi kommer köra på tema guld/mörkblått. Har även bestämt klänning som jag har förbokat och som beställs så fort jag gått ner några kilo ;p

    Är sjuuuukt taggad. Har en Pinterest som är helt smockfylld med inspiration för hur festen kan bli extra-extra skoj. Kan knappt bärga mig! Vill genomföra allt nuuuuuu! Ihk!


    vi ska också gifta oss 13 aug :D Hur långt har ni kommit?
Svar på tråden Stockholmsbrudar 2016