• Äldre 15 Aug 12:26
    7339 visningar
    4 svar
    4
    7339

    Bröllop Skåne-Kullabygden/Helsingborg

    Hej, 
    Vi förlovade oss i somras och ska gifta oss i augusti nästa år i Mölle, Skåne. Vi har bokat Mölle Kapell och lokal. Och jag är så taggad att börja planera allt! 

    Vi valde Mölle eftersom jag har varit mycket i Kullabygden hela mitt liv och min blivande man har också förälskat sig i området. Vi bor dock enbart där några veckor under sommaren och jag har insett att jag inte har bra koll på lokala företag. Det kommer inte bli ett stor bröllop utan runt 40 personer. Men det är ju mycket att planera ändå! Glad 

    Är det någon som kan tipsa om bra frisör/sminkös som kan komma till hotellet, fotograf och transport från kyrkan till festlokalen. Även andra generella tips är uppskattade... Skrattande

    Många frågor och jag vill inte bara "googla upp" något och boka in. Finns det någon som har haft bröllop, planerar bröllop i området eller bra har lokala tips och ideér så vore det så uppskattat!  Tack, tack!  

  • Svar på tråden Bröllop Skåne-Kullabygden/Helsingborg
  • Äldre 18 Sep 11:07
    #1

    Hej. Vi ska också gifta oss i närheten av mölle. Eller rättare sagt viken men vi har inte hittat någon lokal som känns helt rätt ännu. Vi hade så gärna velat ha en lokal vid vattnet men det har inte funnits någon i vår prisklass. Har du några tips? :)

  • Äldre 18 Sep 12:42
    #2
    jennybn skrev 2013-09-18 11:07:08 följande:
    Hej. Vi ska också gifta oss i närheten av mölle. Eller rättare sagt viken men vi har inte hittat någon lokal som känns helt rätt ännu. Vi hade så gärna velat ha en lokal vid vattnet men det har inte funnits någon i vår prisklass. Har du några tips? :)
    Hej, 

    Viken är jätte mysigt jag har varit där mycket.

    Men lokaler vid havet känner jag tyvärr inte till. Det skulle kanske vara om restaurangerna i hamnen kan ha bröllopsfest. Har ni talat med dom? Kanske för dyrt dessutom .. 

    Vår lokal ligger precis vid havet men det är i Mölle och är egentligen ingen festlokal. Men efter lite tjatande så var dom är snälla och tar emot oss ändå då vi max kommer vara 45 pers. 

    Min brudbukett och andra blommor för dekorationen ska vi förresten köpa från Vikens blomsteraffär. Dom är så duktiga där! 

    Lycka till med lokalen! 
  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 18 Sep 13:22
    #3

    Bil kan du kolla och boka via bfm.nu - där boka vi våran BentleyMake-up fick jag av en av tjejerna från Salongen Vackerpåråå. Man kan få dem att komma till annat ställe, kostar extra.Våran fotograf vi hade nu i lördags heter Leo Erdfelt och är superduktig så kolla hans hemsida.     

  • Äldre 7 Mar 10:25
    #4

    Det finns en trevlig festlokal på Bläsinge Gård utanför Jonstorp. Intill ligger STF Vandrarhem Jonstorp där gäster kan sova över.

Svar på tråden Bröllop Skåne-Kullabygden/Helsingborg