• teddy
    Äldre 15 Sep 08:45
    16579 visningar
    26 svar
    26
    16579

    Axelbandslös bh med MYCKET push! Finns det?

    Jag hittar ingen bh jag kan ha till min brudklänning! Det gör mig så oerhört trött!
    Finns det någon snäll tjej här som kan hjälpa mig?

    Jag har ganska liten byst och behöver mycket push i bh:n för att få upp brösten, och det måste vara en bh utan axelband då klänningen är axelbandslös. Jag letar och letar man kan inte finna en sån bh... Vet någon var det finns en sån? ...om det finns en sån? Har nån samma "problem", och hur gör ni i så fall?

    (Har varit i lite olika butiker, men ingen har haft en axelbandslös me push.... o free-bra har jag testat och det blev inte bra alls!)

     

  • Svar på tråden Axelbandslös bh med MYCKET push! Finns det?
  • Äldre 15 Sep 14:51
    #11

    Leta efter en balconette-bh istället.
    Den ger inte alls lika mycket push men om du lägger i något i bh'n (längst ner, inte framför bysten) så kommer du att få ett lyft i alla fall 

  • teddy
    Äldre 15 Sep 18:35
    #12

    Tack så mycket för bra tips! :)
    Ska ge mig ut och leta igen... 

  • Äldre 15 Sep 19:36
    #13

    Bästa tipset är att ta hjälp av någon i en special butik om ni ha en på orten du bor eller om ni har en twilfibutik eller liknande så du får proffs hjälp.


  • eragyl­f
    Äldre 15 Sep 20:00
    #14

    Jag hittade en baloconette-BH på H&M som även hade "super-push-up" som dom kallade det. Mina bröst såg helt overkliga ut i den, blev riktigt fin "push-effekt" och dom såg riiktigt stora ut...

  • eragyl­f
    Äldre 15 Sep 20:06
    #15
    eragylf skrev 2012-09-15 20:00:33 följande:
    Jag hittade en baloconette-BH på H&M som även hade "super-push-up" som dom kallade det. Mina bröst såg helt overkliga ut i den, blev riktigt fin "push-effekt" och dom såg riiktigt stora ut...
    Förlåt, får ta tillbaka det jag skrev... Den BHn hade inte alls avtagbara axelband, tyvärr!
  • teddy
    Äldre 15 Sep 22:09
    #16
    Ekna skrev 2012-09-15 19:36:50 följande:
    Bästa tipset är att ta hjälp av någon i en special butik om ni ha en på orten du bor eller om ni har en twilfibutik eller liknande så du får proffs hjälp.
    Ja, jag har gjort det...
    men som sagt... jag ger mig ut på stan igen ;) 
  • Lusk
    Äldre 15 Sep 22:09
    #17

    Men om det är en balconette, kan man inte bara klippa av axelbanden om man hittar en bra?

  • vinter­2012
    Äldre 22 Sep 23:08
    #18

    Jag har samma problem sig dig Teddy! Letar men hittar ingen bra. Har du hittat någon än? Glad

  • charlo­ttev
    Äldre 23 Sep 09:45
    #19

    Den bh är toppen, har nog alla färgerna! jag tänkte ta den bh i min klänning och klippa av eller bara stoppa ner banden. De funkar jättebra. Men sen beror väl det på vilken typ av klänning man har, min har snörning bak så jag kan dra åt ordentligt

  • charlo­ttev
    Äldre 23 Sep 09:47
    #20

    Citatet kom ju inte med, jag pratar om hm super bh

  • mirre0­1
    Äldre 23 Sep 09:50
    #21

    gå till twilfit de har gelebraa mned gele satan vilket lyft man får hade sådana j'mt o ständigt innan min bröstförstoring, brösten blir 1 strl större minst :) 

  • Fremm
    Äldre 23 Sep 12:17
    #22

    Jag är oxå på jakt efter en bra push up bh eftersom jag inte fyller ut klänningen med min lilla byst så jag följer med här i tråden för att se vad som skrivs...  :)

  • charlo­ttev
    Äldre 23 Sep 12:33
    #23


    Här har jag hm´s bh(b-kupa) och jag har bara vikt ner/in axelbanden

  • majfli­cka
    Äldre 23 Sep 13:27
    #24

    Om du bor i Stockholm så har NK en axelbandslös bh som heter i stil med " 2 sizes bigger" och som verkligen ger större bröst, jag kunde inte använda den för brösten blev för stora med den för klänningen. Dock så är jag inte småbystad till att börja med så vet inte hur den funkar på liten byst. Tyckte dock att den fyllde ut mer än gav klyfta om det nu är det man är ute efter. Funderar på om den hette ngt mer (vilket den säkert gjorde) som du kan googla på för att hitta återförsäljare...Hmmm.... Ska fundera;)

  • MrsDRB­M
    Äldre 23 Sep 14:03
    #25

    Jag rekommenderar La Senza som har precis det du letar efter: axelbandslösa (eller avtagbara axelband) BHar med mycket push up. Tror inte de finns i Sverige, men överallt i UK, samt online.

  • teddy
    Äldre 24 Sep 14:30
    #26

    Hej alla! Har hittat en bra bh nu faktiskt!
    Va inne på twilfit o fick hjälp... köpte en calvin klein bh med avtagbara axelband, i E-kupa. Har annars i vanliga fall B eller C-kupa, men jag stoppade in ett inlägg i E-kupan o de blev jättebra. Så köp en för stor kupa som sitter bra runtom och fyll upp den med ett tjockt inlägg! :) ...köpte även inlägget på twilfit. Testade med min klänning i fredags o de va jättebra! :)
    Så jag e nöjd trots att den va rätt dyr... :P 

Svar på tråden Axelbandslös bh med MYCKET push! Finns det?