• JuliBr­ud89
    Äldre 27 May 22:12
    3179 visningar
    6 svar
    6
    3179

    Bh-tips till storbystade brudar!

    Som vældigt många andra letade jag och eltade om och om igen om VAD før bh jag ska ha under brudklænningen! Jag ville absolut inte ha en wonderbra eller dyl før vadderingen gør att man iaf går upp en hel storlek! Jag har redan rætt stora och "tunga" brøst.

    Jag gick in på en Change Lingerie butik hær i Norge och fick verkligen bra hjælp! Hon mætte under bysten och øver bysten. Så sa hon att jag har 70 H (!!!!). Jag som køpt typ 80 DD (eller E om det finns) och trodde att det var bra. Men icke! Hon tog fram en bh som satt som en DRØM!! En stroppløs som satt helt perfekt och bysten satt som gjutet. Det har jag aldrig upplevt innan! Jag kunde hoppa utan att halva brøsten hoppade ut. Allt satt på plats :)

    Men den bhn passade just mig. Men ær sæker på att det finns något som kan passa er lika bra dær också!

    Dessutom kostade den 429, inte 1000 ,-!

    Jag køpte hela detta settet till min dag. Den heter "Lissi".

    Hoppas detta inlægget kan hjælpa någon! Ha det bra gott folk! :)

  • Svar på tråden Bh-tips till storbystade brudar!
  • Lebend­ig
    Äldre 27 May 22:59
    #1

    Mm, jag var hos en "riktig" BH-butik och fick veta att jag hade 80 G och inte 105 F som jag har haft rätt länge. Sjuk skillnad på min byst och känslan av att den sitter fast och en fin form! Nej nu är det slut med skräp BH:ar i fel strl!

  • JuliBr­ud89
    Äldre 27 May 23:07
    #2

    Usch ja! Man får ett helt nytt perspektiv på det dær :) Man måste kosta på sig bra bhar om man har større byst, annars lær væl ryggen gå i kras helt :( Skønt att du också fick ordna upp i detta bh elændet!

  • aniara
    Äldre 27 May 23:26
    #3

    Tyvärr har Change ett ganska udda storlekssystem så om man provar ut en storlek hos dem har man troligtvis något helt annat om man provar ett annat märke (gäller i alla fall de större storlekarna). Jag har normalt 70GG (i den "universala" storleksskalan) och allt på Change är för litet för mig. Jag köper mina BH:ar från Bravissimo och Figleaves, två brittiska underklädesbutiker med nätförsäljning. Där kostar BH:arna normalt runt 300-400 kr och de är BRA, så varför man skulle köpa BH för en tusenlapp vet jag ej. Håll koll efter märkena Fantasie, Freya och Panache. De är bra på stora storlekar.

  • Lebend­ig
    Äldre 28 May 08:19
    #4
    aniara skrev 2012-05-27 23:26:48 följande:
    Tyvärr har Change ett ganska udda storlekssystem så om man provar ut en storlek hos dem har man troligtvis något helt annat om man provar ett annat märke (gäller i alla fall de större storlekarna). Jag har normalt 70GG (i den "universala" storleksskalan) och allt på Change är för litet för mig. Jag köper mina BH:ar från Bravissimo och Figleaves, två brittiska underklädesbutiker med nätförsäljning. Där kostar BH:arna normalt runt 300-400 kr och de är BRA, så varför man skulle köpa BH för en tusenlapp vet jag ej. Håll koll efter märkena Fantasie, Freya och Panache. De är bra på stora storlekar.
    Fantasi och Freya är två märken som kostar ca 700 om du köper dem i butik här i Sverige. Men gudomliga BH! Har läst på och förstått att dessa två märken verkligen anpassat passform och material efter större strl. Mer naturlig form och mer hållbarhet = blir inte lika utdragna. I like! :)
  • aniara
    Äldre 28 May 16:29
    #5
    Lebendig skrev 2012-05-28 08:19:17 följande:
    Fantasi och Freya är två märken som kostar ca 700 om du köper dem i butik här i Sverige. Men gudomliga BH! Har läst på och förstått att dessa två märken verkligen anpassat passform och material efter större strl. Mer naturlig form och mer hållbarhet = blir inte lika utdragna. I like! :)
    Jo men beställer man dem från England kostar de som sagt inte alls så mycket, plus att utbudet är mycket bättre både i storlekar och modeller. Jag handlar aldrig BH i svensk butik längre, har inte gjort det på närmare 10 år.
  • aniara
    Äldre 28 May 16:30
    #6

    Sen kan jag iofs förstå TS om hon inte vill beställa från England till Norge, det blir ju helt andra priser än att beställa till Sverige.

Svar på tråden Bh-tips till storbystade brudar!