• GuteCa­rra
    Äldre 18 Apr 06:35
    6808 visningar
    23 svar
    23
    6808

    Wonderbra vs change?

    Någon som brukar ha change bhar och även köpt en axelbandslös wonderbra?
    Jag har stor byst, 70F hos change, men jag inbillar mig att deras märke är lite små i storlekarna.
    Har nu hittat en pang erbjudande på nätet på en axelbandslös wonderbra, vet dock inte om jag vågar beställa. Så svårt när man inte kan prova innan.
    Ska jag köra på samma storlek? Nån som vet eller kanske rent av kan tipsa om någon liknande modell hos change? 

  • Svar på tråden Wonderbra vs change?
  • LillaC
    Äldre 18 Apr 13:05
    #11

    Vill bara göra dig uppmärksam på att den BH du länkar till inte är samma som de flesta här på BT rekommenderar (Ultimate strapless). Den BH:n har en stadig kant nertill och "plasthänder" som håller behagen på plats. Jag har provat många axelbandslösa BH men det här är nog den enda som jag inte tvivlar en sekund på att den sitter där den ska. Faktiskt helt ok bekväm också. Den BH du länkade till kanske också är jättebra och du kanske har stenkoll på detta, då kan du ju bara bortse från detta inlägg Glad.

  • Äldre 18 Apr 13:19
    #12

    LillaC, du har så rätt. Jag kikade inte ens i länken, utan bara antog att det var "rätt" TS hade länkat till. Den som TS länkat till vet jag inget om, utan det är den andra jag har. Men Wonderbra Ultimate Strapless finns också till specialpris, fast den i svart spets - www.timarco.no/undert%C3%B8y/bh/wonderbra-ultimate-strapl--lace-bra Och det är alltså den BHn som jag har (dock enfärgad) och tycker den är superbra :)


  • GuteCa­rra
    Äldre 18 Apr 13:40
    #13
    daniiel skrev 2012-04-18 13:19:00 följande:
    LillaC, du har så rätt. Jag kikade inte ens i länken, utan bara antog att det var "rätt" TS hade länkat till. Den som TS länkat till vet jag inget om, utan det är den andra jag har. Men Wonderbra Ultimate Strapless finns också till specialpris, fast den i svart spets - www.timarco.no/undert%C3%B8y/bh/wonderbra-ult... Och det är alltså den BHn som jag har (dock enfärgad) och tycker den är superbra :)
    LillaC skrev 2012-04-18 13:05:15 följande:
    Vill bara göra dig uppmärksam på att den BH du länkar till inte är samma som de flesta här på BT rekommenderar (Ultimate strapless). Den BH:n har en stadig kant nertill och "plasthänder" som håller behagen på plats. Jag har provat många axelbandslösa BH men det här är nog den enda som jag inte tvivlar en sekund på att den sitter där den ska. Faktiskt helt ok bekväm också. Den BH du länkade till kanske också är jättebra och du kanske har stenkoll på detta, då kan du ju bara bortse från detta inlägg Glad.
    Oj tack för att ni sa det. Hade ingen aning om att de inte var samma. Då blev helt plötsligt beslutet inte så svårt längre  :p 
  • GuteCa­rra
    Äldre 18 Apr 13:43
    #14

    Såg att länken du skickat Daniiel, den finns i elfenben också :) De borde ju funka under klänningen. Fanns dock inte så många storlekar att välja på. Här ska fram med måttbandet :p

  • Äldre 18 Apr 13:51
    #15

    Ja, den finns i elfenben också, men det var verkligen dåligt om storlekar.

    På Uppercut är det 50kr rabatt på Wonderbra. www.uppercut.se/Default.aspx&dccategoryids=60&dcmaingroupid=1&sb=2&gclid=CJvbxrGqvq8CFapzmAodQ0d-xQ#p=1&g=36


  • Masera­lda
    Äldre 18 Apr 15:12
    #16

    Den i elfenben var den jag köpte och jag blev verkligen ledsen när den inte passade längre. Men om det är någon som behöver en sån i 80D så kan jag ju sälja den billigt

  • GuteCa­rra
    Äldre 18 Apr 16:55
    #17
    Maseralda skrev 2012-04-18 15:12:28 följande:
    Den i elfenben var den jag köpte och jag blev verkligen ledsen när den inte passade längre. Men om det är någon som behöver en sån i 80D så kan jag ju sälja den billigt
    Oh synd att de inte var min storlek du hade ;)
     
  • GuteCa­rra
    Äldre 20 Apr 21:21
    #18

    Nån som vet någon butik i stockholm som säljer wonderbra? Helst på nacka forum ;)


     

  • mariak­arolin­a
    Äldre 20 Apr 21:31
    #19

    Jag har en wonderbra och storlek 65 G på den.. Har även samma storlekar hos change..:)

  • mariak­arolin­a
    Äldre 20 Apr 21:33
    #20
    mariakarolina skrev 2012-04-20 21:31:55 följande:
    Jag har en wonderbra och storlek 65 G på den.. Har även samma storlekar hos change..:)
    wonderbran är förövrigt den bästa bhn (som finns) utan axelband! Har aldrig hittat nån som sitter bättre än den.. Och jag är ju rätt så storbystad.
  • FelizL­ane
    Äldre 20 Apr 21:35
    #21

    Jag har också elfenben :)

  • Masera­lda
    Äldre 21 Apr 08:56
    #22

    GuteCarra: I nacka forum skulle jag tro att det är Åhlens som kan ha. Vet inte om Lindex har ibland, eller är det bara Triumph dom har? Köpte min Change-BH just i Nacka FordUm

  • GuteCa­rra
    Äldre 21 Apr 21:52
    #23
    Maseralda skrev 2012-04-21 08:56:09 följande:
    GuteCarra: I nacka forum skulle jag tro att det är Åhlens som kan ha. Vet inte om Lindex har ibland, eller är det bara Triumph dom har? Köpte min Change-BH just i Nacka FordUm
    Jag brukar alltid åka till Nacka just för att handla på change när jag är i stockholm :) Men tänkte om dom hade wonderbra nånstans där också så man kunde gemföra.
Svar på tråden Wonderbra vs change?