• MizzDo­lcevit­a
    Äldre 22 Mar 15:58
    17963 visningar
    35 svar
    35
    17963

    Freebra??

    Hej!

    Har beställt en bröllopsklänning med snörning i ryggen, som kommer gå ner lite på ryggen.. (alltså ryggen kommer vara bar en bit ner). Nu till mitt dilemma; hittar ingen bh!! Kan ju intte ha vanlig bh, ingen korsett eftersom det kommer att synas, och vill verkligen inte gå utan. Har nu hittat Freebra! Är det någon som har några erfarenheter utav den? Är den bra? Ramlar den av, fäster den dåligt osv? Har även funderat på multifunktionsbh, men vart f*n hittar man såna???

    Vore väldigt tacksam för svar!

    //MizzDolcevita

  • Svar på tråden Freebra??
  • MizzDo­lcevit­a
    Äldre 23 Mar 23:07
    #21

    okej.. Har beställt en freebra nu i D-kupa, så får vi väl se om den passar.. *hoppas* Vill inte slänga 300kr i sjön :(

  • llinda­81
    Äldre 28 Mar 20:47
    #22
    MizzDolcevita skrev 2012-03-23 23:07:25 följande:
    okej.. Har beställt en freebra nu i D-kupa, så får vi väl se om den passar.. *hoppas* Vill inte slänga 300kr i sjön :(
    har du fått den än?? passa den??
  • ema
    Äldre 28 Mar 20:57
    #23

    jag har för mig att man ska beställa en stolek större än sin vanliga

  • MizzDo­lcevit­a
    Äldre 29 Mar 09:42
    #24

    Hej!
    Jag har beställt en, men den har inte kommit ännu :(

  • llinda­81
    Äldre 29 Mar 19:22
    #25
    MizzDolcevita skrev 2012-03-29 09:42:00 följande:
    Hej!
    Jag har beställt en, men den har inte kommit ännu :(
    du måste berätta sen när den kommit jag funderar me på att beställa en sån...
  • Amelia
    Äldre 29 Mar 20:20
    #26

    jag fick hem min freebra idag och är super nöjd!   jag var osäker på om en sån skulle passa på mig då jag har stora och tunga bröst (d kupa).  köpte en på tradera i strl E, för 50Kr så om den inte skulle passa så var det inte hela världen...

    lite trixig till en början om hur den ska sitta men det är bara att prova sig fram tills man är nöjd.
    det bästa är oxå att alla valkar jag haft på sidorna efter bh banden är borta!  bara slätt.
    nu längtar jag bara till att prova min klänning igen för att se om den sitter ännu bättre nu!

    rekommenderar den starkt!!!

  • Jane
    Äldre 30 Mar 09:07
    #27
    Amelia skrev 2012-03-29 20:20:41 följande:
    jag fick hem min freebra idag och är super nöjd! jag var osäker på om en sån skulle passa på mig då jag har stora och tunga bröst (d kupa). köpte en på tradera i strl E, för 50Kr så om den inte skulle passa så var det inte hela världen...

    lite trixig till en början om hur den ska sitta men det är bara att prova sig fram tills man är nöjd.
    det bästa är oxå att alla valkar jag haft på sidorna efter bh banden är borta! bara slätt.
    nu längtar jag bara till att prova min klänning igen för att se om den sitter ännu bättre nu!

    rekommenderar den starkt!!!
    vad kul att det blev lyckat! Köpte du den som de flesta som säljer brudklänningar brukar sälja, eller sökte du på "freebra" och köpte den av en säljare som är koncentrerad på underkläder?
  • Amelia
    Äldre 30 Mar 09:23
    #28

    det finns ju massor med kopior, men det här var från Twilift Freebra, tror det är orginalet.
    det fanns massa billigare på tradera men av annat märke.   Nu var det en tjej som lagt ut sina pga fel storlek och då köpte jag dom super billigt! 

  • Sessan­67
    Äldre 30 Mar 09:30
    #29

    Har en Freebra och den sitter ok, så länger man har ganska små bröst, som inte behöver så mycket lyft. En sak att tänka på är att den kan lossa om man blir svettig. Skulle inte välja den om jag till exempel planerade att dansa!

  • Jane
    Äldre 30 Mar 09:39
    #30

    Okej, då åker freebra-alternativet bort för min del :( tack Sessan67 för tipset.


    Jag kommer gifta mig utomlands där det kommer vara 35-40 grader så ja jag kommer nog svettas :(


  • MizzDo­lcevit­a
    Äldre 1 Apr 11:45
    #31

    Fick min Freebra i fredags, provat den nu.. Måste säga att det är en stooooor besvikelse :( Alldeles för liten i storlek och ger inget stöd what so ever :( Klämmer bara ihop tuttarna.. Ger ingen klyfta alls. Som sagts förut; passar INTE oss med stor byst!! Har ni i vanliga fall C-kupa eller större: Köp inte en Freebra!!

    Suck.. Funderar nu på vad i helsingland jag ska använda under min klänning :(

  • Äldre 1 Apr 12:28
    #32

    Jag har bara bra erfarenhet av freebra. Använde det under brudklänningen. och den satt fast! Jag kunde lika gärna använda bara den som bikiniövderdel :)

  • Irma82
    Äldre 1 Apr 20:32
    #33
    Jane skrev 2012-03-30 09:39:41 följande:

    Okej, då åker freebra-alternativet bort för min del :( tack Sessan67 för tipset.


    Jag kommer gifta mig utomlands där det kommer vara 35-40 grader så ja jag kommer nog svettas :(


    Samma här :( Tror ni att det finns andra alternativ?
  • Äntlig­en blivan­de
    Äldre 2 Apr 08:25
    #34

    Går det inte sy in en bh i klänningen? Min kompis gjorde så...


    Sömmerskan sydde dit den i kanten på klänningen..


    Det går ju kolla om det skulle funka... Lycka till!

  • 8septe­mber20­12
    Äldre 28 Apr 03:25
    #35

    Jag hade en sådan brudklänning,och under den hade jag en torselett ,utan axelband,som var djupt uringad i ryggen,korsettknäppning framtill,fungerade hur bra som helst!

Svar på tråden Freebra??