• lilja01

    Hur får jag bysten att se större ut?

    Det verkar som att alla här på BT har stora bröst! Skämt åsido, jag har tittat igenom alla underklädestrådar och inte hittat en enda för oss med lite mindre behag.

    Så jag undrar, är det någon som har några tips på hur man kan få bysten att se lite större ut? Någon speciell BH, kuddar, eller annat?

  • Svar på tråden Hur får jag bysten att se större ut?
  • Oniq
    lilja01 skrev 2011-11-16 08:07:37 följande:
    Jag har också tänkt på det där med en riktig underklädesbutik, men eftersom jag bara ska använda BHn en kväll, så vill jag inte lägga så himla mycket pengar.
    Du måste ju inte köpa en dyr bh på en sådan butik utan kanske få tips och råd om vad du ska kolla efter. Som Vi2alltid sa så är det många som har felaktig storlek (undertecknad var en av dom).

    Om du skulle hitta en bra, dyrare bh (som undertecknad), så lovar jag dig att det inte bara kommer att vara en kväll du kommer att använda den ;)
    Vem vill inte ha så snygg urringning som möjligt nästan jämnt? ;)
    Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
  • Nikkita

    Jag provade en "Bombshell" Bh på lindex & tyckte inte alls om den! Det blev volym rakt ut men inte någon snygg volym uppåt. Så brösten såg nästan spetsiga ut! Inte alls snygg på mig iaf Tungan uteVill oxå hitta en bra bh som gör bysten större & känns bra. Blir nog att testa en "riktig" underklädesbutik för mig!

  • Willow

    Jag fick prova en san har nar jag provade min klanning, som ar delvis backless och typ spets. Det ar nog den mest osexiga beha man kan ha pa sig, men jag har inte mycket annat val, far val ta av mig den innan jag tar av mig klanningen haha. Men maste saga att den gav mig ett rejalt push och jag har inte mycket att hurra for i vanliga fall, plus att den sitter riktigt fast pa bysten. Vart ett forsok iaf och den verkar inte sa himla dyr heller.
    http://www.hpadirect.co.uk/strapless-silicone-gel-bra-38-p.asp 
    Googla 'strapless backless gel bra' sa hittar du sakert mer alternativ, jag tog bara forsta basta med bild.

  • 1700tal
    Nikkita skrev 2011-11-17 14:36:44 följande:
    Jag provade en "Bombshell" Bh på lindex & tyckte inte alls om den! Det blev volym rakt ut men inte någon snygg volym uppåt. Så brösten såg nästan spetsiga ut! Inte alls snygg på mig iaf Tungan uteVill oxå hitta en bra bh som gör bysten större & känns bra. Blir nog att testa en "riktig" underklädesbutik för mig!

    Precis samma blev det på mig, jag bara skrattade när jag provade den! Formen på hela "paketet" blev alldeles tokigt, det stod ut som en pil... Dessutom var den hemskt obekväm.


     


    Jag kör med den från Kappahls creemkollektion som har megamycket fyllning i sig. Men den har en helt annan form och fyller ut åt alla "håll", inte bara utåt (=spetsigt). Och hela bhn är mjuk (även stoppningen) och behaglig, superbekväm. Har numera 5 st i både vitt och svart - lever i dem! Och folk tror förmodligen jag har gjort en bröstförstoring... Rekommenderas starkt! Fast den har axelband förstås... Men jag använder axelbandlösa bh:ar flitigt under linnen osv och kör på creems där oxå. Men de har inte samma stoppning.

  • moonias
    Willow skrev 2012-02-17 16:27:14 följande:
    Jag fick prova en san har nar jag provade min klanning, som ar delvis backless och typ spets. Det ar nog den mest osexiga beha man kan ha pa sig, men jag har inte mycket annat val, far val ta av mig den innan jag tar av mig klanningen haha. Men maste saga att den gav mig ett rejalt push och jag har inte mycket att hurra for i vanliga fall, plus att den sitter riktigt fast pa bysten. Vart ett forsok iaf och den verkar inte sa himla dyr heller.
    www.hpadirect.co.uk/strapless-silicone-gel-br... 
    Googla 'strapless backless gel bra' sa hittar du sakert mer alternativ, jag tog bara forsta basta med bild.
    Nackdelen med denna bh är att den lossnar om man svettas. Jag har försökt använda denna modell ett flertal gånger, från olika tillverkare (köpte den första på Lilly i Köpenhamn för 700dkkr), men alltid fått gå och byta då den lossnat :(.
  • Willow
    moonias skrev 2012-02-17 16:57:47 följande:
    Nackdelen med denna bh är att den lossnar om man svettas. Jag har försökt använda denna modell ett flertal gånger, från olika tillverkare (köpte den första på Lilly i Köpenhamn för 700dkkr), men alltid fått gå och byta då den lossnat :(.
    Det var det jag fasade for oxo, men tjejerna i butiken sa att dem var mycket mer 'klistriga' nar dem var helt nya och inte blivit tvattade flera ganger. Plus att jag haft vanner som har anvant dem och inte haft problem, en av dem var pa brollop en heldag och spenderade typ hela kvallen pa dansgolvet och dem trillade inte av - som tur var Fast det kanske beror pa vilken sort och pa person, byst och saklart hur varmt det ar... hmmm ja, jag har inget annat val an att anvanda dessa, eller vara utan och se ut som en planka... Det ma bara eller brista
  • Darling Daisy

    Jag fick jättebra hjälp på en twilfitbutik. Som många skrev, istället för 85A så passade en 75C eller nåt sånt. Är dock ganska observant på vilken omkrets de vill sälja till mig, då jag ammade hjälpte de mig att välja ut en (dyr) bh som satt så förb-nnat tight att jag aldrig kunde använda den. Och då var expediten där och provdrog och kollade noga så att det var rätt storlek enligt deras rekommendationer (tror t o m att hon tyckte att jag kunde ha en storlek mindre..)... I butiken kändes storleken ok, men när jag skulle ha den längre än några minuter funkade det inte allas. Det var fina hundralappar i sjön, det!

    När jag provade den här bh:n m brudklänningen så blev det dock inte så bra, det slutade med att jag inte hade nån bh på mig på bröllopsdagen. (Klänningen satt bra ändå och jag kände mig helt bekväm) (och bröllopsbh:n använder jag "till vardags" nu, så det var ett bra köp ändå)
    Om du har möjlighet att ta med klänningen till butiken så är det nog det allra bästa, då ser ni hur bh:n sitter under "rätt" plagg. Alternativt köpa på öppet köp och prova hemma i god tid innan bröllopet.

  • 1700tal

    Har också fått jättebra hjälp på twilfit. Gick dit för jag är ganska känslig mot olika material och när det sitter tajt, då blir jag tokig. Hon mätte mig under bysten (det är ju = bh-måttet) och konstaterade att jag behövde lite större så det inte klämde. Då fick jag gå ner i kupa istället. Så mkt bättre det blev! Förut satt det åt för mkt så jag fick märken och det skavde. Fult blev det också med tshirt på eftersom det satt åt så det blev "valkar", jag som inte ens har några valkar. Men det kanske är annorlund med större byst, då kanske man måste ha ett tajtare bh-band som orkar hålla bysten på plats.

  • CoG

    är det lindex som han inlägg man kan stoppa in där fodret på bh´n är för att fylla ut?

  • Fästmön
    Nikkita skrev 2011-11-17 14:36:44 följande:
    Jag provade en "Bombshell" Bh på lindex & tyckte inte alls om den! Det blev volym rakt ut men inte någon snygg volym uppåt. Så brösten såg nästan spetsiga ut! Inte alls snygg på mig iaf Tungan uteVill oxå hitta en bra bh som gör bysten större & känns bra. Blir nog att testa en "riktig" underklädesbutik för mig!
    Jag provade 8 olika bombshell och hittade en som var jättebra! De andra var antingen väldigt obekväma eller, som du skriver, stod ut mkt. Det finns ju olika prisklasser på dem och den som var bäst var ju också dyrast (kostade 200 sek om jag inte minns fel). Lycka till! Glad
  • LillaEllan
    Vi2alltid skrev 2011-11-16 09:27:36 följande:

    Jag skulle också rekommendera att gå till en riktig underklädesbutik, främst för att se till att du verkligen har rätt storlek. Jag har skämts för mina bröst i alla år, tills en kompis till mig tappade hakan när jag sa att jag hade 80 A. Hon jobbade i en sådan butik då, och hon hjälpte mig att få rätt storlek. Det visade sig att jag skulle ha 70 C. Tror fan att mina bröst såg små ut, när jag klämt in dem i för liten kupa! Då sa hon att typ 70% av alla kvinnor faktiskt går runt med fel storlek, för att de förmodligen precis som jag trodde att har man platta bröst så är det nästan automatiskt så att man ska ha liten kupa... och när det klämmer så ökar man på omkretsen istället.


    Så här i efterhand är det ju helt självklart, men kunskapen är tydligen inte bättre hos oss kvinnor.


    Twilfit är inte så dyra, där kan du få en bra BH för runt 200 kronor. Själv gillar jag även Change, de är lite dyrare, men det är värt det! Och du kan ju köpa en som funkar till lite finare vardagssituationer också, så kan du använda den fler gånger :)


    Jag rekomderar change! Underbar personal och bra priser! Jag har då lite större byst, första gången jag gick dit kom jag in med 80C (har alltid haft problem med att hitta bhar och de har aldrig suttit bra så det var min sambo so tvinga dit mig :D) ut kom jga med en70 G kupa :D Underbart och de ser mindre ut efersom den sitter som den ska!!! ( det är såklart det jag vill  :)).   Så spara dom alla mina uppgifter vad för modell jag gillar så min sambo kan köpa presenter til mig :)
Svar på tråden Hur får jag bysten att se större ut?