• abra
    Äldre 8 Nov 14:53
    2242 visningar
    6 svar
    6
    2242

    Precis tagit mina första secretbox bilder - OJ så nöjd!

    Jag bestämde mig nyligen för att ta secretbox bilder till min blivande, men att gå till en fotograf har aldrig varit aktuellt för mig då jag har en ganska okej systemkamera hemma. Idag var jag inte fixad - varken i håret eller med smink, men bestämde mig för att ta "kroppsbilderna" ändå. Jag har precis fotat mig, med trosor, bh, utan bh och utan trosor. Jag lade in bilderna i datorn och gick igenom dom och HERREGUD vad bra de blev!

    Jag är väldigt rund, ja det syns att jag lever ett gott liv om man säger så, men min kropp är otroligt vacker - märkte jag nu efter bilderna. Visst, jag gjorde självklart om dom i Photoshop (gråskala, mer kontrast) men det var inte mycket jag behövde ändra på. Det var en rodnad strax nedanför halsen och någon cellulit på rumpan - annars var det inget mer.

    Nu har jag ett väldigt litet problem och det är att jag har 20 underbara bilder klara (av 268 från början), och kommer säkert ta en minst 40 till (500 i råmaterial) vilket leder till 60-80 bilder till min secretbox. Hur ska jag kunna välja vilka jag ska använda då alla är lika fina? Kan man ha hur många bilder som helst eller blir det för mycket för min m2b? Jag är rädd att bilderna inte blir lika starka om det är tex. 8 rumpbilder från olika vinklar eller vad tycker ni?

    Ett riktigt i-lands problem, men jag var tvungen att skriva av mig då jag blev så glad av resultatet! 
    Tjejer, kvinnor - brudar! Jag rekomenderar er att prova detta, framförallt med er egna kamera! (kostnad =noll!) 

  • Svar på tråden Precis tagit mina första secretbox bilder - OJ så nöjd!
  • Äldre 8 Nov 15:04
    #1

    Begränsa utbudet.
    Sålla i flera omgångar, ta först bort alla dåliga (som du redan gjort) välj sen bort dom sämsta av dom bästa.
    Upprepa flera gånger tills du har kommit ner i ett hanterbart antal.
    20 bilder är nog max vad som funkar i ett sådant album man tappar intresset efter några bilder och uppskattar dom inte lika mycket efter ett litet tag. 

  • abra
    Äldre 8 Nov 15:05
    #2

    Bra tips! Tack, ja det är väl så jag får göra! Men det är svårt! Jag komer nog att framkalla alla bilder till mig som jag kan titta på när jag behöver en liten boost och välja de finaste som min m2b kommer att få:D

  • Äldre 8 Nov 15:12
    #3

    Ja det är lättare att sortera bland papperskopior också Glad

  • abra
    Äldre 8 Nov 17:23
    #4

    Ja precis, då ser man ju det färdiga resultatet och kan välja mellan dem:D Har du också tagit sådana här bilder?

  • Äldre 8 Nov 17:25
    #5

    Nej jag skulle aldrig visa mig avklädd framför en kamera. Jag gillar inte hur jag ser ut och jag badar inte ens offentligt längre. 

    Men vi fick sammanlagt över 500 bilder från våra två fotografer som var med hela dagen och kvällen. Och vi fick inte plats med alla i albumet. Så jag fick sålla en hel del jag också Glad

  • abra
    Äldre 8 Nov 20:35
    #6

    Okej! Kul med så mycket bilder! Antar att vi kommer ha samma problem:D

Svar på tråden Precis tagit mina första secretbox bilder - OJ så nöjd!