• Lottie350

Korsett?

Jag vill ha en riktig korsett under min brudklänning, en med snörning bak så att man kan dra åt riktigt (Bullmagen syns utanpå klänningen).
    Dock tycker jag att det är svårt att hitta på internet. Någon som kan tipsa om en bra sida med fina axelbandslösa korsetter som inte kostar multum?

• Svar på tråden Korsett?
  • zvartaliljan
    Lottie350 skrev 2011-05-17 20:48:50 följande:
    Jo den har jag kollat på! Jättefin och inte alls så dyr. Dock verkar den inte ha min storlek. Jag är 85cm kring midjan och 100cm över boobisarna. Rynkar på näsan
    du ska ta en som är MINDRE än dig, man kan snöra åt rejält med denna. Jag är 80cm i midjan och 98cm över brösten, tog xl o jag kan snöra åt den rejält! Finns mycket utrymme kvar bakom korsetten så du kan säkert ha en xl också.
  • Lottie350
    zvartaliljan skrev 2011-05-17 21:06:39 följande:
    du ska ta en som är MINDRE än dig, man kan snöra åt rejält med denna. Jag är 80cm i midjan och 98cm över brösten, tog xl o jag kan snöra åt den rejält! Finns mycket utrymme kvar bakom korsetten så du kan säkert ha en xl också.
    Ah okej! Men dåså då kanske jag ska testa den. Men tror du att den inte är för hög för min klänning? Kanske lite svårt att se på bilden men vad tror du?
  • Kattpoet

Men om det är magen du vill ha bort, skaffa dig spanx  att ha underklänningen och det mycket bekvämare och billigare än en korsett.
    och sedan på kvällen sätt på dig något sexigare. 

• zvartaliljan
    Lottie350 skrev 2011-05-17 21:52:28 följande:
    Ah okej! Men dåså då kanske jag ska testa den. Men tror du att den inte är för hög för min klänning? Kanske lite svårt att se på bilden men vad tror du?
    Nej jag tror inte den blir för hög, jag har också en axelbandslös klänning som din, fast mer "hjärtformad" och urringad och det fungerade bra
  • Morneraka

Tänk på att du får en plattare form på boobsen, de trycks in och upp, testade min klänning med korsett, fick en kanonmidja, men min e kupa fyllde inte längre ut klänningen upptill..;)

Men det beror ju oxå på hur korsetten är sydd, finn de som är som en kupa upptill med. lycka till!=)

9/7-11
  • litenkaka

Efter att ha sett din klänning kan jag verkligen inte rekommendera dig att bära korsett. Det kommer inte bli särskilt snyggt eller bekvämt. Tycker du ska satsa på något elastiskt som Spanx eller en gördel. Så köper du fina underkläder och byter till efter festen sen - om du vill va lite tjusig frampå nattkröken

Änglamamma till Hedvig 110322 ♥
  • litenkaka

Och i ärlighetens namn gör inte korsetter så mycket för just den biten av magen utan det är mer midjan som markeras och boobsen som trycks till.

Änglamamma till Hedvig 110322 ♥
  • Loche

En korsett är inte precis tunn, utan tar en del plats s a s,,, håller med om att det nog inte blir så snyggt under den klänningen och dessutom får du nästan räkna med att ha klänningen i en storlek större,,,

• Hidalgo

Jag fick äran att gå på Nobelmiddagen som student (två gånger!)

Mitt största misstag var att ta köpa en exklusivt korsett att bli smal i, jag kunde knappt dansa i den vackra Gyllene salen efter middagen.
    Jag kunde inte andas, såg små blå stjärnor när min kavaljer förde mig över golvet.

Fick åka hem och byta hela outfiten innan efterfesten Noble Night Cap. Aldrig mer att jag förstör en minnesvärd kväll för att se smal ut. Nu inför bröllopet bantar jag istället.

Korsetten är av högsta kvalitet och utprovad i en underklädesbutik med professionell personal, det spelar alltså ingen roll vad den kostar, drar du åt den är du körd. Köp en gördel eller "special-strumpbyxor" om du inte vill träna/banta.

Lycka till!!

• Amilo

Väljer du att ha en korsett av den typen måste du ganska säkert sy om klänningen, den kommer att glappa i midjan och formen upptill kommer inte att följa korsettens form. En korsett är oftast ganska rak och platt mellan midja och byst i profil medan klänningen är formsydd. En underbust skulle kanske funka men då kommer klänningen ändå vara för stor i midjevidd. En korsett är också ganska bucklig pga alla skenor, planchetten och snörningen, och det kan lätt synas igenom klänningen. Extra tydligt om tyget är blankt. Tror också att något elastiskt skulle funka mycket bättre Glad

• Lottie350

Hej! Tack för alla svar! Jag har tänkt igenom på allt ni har sagt och jag ska inte köpa en korsett utan jag tänkte köpa en gördel på lindex å testa.
    Köpte en sån slim på rusta men den gick lätt sönder i tyget så vågar inte köpa sån igen.

• Sarbacane

Jag håller med om att en gördel blir bättre än en korsett under den klänningen. Dessutom kan det kanske vara att tänka på att gå upp till lite högre klackar för då åker ju också putmagen in (åtminstone när man står upp), Tyvärr är de väl vinkeln på foten som gör det så platå gör ingen "nytta" i det avseendet. Lycka till! Du kommer att bli jättefin!

Svar på tråden Korsett?