Vad tycks om min klänning som gäst på bröllop i sommar?
vad tycker ni? är denna klänning fin att ha som gäst på bröllop i sommar? i modern tid är det väl inte fel att ha röd klänning? klädkoden är kavaj.
Jättesnygg, men skulle snarare kalla den cerise än röd :)
Jättesnygg!! Det enda som jag har fått på hjärnan är att en kompis till mig hade en röd klänning på ett bröllop och då sägs det att man varit med brudgummen men hon skrattade bara när hon berättade det för hon hade varit med honom ;)
jättefin!
Att man inte skulle få ha rött på sig på bröllop är något larv jag bara sett här på bröllopstorget. Det hade jag inte hört talas om tidigare. Såklart att man får ha rött på sig. Klänningen var jättefin!
Klänningen är jättesnygg och stilen både elegant och avslappnad/somrig på samma gång. Passar jättebra på ett sommarbröllop. Det är en varm färg som signalerar självförtroende.
Men jag kan – sorry – inte begripa varför det blivit så populärt med axelbandslösa klänningar. No offense, TS, det gäller verkligen inte bara denna klänning, utan ibland är ju 90 procent av brudklänningarna i tidningsannonserna axelbandslösa. Ju vanligt även bland tärnklänningar och gästklänningar.
När jag var på brudklänningsrea nyligen gick det snabbt för mig att kolla igenom hela sortimentet – eftersom jag inte är intresserad av axelbandslöst gick majoriteten av klänningarna bort direkt bara av det skälet.
Med just denna klänning har jag inget problem med det, men generellt:
• jag tycker att man missar möjligheten till ett vackert decolletage. Bysten liksom plattas till istället för att framhävas.
• det känns som klänningen närsom helst kan glida ner rejält (vilket faktiskt hände M2B:s ex häromåret, när de var på bal tillsammans! gissa om hon – och han – tyckte det var pinsamt).
• det påminner om när man virat en handduk eller ett badlakan om kroppen.
Själv har jag känt mig en smula naken de få gånger jag burit axelbandslöst, men det är ju en smaksak.
Nu provocerar jag säkert många, och alla får såklart bära det de vill och så vidare – men jag skriver detta för att jag är genuint nyfiken på hur axelbandslösa modeller med rak skärning över bysten kunnat bli så vansinnigt populära! Förklara gärna för mig som inte begriper.
Det där med att rött inte är något att ha på bröllop skulle jag heller aldrig ha hört talas om det inte vore för att Magdalena Ribbing jämt tar upp (och avfärdar) den myten – och ja, nu samma sak här på Bröllopstorget. Jag har aldrig hört talas om någon som nämner eller tror på den grejen i verkliga livet.
Jagt tror dethär med att man inte ska ha röd klänning på bröllop kommer från USA och som nån sa tidigare indikerar att man haft sex med brudgummen och det kanske inte är nått att skylta med på hans bröllop... Men jag tror inte att det är något folk direkt bryr sig om.
i modern tid är det väl inte fel att ha röd klänning?
”I, personally, think that red is too loud of a color to wear to a wedding, especially if you are an important part of the wedding such as the mother of the bride or groom. The wedding is for the bride and groom and all attention should be on them. Red is an attention-getting color and should only be worn when attention should be paid to the wearer.”
(www.modernetiquette.com/dress%20code%20article/wedding_attire.htm)
Men så farligt är det knappast inte, särskilt om du inte har något annat som drar till sig uppmärksamheten (skyhöga stilettklackar, en extremt håruppsättning eller liknande). Jag gillar att se rött omkring mig på fester! Köpte själv två klarröda klänningar häromdagen, och de är riktiga show-stoppers.
tack för alla svar.
att den ramlar ner är inga problem. just över bysten sitter den så tight som möjligt. tog måtten så att den inte skulle kunna ramla ner.
Vad ska jag ha över denna då? sjal eller bolero? bekvämast är ju bolero men passar det?
tänkte ha något i svart eftersom skor och hanväska är svarta.
Bolero låter elegant och fint! Sjalar kan såklart också vara eleganta och fina, men ibland tenderar de enligt min erfarenhet att leva sina egna liv och/eller måste konstant rättas till.
Du skulle också kunna ha en bolero i kyrkan och en sjal på middagen/festen, eller tvärtom, så blir det liksom två olika outfits!
Jättefin klänning!
Den är väldigt elegant och jag hade kanske inte satt den på klädkoden kavaj utan mörk kostym. Det kan vara bra att kolla vad bruden ska ha på sig så du inte är mer uppklädd än bruden eftersom det är en ganska iögonfallande färg. Och som sagts ovan, täcka axlarna i kyrkan.
GeneralElectric: Jag håller helt med där. Jag har också svårt för de axelbandslösa klänningarna.Jag var på ett bröllop för några år sedan däe bruden hade en sån klänning, och när man såg henne från sidan så såg man att hennes bröst var för små för klänningen, eller livet för stort..alltså det var en glipa mellan bröst och klänning...Inte snyggt och hon gick och drog upp klänningen hela tiden..
men enligt vett och etikett ska men inte ha röd klänning!! kolla med bruden om hon tar illa upp, vem vet hon kanske just bryr sig om sådana klädkoder, eller de äldre i sällskapet o inget annat.
har frågat bruden och hon tycker att gästerna gärna får komma i rött för det är kärlekens färg
kommer inte att överglänsa henne på något sätt för hennes klänning är riktigt fin och hon kommer vara så vacker i den
bolero på festen och sjalen i kyrkan kanske...hm..ja varför inte
Jättefin klänning. Jag har inte läst
nej jag tror också att rött på bröllop bara är trams faktiskt.
ska bli så otroligt roligt att få gå på hennes bröllop