• Moster Stina

Hjälp mig hitta vit tärnklänning!

Hej alla glada medlemmar!

Jag vet att några av er gärna hjälper folk att hitta kläder.

Jag har ett par syskonbarn i tonåren som skall vara tärnor. Klädda i vitt. (men med ett rosa band i midjan)

Snälla hjälp mig hitta klänningar jag kan tipsa dem om. De tycker det är svårt att hitta. En av dem är rätt kurvig, och vill nog inte ha något slimmat!

Tack i förhand!

• Svar på tråden Hjälp mig hitta vit tärnklänning!
  • Bröllop201187

Bonprix har jättefina vita  tärnklänningar, där köpte jag mina vita tärnklänningar

• FelizLane

nu har dom supermånga fina vita klänningar på HM!

• Moster Stina
    FelizLane skrev 2011-04-18 20:23:49 följande:
    nu har dom supermånga fina vita klänningar på HM!
    Tack så mycket för tipset!

Jag visste inte att tärnorna hade det så svårt. Har ju redan tipsat mammorna allt jag kan om ställen med billiga klänningar...
    Men en tjej skrev desperat till mig igår, stackarn! Hon skall även ta studenten i samma klänning har hon tänkt!
    Och jag harförresten inga krav på att tärnorna skall vara likadana!
    Bröllop201187 skrev 2011-04-18 20:22:17 följande:
    Bonprix har jättefina vita  tärnklänningar, där köpte jag mina vita tärnklänningar
    Tack så mycket för tipset! Hängde där en del igår och skickade tärnan en massa länkar!

Några fler tips?
    För UNDER 1000 kr tack!
  • Darling Daisy

Okej, fel färg på bilden - men går att beställa i vitt+rosa. ca 600 kr på lightinthebox.com
    Ca en månads leveranstid enl hemsidan
  • Darling Daisy

En lång variant från samma ställe. ca 650 kr. Går att få i vitt+rosa.

Det finns ju ganska mycket från de olika kinafabrikerna. Ofta är det inte så lång leveranstid för tärnklänningarna som för brudklänningarna, så de borde hinna komma innan studenten. Nu minns jag i och för sig inte när ert bröllop är så det kanske blir tight om tid i alla fall.
  • Moster Stina
    Darling Daisy skrev 2011-04-19 07:35:29 följande:

En lång variant från samma ställe. ca 650 kr. Går att få i vitt+rosa.

Det finns ju ganska mycket från de olika kinafabrikerna. Ofta är det inte så lång leveranstid för tärnklänningarna som för brudklänningarna, så de borde hinna komma innan studenten. Nu minns jag i och för sig inte när ert bröllop är så det kanske blir tight om tid i alla fall.
    Tack för tipset! Men jag är säker på att deras föräldrar tyvärr INTE vill och vågar  beställa en klänning från Kina!
    Jag gifter mig den 5:e juni.
  • Darling Daisy
    Moster Stina skrev 2011-04-19 07:42:34 följande:
    Tack för tipset! Men jag är säker på att deras föräldrar tyvärr INTE vill och vågar  beställa en klänning från Kina!
    Jag gifter mig den 5:e juni.
    Okej, då förstår jag! Och den 5:e juni är nog lite väl spännande för att våga chansa på en sån långväga beställning i alla fall!

Men visst borde det börja svämma över av studentklänningar i de flesta butikerna nu?
    Såg två fina korta klänningar från HM i en annan tråd här nyss. "Vad tycker ni om klänningen" eller nåt sånt hette den.
    Usch, jag förstår deras panik! Kommer själv ihåg hur svårt det var att hitta klänning till studenten... Hoppas ni hittar något snart så ni alla kan koppla av!
  • Moster Stina
    Darling Daisy skrev 2011-04-19 08:05:16 följande:
    Okej, då förstår jag! Och den 5:e juni är nog lite väl spännande för att våga chansa på en sån långväga beställning i alla fall!

Men visst borde det börja svämma över av studentklänningar i de flesta butikerna nu?
    Såg två fina korta klänningar från HM i en annan tråd här nyss. "Vad tycker ni om klänningen" eller nåt sånt hette den.
    Usch, jag förstår deras panik! Kommer själv ihåg hur svårt det var att hitta klänning till studenten... Hoppas ni hittar något snart så ni alla kan koppla av!
    Ja o ja vad det var jobbigt!
    Avundas dem inte!
    Men har man bara tid att gå runt och prova i butikerna så kan man nog hitta. Men jag vet förstås inte om de har den tiden och möjligheten...

Jag har tipsat dem om Kinaklänningar för LÄNGE sen, men då verkade de allmänt ointresserade. Så att de inte hittar några klänningar nu är ju lite deras eget fel.
    Jag kommer alltså inte betala för klänningarna, men har inga som helst krav på elegans eller att de ska vara likadana. Roligare om de har något de själva gillar och trivs i!
  • Pinkgrape

Har de kollat alla vanliga sidorna, typ HM, Ellos, Halens, Nelly, Bubbleroom, Asos, LaRedoute osv?

Asos har många fina vita klänningar, både korta och långa. Ja, alla de sidorna har faktiskt väldigt fina vita klänningar :)

Svar på tråden Hjälp mig hitta vit tärnklänning!