• Charmina

Hur fäster man en Mantilla/Spansk slöja

Hej tjejer,

Jag har en fråga till er som gift er eller ska gifta er.
    Jag vill ha en 2 meter lång mantilla.

Jag undrar hur man ska fästa den om man vill att den ligger platt på hjässan???
    Hur fäste era frisörer?

Jag undrar dessutom om ni kan rekommendera vart man kan köpa en mantilla till bra pris?

Sedan undrar jag om ni har tips på någon bra frisör som kan styla håret, vill inte ha uppsatt.
    Gärna södra sthlm då jag ska bli sminkad i gullmarsplan.

Snälla hjälp mig jag gifter mig snart om 2 månader!!!

• Svar på tråden Hur fäster man en Mantilla/Spansk slöja
  • Bröllop201187

Har skickat i väg ett mail iallafall =)

• Willowfield
    Bröllop201187 skrev 2011-04-07 23:07:43 följande:
    Har skickat i väg ett mail iallafall =)
    Väntar med spänning :)
  • Bröllop201187
    Dear flicka_22,

Dear friend,we can ship the item to Sweden.about need 18-25 working days.welcome your order!thank you!
    - foreverlove2010

Detta svar fick jag imorse så jag kommer att beställa från denna säljare! =) 
  • Bröllop201187

Willowfield kommer du att våga?

• Aasa81

Åter till frågan...för jag vill oxå veta:) Hur fäster man den?!?

• BlackWIngedAngel
    Bröllop201187 skrev 2011-04-07 22:25:36 följande:
    Notes
    Normally, our delivery time is 7-14 days (shipping to USA, Other country need 20-30 days). Please don't impress us with negative effect if international airmail were to lost or delay. If you don't receive your goods within 18 days, you can contact us immediately so as to resolve with you together. We should keep a good communication and an excellent business reputation. It is our great goal to make every customer satisfaction completely. If you really can not accept our mail policy, please think clearly, and then bid. You can contact us anytime if you have any question or demand. After agreeing on this and then bid. 

Här står det juh att 20-30 dágar till andra länder 
    Fast om det är 20-30 dagars leveranstid så är det väl knappast något för TS, som ska gifta sig om 2 månader!?
  • 1700tal

Till frågan om hur man fäster den så fäster jag min (3,2 m lång och bred tung spets) med vanliga vita hårnålar. 5 st brukar räcka och det blir säkert ännu bättre när en frissa gör det. Men min sitter som berget när jag provat, tro det eller ej.

• Bröllop201187
    BlackWIngedAngel skrev 2011-04-09 17:23:56 följande:
    Fast om det är 20-30 dagars leveranstid så är det väl knappast något för TS, som ska gifta sig om 2 månader!?
    Beställer hon den nu så har hon juh den en månad innan =)
  • Willowfield

Har inte bestämt mig ännu. Veliga jag så att säga :) Men skall bli spännande att höra ang ditt

• Bröllop201187

Jag kommer att skriva när jag beställer och när jag får den

• BlackWIngedAngel
    Bröllop201187 skrev 2011-04-09 17:57:16 följande:
    Beställer hon den nu så har hon juh den en månad innan =)
    Sant. Det är bara jag som tycker om att vara ute i god tid som tyckte att det var nervöst att beställa så nära. Helger och helgdagar kommer emellan. Jag hade suttit som på nålar, men sådana är ju inte alla. ;)
  • Charmina
    1700tal skrev 2011-04-09 17:33:26 följande:
    Till frågan om hur man fäster den så fäster jag min (3,2 m lång och bred tung spets) med vanliga vita hårnålar. 5 st brukar räcka och det blir säkert ännu bättre när en frissa gör det. Men min sitter som berget när jag provat, tro det eller ej.
    Hur menar du att du fäster slöjan med nålarna då?
    Jag har hört att man kan köpa en så kallad slöj kam som man kan sy  fast under slöjan upptill.
    Vet dock inte om det fungerar?

Den slöjan som en länk lades upp på var fin men jag vill ha en slöja med lite fastare och större kant i spets.
    Suck jag får väl fortsätta leta.

Tack för svaren :)
Svar på tråden Hur fäster man en Mantilla/Spansk slöja