Anatheme skrev 2011-04-07 22:34:19 följande:
Jag hade jätteproblem med om jag skulle ha stay-ups till min korta brudklänning eller inte. Jag ville verkligen inte vara barbent eftersom jag har lite brännskador på benen, samt att man ser mina knän och jag tycker de är såå fula, min fd danslärare sa att jag hade "bulliga" knän :(
Hudfärgade strumpbyxor tycker jag är tantigt... Ser den klassiska tanten framför mig i basker, trenchcoat och tjocka hudfärgade strumpbyxor... Och vad du än tror, så kommer ALLA se att det inte är dina ben utan strumpor... Och vita... Det känns liksom, som likben... Läskigt...
Och svarta strumpbyxor passar ju inte till en vit klänning.
Så tillslut bestämde jag mig för att ha färgglada strumpbyxor/stay-ups. Lila som matchar min bukett och gummens slips. Känner mig inte heeeelt säker på min sak ännu eftersom jag inte provat klänningen ihop med lila strumpor ännu... Men jag vet inte, det kanske kan bli bra. Om du är lite otraditionell så kan det ju vara ett tips ;)
Det är precis så som jag tänkt, har jag stumpbyxor kommer de synas. Och har jag det är det lika bra att de syns ist för att låtsas att de är mina vackra ben.. Vita skulle jag aldrig ta på mig, specellt inte när de är sommar och nrä jag vi se så fin ut som möjligt.
Otraditionell är jag! Färgade är en bra idé, men vet inte om jag ska ha färgade skor och då kan de bli lite mycket. Kaka på kaka liksom. Men jag har ju inte bestämt mig än så de är värt att tänka på! Tack! :)