• LisaEleonor

Snygga eller fula?

Jag hittade ett par skor på www.etsy.se som jag gillar. Jag älskar söta saker, klär mig ganska prinsessigt i vanliga fall. Därför tänker jag ha likadana kläder på min bröllopsdag. Har en klänning med stor kjol och broderier på.

Men sedan visade jag skorna för min sambo. Han satt tyst ett tag, sedan frågade han om det var bröllopsskor. Han tyckte mer det såg ut som något jag skulle använt om jag skulle på maskerad som en fin dam från vilda västern. Inte riktigt vad jag ville höra.

Vad tycker ni andra? Är de snygga, men åt det gulliga hållet. Eller är de helt enkelt fula?

• Svar på tråden Snygga eller fula?
  • Dejli

Eftersom du frågar... jag tycker de helt enkelt är fula Cool Men många av de andra skorna i den här tråden är superfina och väldigt feminina. Jag tycker de du visade var lite för "vintriga" för att passa till din klänning, lite för stora och grova eller hur man ska säga. Det var en väldigt söt och ganska nätt klänning du valt, och tycker inte att skorna hänger ihop så bra. T ex de sista skorna här i tråden var supersöta, och lagom "mycket" tycker jag.

Hade det däremot varit ett vinterbröllop hade jag nog tyckt de kunnat passa ihop med en lite enklare klänning, eller åtminstone en utan spets. Det blir för mig kaka på kaka att ha spets på klänningen och sedan väldigt mycket detaljer och grejer på skorna.

• Dejli

Passionsblomman: Vad är det där för klänning? Den är ju underbar! Jag skulle inte vilja ha den på mitt bröllop :P Men annars så älskar jag historia och sömnad, och den där var ju helt fantastisk... vilken lyster i tyget!

• Humlan66

Du får ursäkta, men du frågade om ett ärligt svar. Jag tycker dom va gräsligt fula. Då va skorna awaren tipsade om mycket finare

Lycka till

• passionsblomman
    Dejli skrev 2011-04-06 12:26:35 följande:
    Passionsblomman: Vad är det där för klänning? Den är ju underbar! Jag skulle inte vilja ha den på mitt bröllop :P Men annars så älskar jag historia och sömnad, och den där var ju helt fantastisk... vilken lyster i tyget!
    Haham, ja det vore ju jättebra om jag kom ihåg det! En brud jag gjorde bukett till hade tema opera och 1700-tal, jag tror det var hon som visade de här klänningarna...jag sparade ner bilderna för jag tyckte den klänningen stack ut så att säga. Vänta så ska jag kolla ifall jag hittar var den hör hemma...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Dejli, Ja, och den första länken och den sista, går ju som synes till samma hemsida.

• LisaEleonor

Jag tycker vi kan lägga ner den här tråden nu. Inte för att verka sur och otacksam, men tjugo svar att skorna är fula eller inte passar räcker faktiskt. Har förstått att de flesta inte tycker om skorna. Men det gör jag, och det är min bröllopsdag =)

• passionsblomman
    LisaEleonor skrev 2011-04-06 13:45:17 följande:
    Jag tycker vi kan lägga ner den här tråden nu. Inte för att verka sur och otacksam, men tjugo svar att skorna är fula eller inte passar räcker faktiskt. Har förstått att de flesta inte tycker om skorna. Men det gör jag, och det är min bröllopsdag =)
    Har du räknat rätt nu? För jag tycker många med mig verkar gilla skorna?
    Men ett gott råd är nog att inte fråga sådant ute på nätet ifall man innerst inne mest vill ha medhåll. Jag skulle aldrig göra det. man vet ju redan i förväg att varje"skitfula!" bara svider.

Vad blir meningen med att fråga? Vad är det man vill uppnå? Och hur kan okända männiksors åsikt betyda något, när man ändå inte vet om de helt och hållet saknar smak, sans och vett ändå, tänker jag.
  • Dejli
    Det är väl ingen som kommer förbjuda dig att använda dem, och självklart gör du som du vill. Men som nämnt ovan, ställer man en fråga får man vara beredd på ärliga svar. Jag tycker din frågeställning var solklar:

Vad tycker ni andra? Är de snygga, men åt det gulliga hållet. Eller är de helt enkelt fula?

• Sebastiána
    Kör du på de skorna! De är speciella och det verkar som folk antingen älskar dem eller tycker att de är "skitfula" (jag tycker att de är urläckra och hade gärna velat ha såna om jag kunnat gå i dem). Jag tror att de kan passa till jeans/jeanskjol i sommar sedan
  • LisaEleonor

Jag menar det inte så. Men det känns lite som tråden kört fast. Klart folk får tycka precis vad de vill om skorna, precis vad jag ville. Men så mycket känner jag inte det går att säga om ett par skor. Det har ju börjat handla om en klänning istället, och andra skor.

Jag är tacksam över svaren, annars hade jag ju inte frågat. Men när det kommer till ens bröllopssaker tror jag de flesta är lite känsliga. Hur ofta skulle ni skriva ut att ni inte tyckte om en klänning? Jag tror de flesta inte skulle göra det för de vet att det är känsligt. Känner att skorna är lite likadant för mig just nu. Då känns det bättre om jag bara tackar för de kommentarer jag fått och så lägger vi ner den här diskussionen.

• SnuttisSessan
    LisaEleonor skrev 2011-04-06 15:52:24 följande:
    Jag menar det inte så. Men det känns lite som tråden kört fast. Klart folk får tycka precis vad de vill om skorna, precis vad jag ville. Men så mycket känner jag inte det går att säga om ett par skor. Det har ju börjat handla om en klänning istället, och andra skor.

Jag är tacksam över svaren, annars hade jag ju inte frågat. Men när det kommer till ens bröllopssaker tror jag de flesta är lite känsliga. Hur ofta skulle ni skriva ut att ni inte tyckte om en klänning? Jag tror de flesta inte skulle göra det för de vet att det är känsligt. Känner att skorna är lite likadant för mig just nu. Då känns det bättre om jag bara tackar för de kommentarer jag fått och så lägger vi ner den här diskussionen.
    Du har hittat något du tycker är fint som du tycker är du men din blivande gillar de inte. Då hade jag inte valt skorna. Jag villa att min blivande ska gillar varenda sak på mig på VÅR bröllopsdag, det är faktiskt inte bara din det är ER...
  • LisaEleonor
    SnuttisSessan skrev 2011-04-06 16:08:14 följande:
    Du har hittat något du tycker är fint som du tycker är du men din blivande gillar de inte. Då hade jag inte valt skorna. Jag villa att min blivande ska gillar varenda sak på mig på VÅR bröllopsdag, det är faktiskt inte bara din det är ER...

Men snälla, du har väl absolut ingen aning om hur jag och sambon planerar bröllopet? Ett ynka par skor som jag KANSKE kommer använda visar inte direkt hur jag ser på VÅRT bröllop känner jag.

Men som sagt, jag tackar för den feedback jag fått. Får inte klänningen hem förrän i augusti så jag har tid på mig att fundera.

• Emblas Mamma

JAg tycker om skorna!
    Jättesöta! Häftiga, lite gammeldags!
    Dom passar nog inte på ett sommarbröllop, men höst och vinter skulle väl sitta utmärkt! ?

Du får helt enkelt se om det passar till klänningen!
    Men skit i vad din blivande tycker! han kan inte bestämma all, men han kan väl ha önskemål?
    Jag menar, hade han tyckt att din klänning var hemsk så hade det varit en helt annan femma! Men skorna? Kommer han ens att titta på dom?!
    Nej, skorna kommer nog ingen att se på! Det är du som kommer känna att du är fin i skorna och känner dig bekväm i dom!
    Ingen annan kommer titta på dom!

Så ha du skorna på dig så du känner dig vacker! :)

Svar på tråden Snygga eller fula?