• SnuttisSessan

Vad håller in er mage på den stora dagen ?

Skulle behöva något som håller in min mage under den stora dagen, vad använder ni eller har ni något tips?

Öppning i grenen är ett måste =)

• Svar på tråden Vad håller in er mage på den stora dagen ?
  • Kattpoet

Jag hittade min i england men det ska finnas ställen här i Sverige som säljer den.

• snartfru

Jag använder en korsett för att verkligen få till den perfekta formen. Drar in allt garanterat men även garanterat smärtsamt tyvärr.

• Kattpoet

Korset träna annars kommer du ha ont,  se till att den är  korekt snörad och  snöra den inte stenhårt första gånge,  bara obekvämt och sedan efter 15 min kan du dra in mer.

• Nalinie

Min Sincerity har korsettliv men då jag har lite mage så är jag rädd att jag inte skall klara hela kvällen i den. Har därför införskaffat två reservklänningar. En vit från Nelly samt en tärnklänning om jag känner att det krisar. Sedan tror jag mamma min snörade för hårt då jag inte kunde sitta ner. Men tydligen skall man sitta långt fram på stolen och inte bakåtlutad. =/ Nervös över att klännigen skall strula därför gymmet 3 gånger i veckan samt bra mat och annan motion.

• Aniara4
    TheD skrev 2011-03-21 22:21:15 följande:
    Jag svarade på frågan iaf. För jag kommer inte ha något som trycker då jag inte är i behov av det.........så nu får jag väl BT's bitcharmé på mig ;)
    Grattis!
    Sån tur har inte jag, så det blir förmodligen en sån här:

• TheD
    Aniara4 skrev 2011-03-21 23:36:46 följande:
    Grattis!

Prova att sitta ner och ställa dig upp osv... Vissa har en förmåga att rulla vid kanterna och det kan inte vara bekvämt Flört
  • Aniara4
    TheD skrev 2011-03-21 23:38:39 följande:
    Prova att sitta ner och ställa dig upp osv... Vissa har en förmåga att rulla vid kanterna och det kan inte vara bekvämt Flört
    Jadå, jag har provat. Den har en liten tendens att rulla ner i överkanten, men den går att klämma fast under bh:n!
  • Loche

Jag kör med en torselette från MissMary,,, både snyggt och "inhållande". Skrattande

• Jag han

jag hade tänkt köpa en bra "hålla in grej", men min klänning håller in så himla bra, så det behövs inte :) Trodde jag inte..
    Med några klänningar drog personalen in så pass att jag nästan hade svårt att andas! haha..
    Men "min" håller in, och jag kan nog både äta, sitta, och dansa :)

• SnuttisSessan
    Aniara4 skrev 2011-03-21 23:36:46 följande:
    Grattis!

Den ser ju okej ut, är det öppning i grenen ? Var har du köpt den och vad kostade den ?

Min klänning håller säkert också in lite då det är korsett men jag har inte testat med korsettdelen för sist jag prövade passade den inte så nu håller jag på att gå ner i vikt 10 kg sedan jag testade den sist och då ska jag testa den igen och se hur den sitter då. I värsta fall får jag kolla upp om det går att sy ut =)
  • Aniara4

Tyvärr är det inte öppning i grenen utan man får brottas varje gång man ska gå på toa. Av är inte problem (kanske det viktigaste när man har bråttom!), men det kan bli lite bökigt att få upp den igen på en trång toa. Dessutom har jag börjat fundera på att köra utan bh - klänningen ger förmodligen tillräckligt med stöd - och i så fall har jag inget som hindrar rullningen i överkanten om inte klänningen är riktigt tajt! Så nu har jag börjat fundera på att ha en sån där med axelband och grenlucka istället ändå. Spanx eller Trinny&Susannah. Nackdelen är att jag har axelbandslös klänning, och även om jag kommer att ha bolero för att dölja mina tjocka överarmar och runda axlar så kanske det kommer ett läge där jag ändå vill ta av mig boleron?

Jag har i alla fall köpt den på Evans; www.evans.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/CatalogNavigationSearchResultCmd&storeId=12553&langId=-1&viewAllFlag=false&sort_field=Relevance&categoryId=226064&parent_categoryId=209431&beginIndex=1&pageSize=20&intcmpid=interlingerie13

• prinsessanogrodan

Jag köpte "hållainmagen-trosor" på Lindex....

• SnartFruSir

Jag kommer heller inte ha något som håller in magen. Mitt problemområde är ryggen. Och tror inte det finns något mirakelplagg för den. Men situps och armhävningar varje dag i ett år kanske gör tricket till sist:)

• förlovadflicka
    SnartFruSir skrev 2011-03-22 21:01:31 följande:
    Jag kommer heller inte ha något som håller in magen. Mitt problemområde är ryggen. Och tror inte det finns något mirakelplagg för den. Men situps och armhävningar varje dag i ett år kanske gör tricket till sist:)
    Du borde ju inte träna magen utan att träna ryggen, då blir det bara ännu mer obalans! Man ska träna magen och ryggen lika mycket :) 
  • TheD
    SnartFruSir skrev 2011-03-22 21:01:31 följande:
    Plankan är härlig att göra! Om du har en matta en hemma t.ex. yogamatta, dra fram den och kör 100 sit-ups varje dag varvat med rygglyft. Mixa sit-upsen med raka, sneda, ben i 90 grader, särade ben som ett V osv....!
  • SnartFruSir
    förlovadflicka skrev 2011-03-22 21:14:21 följande:
    Du borde ju inte träna magen utan att träna ryggen, då blir det bara ännu mer obalans! Man ska träna magen och ryggen lika mycket :) 
    TheD skrev 2011-03-23 02:37:07 följande:
    Plankan är härlig att göra! Om du har en matta en hemma t.ex. yogamatta, dra fram den och kör 100 sit-ups varje dag varvat med rygglyft. Mixa sit-upsen med raka, sneda, ben i 90 grader, särade ben som ett V osv....!
    Jättebra tips från er båda två - speciellt eftersom det är så jag gör. Så då borde jag var på rätt väg hel enkelt :) I dagsläget kör jag styrketräning 2 ggr/ vecka och konditionsträning 2 ggr/vecka. Och på alla dessa pass ingår både mage-och ryggträning. Jag har konstant träningsverk, fast på olika ställen eftersom träningen varieras. 

Men får väl trolla bort  fläsket mellan axeln och skulderbladet med brösttejp i värsta fall Tomte
  • förlovadflicka
    SnartFruSir skrev 2011-03-23 16:37:58 följande:
    TheD skrev 2011-03-23 02:37:07 följande:
    Jättebra tips från er båda två - speciellt eftersom det är så jag gör. Så då borde jag var på rätt väg hel enkelt :) I dagsläget kör jag styrketräning 2 ggr/ vecka och konditionsträning 2 ggr/vecka. Och på alla dessa pass ingår både mage-och ryggträning. Jag har konstant träningsverk, fast på olika ställen eftersom träningen varieras. 

Men får väl trolla bort  fläsket mellan axeln och skulderbladet med brösttejp i värsta fall Tomte
    Haha, låter som en bra idé :P Men om du vill trolla bort det så du får så snygg rygg som möjligt så borde du nog helt enkelt täcka den med en sjal/bolero eller ha en klänning som går upp i ryggen :) 
Svar på tråden Vad håller in er mage på den stora dagen ?