• Gottblåbär

Blir galen på min Tärna!!!!

Ska ha tre tärnor, en av dem är "lite" bortskämd. Har visat henne säkert ett 10-20 tal klänningar och inget åassar henne i smaken. Anledningen är att hon är kort (vi två är lika långa) och klänningarna skulle göra att hon såg kort ut/inte längre.

Vi har inte alls likadan smak, och hon har inte alls likadan smak som mina andra två tärnor (som inte direkt ställt något krav, förutom att inte min kompis ska få bestäma) Men jag vill ju att min bortskämda kompis ska känna sig bekväm så försöker få något som passar alla.

Jag vill ha stilen romantisk sommarflicka på mina tärnor. Men de värkar omöjligt..

Tilllslut sa jag hitta en du gillar så får vi se om jag gillar den.

Detta var hennes förslag... Skjut mig någon.. (de är ju för guds skull i en kyrka vi ska vara i)

• Svar på tråden Blir galen på min Tärna!!!!
  • stellastella

Tja, den var kanske i kortaste laget....förläng den med minst 20 cm så kan den kanske passa.

• 2011bröllop

Ok förstår  dig !!!!!!!!!  jag hade sagt till henne , att är det inget  av det som jag har sagt eller att ni kan komma fram till  något gemensamt som båda tycker om så hade jag bett henne komma som gäst bara istället  !!!!!!!!  O vill hon inte det så får hon ju bli hemma !!!!  Lycka till !!!!

• Gottblåbär

Hon är en av mina äldsta kompisar så ville verkligen ha en som tärna.
    (Men när jag frågade henne så jubla hon inte precis, tills jag sa att hon skulle få ordna möhippan då blev de roligt:P))

Nu känns de nästan bättre att hon avstår men kan inte med o säga de..

När jag sagt att en sådan kort kan vi inte ha osv så har hon sagt att hon tar på sig de jag vill men de kommer ju inte se bra ut.
    Känns ju inte så kul att höra heller..

Men får väl välja en så får hon gå och känna sig ful..

• Äppelkärna

Jag hade lite samma problem faktiskt, men när situationen började bli väl jobbig så skapade en av mina "snällare" tärnor en facebook-tråd för de tre där de tillsammans kunde välja klänning och dela bilder och diskutera med varandra utan min medverkan. Eftersom det är lättare att "säga nej" hela tiden till mig än de andra hon inte känner blev resultatet att de rätt snabbt hittade en klänning de kunde tänka sig alla tre. Jag gjorde så att jag sa till den tärna som skapade (och föreslog fb-tråden utan att de andra visste att jag var med på det) ungefär vilka ramar vi hade gällande längd och färg och som sagt, utan min medverkan gick det supersmidigt. De behövde bara maila mig deras slutgiltiga förslag för godkännande och nu har de sina klänningar! :)

• Sebastiána

Låt henne ta fram 2-3 alternativ som du får välja mellan istället. Ge henne några kriterier att gå efter typ "sommarflicka", minst 85 cm lång, i vilka färger du tycker funkar osv.

Svar på tråden Blir galen på min Tärna!!!!