• AnnaoDennis

Ni som gift er eller ska gifta er borgligt

Hej!¨
    Ni som ska eller har gift er i stadshuset eller liknande, vad hade ni för kläder?  jag skulle vilja ha en bröllopsklänning med det känns ju lite konstigt att komma dit med det, eller är det så dom flesta har som gifter sig borgligt?

• Svar på tråden Ni som gift er eller ska gifta er borgligt
  • Etheleglin

Vi ska gifta oss borgerligt, men inte i stadshuset. Jag ska ha en brudklänning - kan inte tänka mig något annat.

Du kan ha precis vad du själv känner passar! 

• tezz840

vi gifter oss i rådhuset och har festen i våran trädgård efteråt. Därför väljer jag en kort klänning..
    Hade vi haft festen någon annanstans, inomhus, så hade jag valt en vanlig brudklänning. Kanske inte den största och den mest anvancerade klänningen, men en vanlig..
    Men som sagt nu blir det en kort vit klänning för att undvika gräsfläckar.. =)

Något sånt här tänkt jag mig..

• Å och D

jag ska ha en "riktig" lång brööllopsklänning, dock ej marängvarianten...Mer strikt och clean, alltså :)

• Zelmah

jag ska gifta mig borgerligt men ej i stadshuset utan på ett skär, sen ska vi ha fest inomhus. Jag kommer att ha en vintageklänning helt i spets, 7/8-dels lång typ.. till nedre delen av vaden så anklar o fotleder syns. Skor i avvikande färg.

Har varit på flera borgerliga vigslar där brudarna haft vanliga brudklänningar. Dock har ingen av vigslarna skett i stadshuset så det kan jag inte uttala mig av hur det brukar vara där, mer än att jag vet att man brukar säga att man vid borgerlig vigsel kan välja en enklare klänning...
    men ta den klänning du vill ha! Strunta hur det "ska vara"! Vill du ha en maffig klänning, kör på det! 

• ClaraH

Jag kommer att ha en brudklänning, men den kommer att vara kort. Men det beror mest på att jag har gift mig förut och jag vill ha det annorlunda den här gången. Vi gifter oss inte heller i stadshuset, men jag tror sökert en del har lång brudkänning, men det finns ju samtidigt alla varianter.

Min klänning finns på min blogg men där är den silvergrön, men jag ska ha vit.

• AnnaoDennis

Ok tack för svaren :)
    Jag har bestämt mig för att ha brudklänning iaf, vet inte vad det var som fick mig att känna mi g olustig över det.
    Måste vara all planering och stress, det är ju så nära nu.
    Men tack för svaren :)

• Debe

Jag ska gifta mig i stadshuset i brudklänning. Kändes också konstigt först men jag förstår inte varför, haha. Lycka till!

Svar på tråden Ni som gift er eller ska gifta er borgligt