• Fini

Musik i liten kyrka ...

Vi ska gifta oss i en liiiten kyrka. Det går in ett elpiano, och en gitarr i princip. Vi vill ha nått glatt och svängigt när vi går ut men har inte direkt plats för ett band.... Och inspelad musik känns kanske lite fattigt?

Hur har ni löst det som gift er i liten kyrka?

• Svar på tråden Musik i liten kyrka ...
  • sandviken

Innan jag upplevt inspelad musik i kyrkan, så trodde inte jag heller att det skulle kännas rätt, men efter att ha varit på några vigslar där man haft det, så måsta jag säga att det brukar låta riktigt bra det också...

akustiken och miljön gör att det blir väldigt härlig stämmning ändå.

• Fini

Det blir det? Det var ju skönt att höra.

Nån mer som har haft inspelad musik?

• Cantaton

Oj, jag tycker helt tvärt om. Att musiken inte alls fyller upp kyrkorummet och att det känns fattigt... Dock kanske det inte alls blir så i en liiiiten kyrka.

Men piano och en liten sångensemble kanske?

sandviken skrev 2010-10-21 14:30:19 följande:
    Innan jag upplevt inspelad musik i kyrkan, så trodde inte jag heller att det skulle kännas rätt, men efter att ha varit på några vigslar där man haft det, så måsta jag säga att det brukar låta riktigt bra det också... akustiken och miljön gör att det blir väldigt härlig stämmning ändå.
  • sandviken

jag tycker att det är betydligt svårare för en solist att fylla en hel kyrka med ljud... jag tycker det krävs en riktigt duktig sångerska/sångare för att fylla en kyrka...

en kör däremot, har det ju lite lättare

men jag tycker som sagt att inspelad musik är helt ok, även i ganska stora kyrkor, fast i e del kyrkor så kan det ju krävas att man tar med sig egna högtalare, för de befintliga räcker ju inte alltid till.

Svar på tråden Musik i liten kyrka ...