• Emblas Mamma

Tänk om man skulle skriva en egen låt till bröllopet? :)

Vi har nästan valt att vi ska ha "utan dina andetag" i kyrkan,

men vill ha en till..

kanske man kan skriva en egen låt?! Det är ju hela 8 månader kvar och man kanske kunde göra ett försök? :)

Skulle inte det vara jättehäftigt att ha gjort en själv till sin älskade?

fast någon annan får förstås sjunga.

Jag har spelat piano sen 6:an och kan ganska mycket, men har aldrig testat skriva en själv.. men vad tror ni, ska jag göra ett försök? :)

Vad skulle ni tyckt om att ha en egen låt i kyrkan?

• Svar på tråden Tänk om man skulle skriva en egen låt till bröllopet? :)
  • mmaddee

ja gör de. vi haren gammal kantor som skall skriva en march till oss

• Emblas Mamma

ja.. det är roligt med något eget.

Hade varit häftigt att visa upp att man gjort något helt eget:)

haha.. bara det inte blir för töntigt, men jag ska försöka i alla fall..

• mmaddee

Ja man skulle kanske försöka skriva en egen låt med
    kan ju klinka på piano klarinett och sax

• Emblas Mamma

Ja precis.. Kan med en del instrument, men pianot är lättast och så får det bli :)

• Aleta

Gör ett försök du, blir du inte nöjd så behöver ni ju inte spela den.

Jag har flera kompisar som har skrivit sånger, vals, marscher till sina älskade. Har man hållit på med musik så har man.

Själv skrev jag en bröllopsmarsch på nittiotalet av det pampiga slaget som har använts på flera bröllop vilket är jättekul.

• mmaddee

Emblas Mamma skrev 2010-10-20 19:32:18 följande:
    Ja precis.. Kan med en del instrument, men pianot är lättast och så får det bli :)

vad kan du mer spela

• Emblas Mamma
    Aleta skrev 2010-10-20 19:33:21 följande:
    Gör ett försök du, blir du inte nöjd så behöver ni ju inte spela den. Jag har flera kompisar som har skrivit sånger, vals, marscher till sina älskade. Har man hållit på med musik så har man. Själv skrev jag en bröllopsmarsch på nittiotalet av det pampiga slaget som har använts på flera bröllop vilket är jättekul.
    Ja, som dusäger så skadar de inte att försöka:) Man behöver ju inte spela upp den, och gott om tid har jag:) Skulle vara spännande att höra vad du gjort! Har du inte lagt upp det någon stans? :P

Aleta skrev 2010-10-20 19:33:21 följande:
    Gör ett försök du, blir du inte nöjd så behöver ni ju inte spela den. Jag har flera kompisar som har skrivit sånger, vals, marscher till sina älskade. Har man hållit på med musik så har man. Själv skrev jag en bröllopsmarsch på nittiotalet av det pampiga slaget som har använts på flera bröllop vilket är jättekul.
    Ja, som dusäger så skadar de inte att försöka:) Man behöver ju inte spela upp den, och gott om tid har jag:) Skulle vara spännande att höra vad du gjort! Har du inte lagt upp det någon stans? :P

mmaddee skrev 2010-10-20 19:34:12 följande:
      vad kan du mer spela
    Lite av varje instrument faktiskt, gick estetisk musik på gymnasiet så vi fick ha lite av allt så att säga.. Men piano och sång är mina huvudinstrument så jag skulle nog inte kunna göra en låt av något annat än det:) det är bara lite allmänt spel av trummor, flöjter och gitarr & bas som jag kan. inget speciellt.. :)
  • Emblas Mamma
    Aleta skrev 2010-10-20 19:39:52 följande:
    Jodå, här är den. www.youtube.com/watch  
    Men vad duktig du är ! ! !

Jättefint! Så häftigt att du gjort den själv! :)

Men spelade du själv orgel eller? Låter fantastikt, verkligen! :D

Jag kommer inte komponera en bröllopsmarch, men jag gör en vanlig låt istället .Tror det är lättare :) hihi..

• mmaddee

Aleta skrev 2010-10-20 19:39:52 följande:
    Jodå, här är den. www.youtube.com/watch  

Min första tanke när jag hörde den var att den var skriven utav någon "gammal" komposetör typ bach mozart eller någon liknande

• Aleta

Tack!

Nej, det är inte jag som spelar orgel, det är faktiskt inte ens en riktig orgel utan ljudet är gjort i Reason.

Jag skrev den på piano, den funkar på det också.

• mmaddee

Aleta skrev 2010-10-20 19:50:16 följande:
    Tack! Nej, det är inte jag som spelar orgel, det är faktiskt inte ens en riktig orgel utan ljudet är gjort i Reason. Jag skrev den på piano, den funkar på det också.

de var så lite så

• Emblas Mamma
    Aleta skrev 2010-10-20 19:50:16 följande:
    Tack! Nej, det är inte jag som spelar orgel, det är faktiskt inte ens en riktig orgel utan ljudet är gjort i Reason. Jag skrev den på piano, den funkar på det också.
    men det var ändå jättefint! :)

Tänk om jag lyckas jag med! Så kul det skulle vara.

Får hoppas jag är barnfri lite då och då framöver så jag kan börja klinka lite.. är så sugen:)

Har redan börjat skriva upp lite texter sompoppar upp i hjärnan som man kanske kan använda sig av sen;)

• Sörön10

Gör det! Rekommenderas! =) Jag skrev vår finalmusik för fiol och gitarr! Jätteroligt!!

• Emblas Mamma
    Sörön10 skrev 2010-10-20 21:09:42 följande:
    Gör det! Rekommenderas! =) Jag skrev vår finalmusik för fiol och gitarr! Jätteroligt!!
    så spännadne! Hade gärna hört den:)

Tycker det är jättekärleksfullt!

Min sambo vill inte hålla några tal som vi skrivit själva för han tycker det är töntigt typ.. haha men han är oromantisk med sånt. Däremot gillar han verkligen musik och jag tror han skulle uppskatta detta istället.

Känns som ett bra alternativ :)

• Sörön10
    Emblas Mamma skrev 2010-10-20 21:11:04 följande:
    så spännadne! Hade gärna hört den:) Tycker det är jättekärleksfullt! Min sambo vill inte hålla några tal som vi skrivit själva för han tycker det är töntigt typ.. haha men han är oromantisk med sånt. Däremot gillar han verkligen musik och jag tror han skulle uppskatta detta istället. Känns som ett bra alternativ :)
    Har tyvärr ingen inspelning.. =( Bara på film med taskig kvalitet. Men jag har tänkt spela in den vid ett senare tillfälle. Det är ju kul att ha! 

Det låter som en jättebra idé tycker jag! =) Jag höll inte heller något tal, däremot sjöng jag en låt på festen till honom! =)

• oh yeah

en jättebra idé!
    Som jag skrev i en annan tråd så är det enklaste att ta en befintlig melodi och skriva text till.
    Tänk beskrivande, personligt med lite humor, skriv ner hur/var ni träffades eller hans bästa/sämsta sidor m.m.

Lycka till!!

Svar på tråden Tänk om man skulle skriva en egen låt till bröllopet? :)